Elke zondag twee keer naar de kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anoniem_89

Re: Elke zondag twee keer naar de kerk

Berichtdoor Anoniem_89 » 22 jun 2014 20:50

moderngelovige schreef:Zo als Anoniem_89 het schetst is het wel meer "gemeente zijn" niet alleen de eredienst bijwonen en daarna weer naar huis maar daadwerkelijk bijeen om buiten de eredienst vreugde en verdriet te delen.
Al klinkt het wat "ouderwets" als je t'zo terugleest.

Ayla schreef:Wat klinkt er ouderwets aan dan? Klinkt juist heel modern en gezellig! :)
En in ieder geval heel bijbels.

Wilde net zeggen, wat is er ouderwets aan?

Weet je wat ouderwets is?
Nee daar heb ik geen antwoord op :lol:

Lord Mcgold
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lord Mcgold » 23 jun 2014 11:22

1 keer naar de kerk op zondag lijkt mij vooral handig. Helemaal als je te maken hebt met vrienden en familie die niet in de buurt wonen en je die daarom niet bezoeken kan op een doordeweekse avond of op zaterdag (werk op zaterdag). Als zondag ook geen optie was dan kon je ze maar zeer zelden zien!

Of de uitspraak "ik betwijfel of je het wel naar je zin zult hebben dan in de hemel" terecht is vraag ik mij ten zeerste af. Wie zegt dat de hemel bestaat uit non-stop kerkdiensten? Ik mag het hopen van niet overigens. Eeuwig op houten banken zitten, moet er niet aan denken!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 jun 2014 12:08

Lord Mcgold schreef:1 keer naar de kerk op zondag lijkt mij vooral handig. Helemaal als je te maken hebt met vrienden en familie die niet in de buurt wonen en je die daarom niet bezoeken kan op een doordeweekse avond of op zaterdag (werk op zaterdag). Als zondag ook geen optie was dan kon je ze maar zeer zelden zien!

Of de uitspraak "ik betwijfel of je het wel naar je zin zult hebben dan in de hemel" terecht is vraag ik mij ten zeerste af. Wie zegt dat de hemel bestaat uit non-stop kerkdiensten? Ik mag het hopen van niet overigens. Eeuwig op houten banken zitten, moet er niet aan denken!

Een uurtje voor God en de rest van de week voor de leuke dingen.
Wat moet iemand dan met een Hemel, vraag ik me dan af.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 23 jun 2014 12:22

Beter is twee uurtjes voor God en de rest van de week leuke dingen??

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 jun 2014 12:29

meribel schreef:Beter is twee uurtjes voor God en de rest van de week leuke dingen??

Nee.

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 23 jun 2014 13:49

Denk je dat de hemel te vergelijken is met onze kerkgang?
Dat vraag ik me regelmatig af trouwens: wat en hoe stellen jullie de hemel voor?

Lord Mcgold
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lord Mcgold » 23 jun 2014 13:50

schelpje3 schreef:Een uurtje voor God en de rest van de week voor de leuke dingen.

Ik leef zelf met de levensstijl dat ik God elke dag betrek bij al mijn dagelijkse bezigheden. Dus het is meer dan "een uurtje".

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 23 jun 2014 13:58

Ruth2 schreef:Dat vraag ik me regelmatig af trouwens: wat en hoe stellen jullie de hemel voor?
Dat vroeg ik mij ook al af inderdaad.. leuke vraag voor een topic. 8)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 jun 2014 14:11

Ruth2 schreef:Denk je dat de hemel te vergelijken is met onze kerkgang?
Dat vraag ik me regelmatig af trouwens: wat en hoe stellen jullie de hemel voor?

Op die vraag zul je geen antwoord krijgen.
Tenminste, niet echt.
Want het is niet voor te stellen en God heeft dat niet geopenbaard in Zijn Woord.
Met kerkgang is het niet te vergelijken denk ik.
Want alles is hier toch met zonde bevlekt, dus ook de kerkdiensten en onze deelname daaraan.
Ik kom niet altijd getroost en bemoedigd naar huis, dat hoeft niet aan de predikant te liggen, maar ook aan mezelf!

Bambi

Berichtdoor Bambi » 23 jun 2014 14:19

Lord Mcgold schreef:Ik leef zelf met de levensstijl dat ik God elke dag betrek bij al mijn dagelijkse bezigheden. Dus het is meer dan "een uurtje".

Dat doe ik ook en zo hoort het ook.

De meeste gelovigen die met het vingertje zwaaien, bidden 3x per dag.
Lezen 2 of 3 x per dag uit de Bijbel en daarnaast houden ze zich stug aan allerlei regels, die niet eens Bijbels zijn.
Als ze een antwoord van God willen zoeken ze in de Bijbel en als ze een verklaring van die teksten willen, lezen ze wat anderen erover geschreven hebben.

Hoe zwaar moet het voor hen niet zijn in de Hemel, als ze rechtstreeks met God moeten praten en naar Hem Zelf moeten luisteren, zonder geschriften te mogen raadplegen.
En dan witte kleding moeten dragen.
En dan ook nog naast hun evangelische buurman zitten. :-oo

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 23 jun 2014 15:45

Bambi, besef je wel dat daaruit klinkt: God bedankt dat ík niet ben als zíj?
Vind het heel naar klinken. Besef jij wel dat jij misschien naast een dergelijk type moet zitten zoals je zojuist zelf beschrijft? Laten we elkaar aub niet afvallen, maar elkaar in liefde wijzen op elkaars gebreken, die een ieder van ons heeft! En laten we vooraleerst bij onszelf beginnen. :-)
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

Bambi

Berichtdoor Bambi » 23 jun 2014 15:55

Ayla schreef:Bambi, besef je wel dat daaruit klinkt: God bedankt dat ík niet ben als zíj?
Vind het heel naar klinken. Besef jij wel dat jij misschien naast een dergelijk type moet zitten zoals je zojuist zelf beschrijft? Laten we elkaar aub niet afvallen, maar elkaar in liefde wijzen op elkaars gebreken, die een ieder van ons heeft! En laten we vooraleerst bij onszelf beginnen. :-)

Lees de postings daarvoor maar, daar was de mijne een karikatuur op. :-oo

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 23 jun 2014 16:12

Bambi schreef:Lees de postings daarvoor maar, daar was de mijne een karikatuur op. :-oo

Oooh haha, sorry, had zijn bericht wel gelezen maar ik dacht dat je serieus het met hem eens was!
:lol: is Lord Mcgold wel serieus??!!
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

Bambi

Berichtdoor Bambi » 23 jun 2014 16:27

Ayla schreef:
Oooh haha, sorry, had zijn bericht wel gelezen maar ik dacht dat je serieus het met hem eens was!
:lol: is Lord Mcgold wel serieus??!!

Ik bedoelde niet de posting van Lord McGold, want daar ben ik het wel mee eens..

Ik bedoelde deze bijv.:
Of de uitspraak "ik betwijfel of je het wel naar je zin zult hebben dan in de hemel" terecht is vraag ik mij ten zeerste af.

En deze:
Een uurtje voor God en de rest van de week voor de leuke dingen.

Daar wordt duidelijk in verteld dat bepaalde mensen het vast niet naar hun zin hebben in de hemel.
Daarom plaatste ik er de mensen tegenover die zulke dingen over anderen denken, maar even naar zichzelf moeten kijken.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 23 jun 2014 16:36

[quote="Jvslooten"]
Nou ja, leuk.
Dat woord beschrijft de ernst natuurlijk geenszins.
De apostel zegt dat we er(?) de engelen zullen oordelen.
En ook de 12 stammen israels.

dus wat stellen we ons daar bij voor?
Kijken of er nu wel een antwoord op komt....

Terug naar “Archief”