Moderator: Moderafo's
naamloos schreef:Bekering is toch gewoon van richting veranderen, omkeren.
Als je bijv. aan zuippartijen meedoet, dan moet je je daarvan bekeren.
Als als je met je denken in de verkeerde richting zit, dan moet je je daar ook van bekeren.
Is dat een dagelijkse bezigheid? Daar ben ik me niet van bewust hoor, en daarmee zeg ik niet dat er dagen zijn dat ik volmaakt ben.
We struikelen allemaal in veel opzichten (dagelijks denk ik), maar struikelend achter Jezus aan is toch iets anders dan een compleet verkeerde richting inslaan.
Als ik weer eens op mn bek gegaan ben, dan sta ik op en ga weer verder.
Belijd wat er verkeerd gegaan is, en hij is getrouw en rechtvaardig om de zonde te vergeven.
bedoel je met de eenmalige bekering de wedergeboorte? Of iets waar daarvoor nog plaatsvind?Marnix schreef:Dagelijkse bekering is wat dat betreft ook een wat onduidelijke term omdat de bekering wel anders is dan de eenmalige bekering.
Afkeren van het kwaad en je toekeren naar God. Dat laatste had ik er niet bij gezegd omdat ik het over wedergeboren mensen had, en die zijn al in Christus.schelpje3 schreef:Nee bekeren is niet slechts een kwestie van omkeren alleen.
Dat heet gewoon je van het kwade afkeren.
Bekering voor de wedergeboorte, ja dat klopt. Maar als je daarna verkeerde wegen gaat, dan is bekering ook weer noodzakelijk hoor.schelpje3 schreef:Bekeren kunnen wij onszelf niet, maar gaat altijd van God uit en zal moeten plaatsvinden voor de wedergeboorte.
Wat wil jij dan, dat ik blijf liggen jammeren tot ik op de één of andere bovennatuurlijke manier weer op mn benen sta?schelpje3 schreef:En hoe komt het dat je weer op staat en verder gaat? Uit jezelf denk je?
Want daar lezen we in de Bijbel anders over.
Ruth2 schreef:Als je onbekeerd bent en niet aan het avondmaal gaat, waarom doe je dan belijdenis van het geloof of waarom heb je dan belijdenis van het geloof gedaan?
Het klinkt heel vroom of het ziet er heel vroom uit als iemand af en toe niet aan het avondmaal gaat maar in feite geef je daar mee aan: ik heb het Goddelijke medicijn niet nodig tot versterking, bemoediging van je vaak zwakke en bestreden geloof.
schelpje3 schreef:
Nee bekeren is niet slechts een kwestie van omkeren alleen.
Dat heet gewoon je van het kwade afkeren.
Bekeren kunnen wij onszelf niet, maar gaat altijd van God uit en zal moeten plaatsvinden voor de wedergeboorte.
En hoe komt het dat je weer op staat en verder gaat? Uit jezelf denk je?
Want daar lezen we in de Bijbel anders over.
Rozijn schreef:Wil je deze boude uitspraak onderbouwen, Teus?
jamillah schreef:bekeert zelf, bedoel eigenlijk, keert om ofzo, ik weet niet goed. Kan het nog niet zo goed bevatten wat er precies gebeurd is.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 29 gasten