Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Memmem » 29 okt 2013 09:44

AJL, wat sneu dat het zo ging met J, hopelijk gaat het vandaag wat beter met hem.
Beterschap!

Met hoestdrankjes moet je altijd even proberen wat helpt en wat ze lekker vinden. Wij hebben nu van kruidvat eigenmerk, helpt wel maar ze vinden hem niet lekker, Bisolvon vonden ze lekkerder.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 okt 2013 11:32

bah.. zieke kindjes zijn zoo niet leuk! :(

hoe ist nog AJL? gaat het beter met drinken?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 okt 2013 12:19

Het gaat wel wat beter. Gisteravond heb ik hem met zijn bebloede pyjama gewoon in bed gestopt. Hij was echt gesloopt van de dag. Vanmorgen om 5 uur werd hij wakker en wilde uiteraard niet drinken. In de houtgreep en met een 20cc spuitje toch ruim een beker koude appelsap naar binnen gekregen en dat heeft wel geholpen, want daarna is hij weer gaan slapen. Toen hij wakker werd wilde hij 'moes'( appelmoes) en daar heeft hij een bak van op. Nu slaapt hij weer en 'moet' hij straks weer een beker naar binnen werken. Gelukkig krijgt hij aardig wat pijnstilling en hopelijk gaat hij dan sneller eten/drinken.

@ ag Volgens de ha helpt geen enkele hoestdrank echt tegen de hoest, maar 'smeert' het vooral de keel. Mijn kinderen zijn in ieder geval dol op tijmsiroop. Als ik erge last van mijn keel heb of moet hoesten neem ik dat ook en het verzacht wel.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 29 okt 2013 12:53

Wat bewezen werkt tegen keelpijn is een lepeltje honing,
Krijgen de kinderen hier ook ( pas vanaf een jaar natuurlijk )
En nog lekker ook,

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 okt 2013 12:56

Ik gooi 's nachts altijd een natte theedoek om m'n nek en dan een (wollen) sjaal. Twee nachten en je bent van je keelpijn af. :wink:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 okt 2013 13:07

Evelien schreef:Ik gooi 's nachts altijd een natte theedoek om m'n nek en dan een (wollen) sjaal. Twee nachten en je bent van je keelpijn af. :wink:

Dat is een afgeleide van een oud huismiddeltje. Als men vroeger angina had, dus dat de boel echt ontstoken was, werd er een plak vet rauw spek rondom de keel gewikkeld, met daaroverheen een ZIJDEN sjaal. Moest persé van zij zijn. En het hielp, suggestie of niet. Mijn amandeltjes hoefden nooit geknipt te worden, terwijl dat vroeger zo'n beetje standaard werd gedaan.
Als een kind oud genoeg is om te gorgelen, is gorgelen met M olkosan ook heilzaam, het is alleen heel vies. :-&
Ook kan kamillethee (wel van de echte gedroogde bloemetjes) gebruikt worden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 okt 2013 13:27

Klopt. Zo kreeg mijn man vroeger altijd bij oorpijn/keelpijn een (thee)doek om z'n nek met gesnipperde ui.
Hier gebruiken wij ook veel knoflook en ui door elkaar en leggen dat in een bakje op onze slaapkamer mocht we verkouden zijn ook bij onze zoon.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 okt 2013 13:59

En bij hevige oorpijn een gesnipperde ui in een dubbelgevouwen gaasje achter het oor plakken.
Evelien en schelpje uut Zalk. :lol:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 okt 2013 15:37

Gister zou de sensor eruit gehaald worden, maar we durfden de weg niet op.. Er zijn hier in de buurt veel bomen omgewaaid.. Morgen gaan we nu heen.. Hopelijk dan vrijdag alsnog steeds de uitslag!

Hij is nog steeds niet lekker.. Hij kwam weer in de buurt van zijn oude gewicht, maar inmiddels is er alweer een halve kilo eraf.. hij is ook zo bleek en moe.. Hij heeft soms ook het gevoel dat er iets in zijn schoen zit, maar dan zit er niks in.. of hij geeft ineens een gil alsof hij ergens in gestapt is, maar dan is er niks gebeurd!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 okt 2013 15:37

Evelien schreef:Klopt. Zo kreeg mijn man vroeger altijd bij oorpijn/keelpijn een (thee)doek om z'n nek met gesnipperde ui.
Hier gebruiken wij ook veel knoflook en ui door elkaar en leggen dat in een bakje op onze slaapkamer mocht we verkouden zijn ook bij onze zoon.

hier doen we dat ook... maar oeh, wat een stank dan 's ochtends haha

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 okt 2013 15:38

ajl schreef:Beterschap met alle zieken!

@ jannoek Is F ingeënt?

Hier een heel ziek mannetje. Vandaag geopereerd aan zijn neus-keelamandelen en buisjes. Jammer genoeg kreeg hij een nabloeding, dus mocht J vanmiddag weer onder het mes. Nu thuis, maar wel een gevecht met drinken. Ik merk dat hij dorst heeft, maar tot op heden drinkt hij niet. Vandaag regelmatig onder dwang met een spuitje in zijn mond gespoten. Morgen waarschijnlijk de hele dag dat gevecht :cry:

sterkte ermee! hoe gaat het vandaag?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 okt 2013 15:56

schelpje3 schreef:En bij hevige oorpijn een gesnipperde ui in een dubbelgevouwen gaasje achter het oor plakken.
Evelien en schelpje uut Zalk. :lol:

Ik kom uit die omgeving he :wink: Klazien uit Zalk :lol: Mooi vrouwtje was het.

@TJ, stinken? Vind het wel mee vallen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 okt 2013 21:31

trijntjejohanna schreef:
sterkte ermee! hoe gaat het vandaag?

Het ging redelijk vandaag, al merk ik wel dat hij een flinke knauw heeft gehad. Hij heeft vandaag zelfs meerdere malen gevraagd of hij naar bed mocht :shock: En dat is echt niets voor hem. Hij lag er vanavond ook al om half 6 in, gewoon doodop van alles.
Eten en drinken ging ook redelijk. Vanmiddag vroeg hij zelfs om brood en heeft een wit zacht bolletje gegeten. Weet iemand hoe lang het herstel duurt met keelamandelen verwijderen en een (bijna) 2 jarige?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 okt 2013 21:44

Volgens mij kan het wel een paar dagen duren voordat het beter gaat

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 okt 2013 23:42

Ook wel 2tot4 weken, grote wond wat moet genezen.

Terug naar “Archief”