Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Dat bijzondere is: Rust. Dat lezen we ook in de toelichting. Want God werkte zes dagen en rustte op de zevende dag. Daarom maakte Hij er een bijzondere dag van. God weet hoe druk we kunnen zijn met ons werk, met alles wat moet gebeuren en Hij weet ook dat het goed is dat er een dag is dat we uitrusten. Daarom geeft Hij ons die dag. En die dag is daarmee ook uitermate geschikt om als gemeente samen te komen en ook bij Hem tot rust te komen. Niet dat we 1 dag in de week met Hem willen leven, Hij wil een relatie met ons en een relatie heb je 24/7....
Marnix schreef:Dat bijzondere is: Rust. Dat lezen we ook in de toelichting. Want God werkte zes dagen en rustte op de zevende dag. Daarom maakte Hij er een bijzondere dag van. God weet hoe druk we kunnen zijn met ons werk, met alles wat moet gebeuren en Hij weet ook dat het goed is dat er een dag is dat we uitrusten. Daarom geeft Hij ons die dag. En die dag is daarmee ook uitermate geschikt om als gemeente samen te komen en ook bij Hem tot rust te komen. Niet dat we 1 dag in de week met Hem willen leven, Hij wil een relatie met ons en een relatie heb je 24/7....
Over hoeveel mensen lees je dit dan wel in het OT?Spreeuw schreef:@André-J30Je leest in het NT ook nergens dat heiden-christenen werden gestraft omdat ze zich niet aan het sabbatsgebod hielden.
Mag ik zo eigenwijs zijn met een kleine aanvulling:learsi schreef:In Exodus 31:13 lezen we:..........gij zult mijn sabbatten onderhouden; want dit is een teken tussen Mij en tussen ulieden, bij uw geslachten; opdat men wete, dat Ik de Heere ben Die u heilige.
Er is dus een duidelijk verband tussen het geheiligd worden door de Heere en het onderhouden van de sabbat.
Geen werk doen wordt op die wijze een overgave aan de Heere, Die is het Die de Zijnen heiligt.
En dat geschiedt zonder werk van ons, door Hem.
h.g.
Learsi
Even voor de statistiek: ruim 100 keer wordt er over de Sabbat(ten / dag) gesproken en ruim 30 keer om die te heiligen cq niet te ontheiligen.Spreeuw schreef:Precies, dat komt in het OT meerdere keren terug. Het sabbatsgebod wordt in het OT vele malen herhaald.
André-J30 schreef: Aangezien wij op de stam van Israël zijn geënt hebben wij dus ook deel aan dat eeuwige. Heerlijk tot rust komen ...
André-J30 schreef: Aangezien wij op de stam van Israël zijn geënt hebben wij dus ook deel aan dat eeuwige. Heerlijk tot rust komen ...
Toch nog even je biologieboek er op naslaan??mealybug schreef:DE grote fout wordt weer eens gemaakt.
Iets meer respectmealybug schreef: ...tamme olijfboom Israel waren de natuurlijke, tamme takken,...
Toch nog even je biologieboek er op naslaan??mealybug schreef:Een stam kan makkelijk zonder takken, maar takken nooit zonder stam.
mealybug schreef: Wij................ hebben deel aan dezelfde saprijke wortel
learsi schreef:
Heb even gezocht, maar ik kan nergens vinden wat jij onder de ''saprijke wortel'' verstaat
Leg eens uit als je wil.
bvd
Learsi
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten