Wet op de smalende godslastering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: Wet op de smalende godslastering

Berichtdoor ineke-kitty » 06 dec 2013 12:56

schelpje: " en je weet wat daarover in Openbaring staat?"

Dat je de gemeente van Laodicea associeert met mijn standpunt over de wet op godslastering, vind ik zeer kwalijk, omdat dat niets te maken heeft met enige "lauwheid" mijnerzijds dan ook.

Kom met betere dingen aanzetten dan dit soort gemeenplaatsen.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 06 dec 2013 13:24

Wat versta jij dan onder lauwheid Ineke?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 06 dec 2013 13:37

v.slooten: " wat versta jij dan onder lauwheid Ineke?"

Onder lauwheid versta ik, als je arm [geestelijk] , blind [ geestelijk] en naakt [ niet bekleed met Christus ] bent.

Dus wat DAT betreft mag je van mij de brief aan Laodicea gerust aanhalen.
Daarom roept de Heer hen dus op tot bekering zodat zij bekleed mogen worden met witte klederen, zodat de schande van hun naaktheid niet geopenbaard wordt.

"Bekleed worden met witte klederen" is dus een type van bekleed worden met Christus, en DAT ontbrak er aan de gemeente van Laodicea.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 dec 2013 14:37

mohamed schreef:Klopt, het is een wet waar christenen, joden en moslims zich aan dienen te houden en waar niet religieuze mensen (voorlopig nog) niks mee te maken hebben. Doch in een samenleving bestaande uit religieuze- en niet religieuze mensen, die gestoeld is op wederzijds respect, spot je natuurlijk niet met elkaars overtuigingen en laster je elkaar noch elkaars goden (wat die ook moge zijn, zelfs hebzucht zou je aldus kunnen kwalificeren). Vrijheid van meningsuiting is mooi, maar als men van die vrijheid misbruik maakt om anderen te krenken wordt jouw vrijheid de ander zijn vloek.

Faramir schreef:Dan kunnen we denk ik gezamenlijk wel vaststellen dat wij in Nederland niet leven in een samenleving die gestoeld is op wederzijds respect.

Daar ontkom je als realist niet aan ben ik bang.

Terug naar “Archief”