mealybug schreef:
Moet?
Moet: zwemles, dokter, fysio, ortho, tandarts, sport, catechisatie, vereniging, bibliotheek
Mag : muziekles, hobby's, verjaarspartijtjes

Moderator: Moderafo's
mealybug schreef:
Moet?
schelpje3 schreef:Ik weet niet wat "ze" de hele dag doet, maar ik had het megadruk. Ik heb een nogal "ingewikkeld" gezin, had mantelzorg voor diverse familieleden, waaronder mijn vader, mijn dagen waren meer dan gevuld kan ik je zeggen.
En van moeders wordt op scholen ook nog het e.e.a. verlangd.
Als je 2 kindjes kort na elkaar hebt, zou je in principe kunnen gaan werken tijdens de schooluren als de jongste op de kleutergroep zit.
Maar als je 3 kinderen van bijv. 13, 7 en 1 hebt, wordt het al wat ingewikkelder.
Ze moeten naar zwemles, muziekles, sporten, catechisatie, vereniging, je bent soms net een privéchauffeur.
Marnix schreef:Voordeel van in een stad wonen is dat dat je het vaak kan combineren.... ouders die afwisselend kinderen van meerdere gezinnen vervoeren. En naar sport, catechisatie enz. kan je gewoon gaan fietsen vanaf je 8e of zo. Mijn moeder bracht me vanaf mijn 8e echt niet meer overal naar toe, ik fietste gewoon naar de sportclub, de kerk, het zwembad enzovoorts.
pol schreef:Ik ken een heleboel buitenshuiswerkende moeders waar wel 1x per week een werkster rondloopt trouwens!
pol schreef:Ik ken een heleboel buitenshuiswerkende moeders waar wel 1x per week een werkster rondloopt trouwens!
Bambi schreef:Je begon zo aanvallend te reageren, dat ik dacht dat je alleen op een woordenstrijd uit was.
En daar heb ik geen zin in.
Ik ben van mening, dat een vrouw eerst de taken die God haar gegeven heeft, moet uitvoeren en die niet af moet schuiven op een ander.
En binnen die taken ook haar talenten kan benutten.
Als ze naast die taken nog tijd en ruimte over heeft, als bijv. haar man dan thuis is om op de kinderen te passen, haar talenten buiten de deur in mag zetten.
schelpje3 schreef:Ik woon in de stad, maar er viel weinig te combineren. De buurmeisjes die toevallig tegelijk op zwemles gingen, moesten een uur eerder en er viel niet over te praten om onderling te ruilen.
En ik laat mijn dochter van 13 echt niet alleen over straat fietsen na catechisatie, in haar uppie.
Jij spreekt over een aantal jaren geleden en voor een jongen was het sowieso anders.
De ortho zat 14 kilometer verder, beetje ver voor een fietsrit.
Dus zo simpel als jij het stelt, is het lang niet altijd.
Miepje90 schreef:MissF, lastige keuzes! Ik kan me inderdaad voorstellen dat je dan liever thuis bent..
De reden dat ik benieuwd was naar de visie op opleiding, is dat een aantal meiden uit mijn oude klas ervoor kozen om een opleiding te volgen die zij niet leuk vonden en die ver beneden hun capaciteiten lag; of om simpelweg bij de supermarkt te gaan werken. Zij deden dit omdat ze huismoeder wilden worden. Hoewel dat natuurlijk ook een vrije keuze is, vraag ik me af of je je talenten niet verspilt door achter de kassa te gaan zitten totdat je zwanger bent, terwijl je wel de capaciteiten voor een VWO-opleiding aan boord hebt..
Anderzijds kost mijn studie de maatschappij heel veel geld, wat maakt dat ik het gevoel heb dat ik de maatschappij beroof van veel geld wanneer ik straks fulltime moeder zou worden. In die zin kan ik de keuze van die bewuste meisjes wel begrijpen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten