schelpje3 schreef:Het is: rusten van onze werken Teus.![]()
En alleen de "werken van noodzakelijkheid en barmhartigheid" verrichten.
Had je dat niet uit mijn post begrepen dan?
Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:Het is: rusten van onze werken Teus.![]()
En alleen de "werken van noodzakelijkheid en barmhartigheid" verrichten.
schelpje3 schreef:Dat komt omdat kinderen nog geen rustdag nodig hebben. Vandaar mijn aanbeveling om hen i.i.g. te laten spelen als ze dat willen.
Marnix schreef:Het gaat niet om rusten in de zin van niets doen. Het gaat om rusten in de zin van: Niet werken. Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen. Voetballen is geen werken. Dus het geldt niet alleen voor kinderen maar ook voor volwassenen. Als die willen buitenspelen mag dat ook op zondag. Of wandelen, fietsen, whatever.
Ik vind het wel jammer dat daar vaak zo verkrampt mee wordt omgegaan en helemaal vroeger. Eerst mocht je niet fietsen maar wel lopen. Daarna mocht je wel fietsen maar niet autorijden... Terwijl dat soort zaken in de Bijbel ook gebeurden en Jezus daar juist tegenin gaat. De sabbat is er voor de mens, de mens niet voor de sabbat.
Marnix schreef:
16 Laat niemand u iets voorschrijven op het gebied van eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwemaan en sabbat. 17 Dit alles is slechts een schaduw van wat komt – de werkelijkheid is Christus. 18 Laat u niet veroordelen door mensen die opgaan in zelfvernedering en engelenverering, zich verdiepen in visioenen of zich laten voorstaan op eigen bedenksels. 19 Zulke mensen richten zich niet naar het hoofd, van waaruit God het hele lichaam, door gewrichtsbanden en pezen ondersteund en bijeengehouden, doet groeien. 20 Als u met Christus dood bent voor de machten van de wereld, waarom laat u zich dan geboden opleggen alsof u nog in de wereld leeft? 21 ‘Raak dit niet aan, proef dat niet, blijf daarvan af’ – 22 het zijn menselijke voorschriften en principes over zaken die door het gebruik vergaan. 23 Dat moet allemaal voor wijsheid doorgaan, maar het is zelfbedachte godsdienst, zelfvernedering en verachting van het lichaam; het heeft geen enkele waarde en dient alleen maar tot eigen bevrediging.
Teus schreef:Vroeger vroeg ik eens aan mijn moeder waarom gaan we lopend naar de kerk?, was een aardig eindje.
Zei mijn moeder, omdat het zondag is, de rustdag. Daarop zei ik, ik word meer moe van lopen als van fietsen. Had ik dus niet moeten zeggen.
Teus schreef:Had je dat niet uit mijn post begrepen dan?
schelpje3 schreef:
Terwijl het toch een normale opmerking van een kind is. Hoe oud was je toen Teus, weet je dat nog?
Ik zei vroeger: moet ik nou alweer naar de kerk? Dan zei moeder: je mag.
Tja, dan ben je ook uitgepraat.
Teus schreef:Vroeger vroeg ik eens aan mijn moeder waarom gaan we lopend naar de kerk?, was een aardig eindje.
Zei mijn moeder, omdat het zondag is, de rustdag. Daarop zei ik, ik word meer moe van lopen als van fietsen. Had ik dus niet moeten zeggen.
Bambi schreef:Dat is een goeie.
Teus schreef:
Schat een jaar of 8.
Ja mooi is dat, zo vroeg ik eens aan mijn moeder "moet een ouderling bekeerd zijn?" Zei mijn moeder "Alle mensen moeten bekeerd zijn" Inderdaad, gewoon uitgepraat.
Goed idee, als ik een paard had zou ik het doen! Ik heb alleen een koeTeus schreef: Ga op je paard naar de kerk.
Marnix schreef:Waarom mocht je wel naar buiten maar niet de straat uit? Dat snap ik niet helemaal.
Teus schreef:
Schat een jaar of 8.
Ja mooi is dat, zo vroeg ik eens aan mijn moeder "moet een ouderling bekeerd zijn?" Zei mijn moeder "Alle mensen moeten bekeerd zijn" Inderdaad, gewoon uitgepraat.
schelpje3 schreef:Ik denk dat jij gewoon een hele lieve, wijze moeder had!
Teus schreef: Ga op je paard naar de kerk.
mona schreef:Goed idee, als ik een paard had zou ik het doen! Ik heb alleen een koe
Teus schreef:Echt wel, een goede moeder en oprecht kind van God. Ze juicht nu voor Gods Troon.
Teus schreef:Echt wel, een goede moeder en oprecht kind van God. Ze juicht nu voor Gods Troon.
StillAwake schreef:Houd deze herinnering in ere Teus!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten