Vakantie 2014

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Byte
Luitenant
Luitenant

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Byte » 05 feb 2014 20:58

Memmem schreef:Wij willen voor het eerst gaan kamperen, en zijn op zoek naar een camping met viswater en een zwembad erbij. Weet iemand leuke campings in de buurt van Ommen/Hardenberg of Rijsen/Holten? We hebben wel wat sites bekeken maar horen ook graag wat echt leuk is en waarom.

oja, we zijn helemaal niet veeleisend hoor :oops: maar privesanitair is een pre ivm 1 van de kinderen

Ben hier wezen kijken ziet er erg goed uit , viswater de vecht erg mooi ! Mooi zwembad

http://www.koeksebelt.nl/
Gr byte
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 feb 2014 00:23

schelpje3 schreef:Nou ik vind het juist een compliment.
Ze zijn bij mij niet de deur uit te branden. Ja voor een weekje, maar blij dat we weer thuis zijn mam.
Hotel Schelp, gratis en met liefde. :D

Haha tja smaken verschillen. Allemaal prima maar ik krijg de griebels van uitspraken als "het mooiste van op vakantie gaan is weer thuiskomen :) ik vind vertrekken juist het mooiste en thuiskomen... Hmmm tja.... :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 feb 2014 10:09

Ach je moet geen griebels krijgen van andere mensen joh.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 feb 2014 10:28

Ik krijg het ook niet van die mensen maar van die uitspraken :D Gewoon omdat het bij mij precies andersom werkt :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 feb 2014 11:31

Marnix schreef:Ik krijg het ook niet van die mensen maar van die uitspraken :D Gewoon omdat het bij mij precies andersom werkt :)

Ik voel met je mee!
Van die mensen die al na een dag of drie vakantie beginnen te zeuren dat ze het liefst naar huis gaan...
Zelf neem ik altijd de vrijdag voor mijn vakantie alvast vrij, en rijd dan de nacht van donderdag op vrijdag al naar mijn bestemming.
De maandag na mijn vakantie neem ik ook vrij, om dan 's avonds thuis te komen. Maximaal gebruik maken van de vakantie zegmaar! :D :D

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 feb 2014 11:45

In principe gaan we met de camper weer richting Zeeland als het weer goed is.
En volgend weekend uitproberen door naar Gent te gaan.
Er is een wereldwijde vrouwenconferentie in Gent van gelovigen buiten de kerkmuren.
En ik ga daar de bevindingen beluisteren want het is nu aan de gang.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 feb 2014 11:46

Marnix schreef:Ik krijg het ook niet van die mensen maar van die uitspraken :D Gewoon omdat het bij mij precies andersom werkt :)

Mensen zijn net papagaaien, dat weet je toch. :wink:

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 06 feb 2014 13:49

Marnix schreef:[
Haha tja smaken verschillen. Allemaal prima maar ik krijg de griebels van uitspraken als "het mooiste van op vakantie gaan is weer thuiskomen :) ik vind vertrekken juist het mooiste en thuiskomen... Hmmm tja.... :)

Vakantie heerlijk.
Maar thuiskomen is óók heerlijk
Minstens zo fijn vind ik.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 feb 2014 13:51

meribel schreef:Vakantie heerlijk.
Maar thuiskomen is óók heerlijk
Minstens zo fijn vind ik.

Thuiskomen van de zomervakantie vind ik persoonlijk het meest vervelende moment van het jaar (begrafenissen uitgezonderd).
Het liefst zou ik mijn hele leven in een bergdorpje slijten...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 feb 2014 13:58

Marnix schreef:Haha tja smaken verschillen. Allemaal prima maar ik krijg de griebels van uitspraken als "het mooiste van op vakantie gaan is weer thuiskomen :) ik vind vertrekken juist het mooiste en thuiskomen... Hmmm tja.... :)

Nee dat zeg ik niet. Het mooiste van vakantie vind ik momenteel, dat ik niet hoef.
Na een paar mislukte vakanties, heb ik het voorlopig wel even gehad.
Wij gingen altijd midden in de week weg, woensdag of donderdag en ook halverwege de week kwamen we terug. Ik vind zaterdagmiddag een heel akelig tijdstip om thuis te komen.
Je zit dan de hele zondag met zooi, al dan niet uitgepakte koffers, berg was...de koelkast is leeg.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 feb 2014 14:17

schelpje3 schreef:Nee dat zeg ik niet. Het mooiste van vakantie vind ik momenteel, dat ik niet hoef.
Na een paar mislukte vakanties, heb ik het voorlopig wel even gehad.
Wij gingen altijd midden in de week weg, woensdag of donderdag en ook halverwege de week kwamen we terug. Ik vind zaterdagmiddag een heel akelig tijdstip om thuis te komen.
Je zit dan de hele zondag met zooi, al dan niet uitgepakte koffers, berg was...de koelkast is leeg.

Daarom proberen we ook op maandagavond thuis te komen. :D
Overigens kunnen we dit jaar misschien niet eens op vakantie. En dat vind ik wel heel moeilijk omdat het voor mij wel een soort levensbehoefte is. Thuis kom ik nooit los van mijn werk...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 06 feb 2014 15:21

Wij gaan altijd een week, dus de koelkast is nooit leeg. Die vla staat er over een wk ook nog wel. Wel dichte pakken hoor!

Dit jaar voor het eerst in febr. op vakantie ipv de zomervakantie.
Naar Küstelberg (5 km bij Winterberg vandaan) Kijken of dat er sneeuw ligt.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 feb 2014 15:56

pannenkoek schreef:Wij gaan altijd een week, dus de koelkast is nooit leeg. Die vla staat er over een wk ook nog wel. Wel dichte pakken hoor!

Dit jaar voor het eerst in febr. op vakantie ipv de zomervakantie.
Naar Küstelberg (5 km bij Winterberg vandaan) Kijken of dat er sneeuw ligt.

Is een week vakantie niet heel kort? Vaak kom ik pas na een week enigszins tot rust (heb een behoorlijk drukke baan).

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 feb 2014 16:21

Sommige mensen hebben van hun hobby een baan gemaakt.. of was het andersom?
Mijn man heeft jaren voor een baas gewerkt en nu is hij eigen baas en vindt het heerlijk. Geen druk, stress. Lekker zijn eigen tijden kunnen bepalen. Heerlijk is dat.
Wij hebben eigenlijk altijd vakantie. :mrgreen:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 06 feb 2014 17:19

still awake,

Wij hebben een boerderij met levende have. Dus zijn blij dat we een wk kunnen. Zwager en schoonzus gaan ook één wk, dus dan draaien we 2 weken op halve kracht. In juli/aug. is het altijd druk met de oogst van tarwe ed. Stel dat we als beide gezinnen 2 wk gaan, dan draaien we 4 weken op halve kracht. Want als wij gaan is de ander thuis. Dat is wel handig, maar de tarwe stopt echt niet met groeien als we op vakantie gaan.

Nou,dan kunnen we elkaar de hand schudden. Hier ook een drukke baan:
in de winter van 7.00-18.00
in de zomer van 7.00-22.00 Zeg maar van 1 april tot 1 nov. Maar dat 22.00 kan ook zo 23.00 worden. Tijdens de drukke perioden wordt er niet zo op de tijd gelet :-)
Laatst gewijzigd door pannenkoek op 06 feb 2014 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Terug naar “Archief”