´Bijbelse´ films

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: ´Bijbelse´ films

Berichtdoor StillAwake » 10 mar 2014 16:35

Binnenkort komt Noah uit, en wij gaan met een cathechesatiegroep naar de bios...
Ze zochten een chauffeur ;-)

Ben heel benieuwd!

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 10 mar 2014 17:18

StillAwake schreef:Binnenkort komt Noah uit, en wij gaan met een cathechesatiegroep naar de bios...
Ze zochten een chauffeur ;-)

Ben heel benieuwd!
Is er al een datum bekend dan? Die was toch uitgesteld?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 10 mar 2014 17:37

Jvslooten schreef:
Is er al een datum bekend dan? Die was toch uitgesteld?

Oh, dan zal ik toch eens wat personen gaan waarschuwen.
We zouden volgende maand gaan, maar dat lijkt inderdaad niet te gaan werken!
Laatst gewijzigd door StillAwake op 10 mar 2014 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 10 mar 2014 17:43

Pas was ik in de ark in Dordrecht, daar zag ik de trailer. Zo ik al van plan was geweest om te gaan, dan zou ik nu zeker wegblijven...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 mar 2014 20:03

Rozijn schreef:Pas was ik in de ark in Dordrecht, daar zag ik de trailer. Zo ik al van plan was geweest om te gaan, dan zou ik nu zeker wegblijven...

Want?

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 10 mar 2014 20:57

De hele sfeer, dat allereerst.
Daarnaast:
- Er komt een heel leger tevoorschijn op een gegeven moment, wat er precies speelt is niet duidelijk, maar ik vind er geen enkele grond voor, evenals een aanval op de ark.
- Op den duur steekt iemand een stok in de grond, met als gevolg een grote vuurzee. Pure fantasie om het verhaal wat boeiender te maken.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2014 10:10

Rozijn schreef:De hele sfeer, dat allereerst.
Daarnaast:
- Er komt een heel leger tevoorschijn op een gegeven moment, wat er precies speelt is niet duidelijk, maar ik vind er geen enkele grond voor, evenals een aanval op de ark.
- Op den duur steekt iemand een stok in de grond, met als gevolg een grote vuurzee. Pure fantasie om het verhaal wat boeiender te maken.

Ik deel je moeite met de trailer.
Ik ben echter gevraagd als chauffeur, en wil toch graag mee.
Onze predikant wil er met een groep jongeren mee (en die nemen weer anderen, veelal niet kerkelijken, mee) en wil daarna een soort nabespreking houden.
Lijkt me erg interessant, en vind het ook wel dapper dat zo'n man dit durft!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 mar 2014 10:28

Daarnaast:

Ik zou er toch niet heen gaan, heb sowieso moeite met Bijbelse films.
Het verhaal op zich is kennelijk visueel niet spannend genoeg voor een film. Het is tegenwoordig geloof ik een eitje om zoals als een zondvloed na te bootsen, d.m.v. computeranimaties.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2014 10:34

schelpje3 schreef:Ik zou er toch niet heen gaan, heb sowieso moeite met Bijbelse films.
Het verhaal op zich is kennelijk visueel niet spannend genoeg voor een film. Het is tegenwoordig geloof ik een eitje om zoals als een zondvloed na te bootsen, d.m.v. computeranimaties.

Nu is het Bijbelverhaal ook wat kort om een avondvullende film van te maken.
Het beslaat een klein stukje van Genesis, en daar moeten we het mee doen.
Ik ga me pas een definitieve mening vormen als ik de film gezien heb, en sta er voor die tijd gespannen-kritisch tegenover.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 11 mar 2014 10:42

Daarnaast:
Dat was ook de reden dat ie uitgesteld werd.. de filmmakers zaten namelijk in een dubio wat ik ervan begreep; óf een bijbelgetrouwe film, of een spectaculair fantasyachtig gebeuren.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 11 mar 2014 10:52

StillAwake schreef:Ik ga me pas een definitieve mening vormen als ik de film gezien heb, en sta er voor die tijd gespannen-kritisch tegenover.
Misschien ga ik 'm ook kijken.. wacht eerst de recensies wel af 8)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2014 10:53

Daarnaast:

Jvslooten schreef:Dat was ook de reden dat ie uitgesteld werd.. de filmmakers zaten namelijk in een dubio wat ik ervan begreep; óf een bijbelgetrouwe film, of een spectaculair fantasyachtig gebeuren.

Het gebeurd vaker dat de trailer af is voordat de film dat is, en de trailer absoluut geen realistische voorbereiding op de echte film is.
Een film beoordelen op de trailer is dus altijd een beetje tricky!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 18 mar 2014 08:40

Jvslooten schreef:Is er al een datum bekend dan? Die was toch uitgesteld?

Bij Pathe staat een Nederlandse première op 10 April.
Blijkbaar is de film dus niet uitgesteld.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2014 11:04

Toch verwacht ik geen bijbelgetrouwe film maar vooral een spektakel. Of dat per definitie fout is vraag ik me af, zolang je maar weet dat het geen Bijbelgetrouwe film is...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 18 mar 2014 15:31

Marnix schreef:Toch verwacht ik geen bijbelgetrouwe film maar vooral een spektakel. Of dat per definitie fout is vraag ik me af, zolang je maar weet dat het geen Bijbelgetrouwe film is...

Je weet nooit of het mensen aanzet om de Bijbel toch eens te gaan lezen.
Net als na de "Lord of the Rings" trilogie de boeken ineens razend populair waren.
Je weet nooit hoe de Geest ook dit kan gebruiken...

Terug naar “Archief”