Prins Friso overleden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor Tante Pollewop » 16 aug 2013 14:24

Cicero schreef:Je kunt het niet eens zijn met Ter Lindens uitleg van de opstanding, maar dat is iets anders dan dat Ter Linden de opstanding loochent of er niet in gelooft.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor schaapje » 16 aug 2013 14:32

Cicero schreef:
Kennelijk heb jij het nodig anderen in de grond te trappen om jouw dierbare Waarheid hoog te houden. Prima.

Mijn dierbare Waarheid? de Bijbelse Waarheid bedoel je!
En de grond in stampen dat is jouw interpretatie Cicero, ik kan geen enkel respect opbrengen voor het "gedachtengoed" van deze dominee, verder ken ik hem niet persoonlijk, zal vast een aardige man zijn....
Maar ik vind dat jammer en het is niet bepaald uitnodigend om jouw geloof na te volgen.

Mijn geloof? Het geloof in de Here Jezus Christus en wat Hij verkondigde, bedoel je en dat is niet alleen mijn geloof. En inderdaad voor sommige mensen is het niet uitnodigend.

Als je de commentaren lees in CIP zijn het er toch velen die behoorlijk geschokt zijn.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8859
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor elbert » 16 aug 2013 14:32

Tante Pollewop schreef:Alleen gaat schaapje hier wat mij betreft over de schreef door nogal badinerend over deze dominee en 'de PKN-ers en alle aanhangers' te spreken.
Och, ik ben zelf PKN-er en ben zeker geen "aanhanger" van ds. ter Linden. Voor sommigen, met name niet PKN-ers, is het moeilijk om te zien dat er binnen de PKN verscheidenheid is en soms (helaas) een fundamenteel verschil van opvatting. PKN-ers hebben over het algemeen iets meer ervaring om met die verschillen om te gaan. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor Mortlach » 16 aug 2013 14:36

schaapje schreef:Mijn dierbare Waarheid? de Bijbelse Waarheid bedoel je!


Ter Linde leest toch echt precies dezelfde bijbel...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor schaapje » 16 aug 2013 14:38

elbert schreef:Och, ik ben zelf PKN-er en ben zeker geen "aanhanger" van ds. ter Linden. Voor sommigen, met name niet PKN-ers, is het moeilijk om te zien dat er binnen de PKN verscheidenheid is en soms (helaas) een fundamenteel verschil van opvatting. PKN-ers hebben over het algemeen iets meer ervaring om met die verschillen om te gaan. ;)

Fijn om dit te lezen, en wist dit ook wel, ik had eigenlijk niet de bedoeling om alle PKN-ners op één hoop te gooien en had dit beter niet kunnen schrijven. :(
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3402
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor Cicero » 16 aug 2013 14:41

schaapje schreef:ik kan geen enkel respect opbrengen voor het "gedachtengoed" van deze dominee

Waarom schrijf je gedachtegoed tussen aanhalingstekens? Omdat het geen gedachtegoed is? Wonderlijk..

Eerder schreef je dit:
Vraag me af hoe deze dominee verlossing ziet....maar voor mij is het niet de moeite waard om hierover te discussiëren

Kennelijk heb je je dus helemaal niet verdiept in wat de beste man vindt, maar alleen wat fragmenten in de media voorbij zien komen. Dat je hierop reageert als een stier op een rode lap is toch wel wonderlijk. Als je iemands gedachtegoed niet de moeite waard vindt om in te verdiepen, hoe kun je dan zeggen dat je er geen respect voor hebt? Is het dan niet beter je voorbarige veroordeling voor je te houden?

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor JHM » 16 aug 2013 14:44

Cicero schreef:Kennelijk heb je je dus helemaal niet verdiept in wat de beste man vindt, maar alleen wat fragmenten in de media voorbij zien komen.


Er lijkt grote onduidelijkheid wat de man nu precies vindt, kun je dat wellicht ophelderen als je het weet?
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2282
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor Speedy » 16 aug 2013 14:45

schaapje schreef:ik kan geen enkel respect opbrengen voor het "gedachtengoed" van deze dominee

Cicero schreef:Waarom schrijf je gedachtegoed tussen aanhalingstekens? Omdat het geen gedachtegoed is? Wonderlijk..


Eerder schreef je dit:
Vraag me af hoe deze dominee verlossing ziet....maar voor mij is het niet de moeite waard om hierover te discussiëren


Cicero schreef:Kennelijk heb je je dus helemaal niet verdiept in wat de beste man vindt, maar alleen wat fragmenten in de media voorbij zien komen. Dat je hierop reageert als een stier op een rode lap is toch wel wonderlijk. Als je iemands gedachtegoed niet de moeite waard vindt om in te verdiepen, hoe kun je dan zeggen dat je er geen respect voor hebt? Is het dan niet beter je voorbarige veroordeling voor je te houden?



Je kan ipv gedachtengoed ook het woord gif neerzetten.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor schelpje3 » 16 aug 2013 14:46

elbert schreef: PKN-ers hebben over het algemeen iets meer ervaring om met die verschillen om te gaan. ;)

Ik als CGKer helaas ook. Toch is het onbegrijpelijk dat de PKN dominees op de kansel toelaten, die het bestaan van God zelfs ontkennen (Hendriks) maar ook die zelf ten prooi zijn gevallen aan twijfel.
Hoe kan een dominee die het zelf niet meer (zeker) weet, nu de herder en leraar zijn van een kerkelijke gemeente?
Dat hij zelf dingen niet meer gelooft, ja dat kan komen door de omstandigheden.
Maar hij trekt op deze manier mensen mee en dat is vreselijk!
Hij is door het verlies van zijn geliefde vrouw er anders tegen aan gaan kijken, maar hij leidt op dit moment wel een uitvaartdienst. Wat zegt hij tegen deze rouwenden?

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor schaapje » 16 aug 2013 14:55

Speedy schreef:

Je kan ipv gedachtengoed ook het woord gif neerzetten.

Dat vind ik ook!


1 Joh 2,22

Wie is de leugenaar anders dan hij die loochent dat Jezus de Christus is? Dat is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3402
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor Cicero » 16 aug 2013 15:02

schaapje, schaapje, staakt uw wild geblaat. Nu roep je weer een ongefundeerde beschuldiging. Mag jij zomaar liegen?

schelpje3 schreef:Maar hij trekt op deze manier mensen mee en dat is vreselijk!

Dat is ronduit niet waar. Dominees en kerkmensen die vergelijkbare opvattingen als Ter Linden hebben, houden juist mensen bij de kerk die anders al lang vertrokken waren.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor schelpje3 » 16 aug 2013 15:05

Cicero schreef:Dat is ronduit niet waar. Dominees en kerkmensen die vergelijkbare opvattingen als Ter Linden hebben, houden juist mensen bij de kerk die anders al lang vertrokken waren.

Cicero, het belangrijkste is niet dat mensen bij DE kerk blijven, want wat is DE kerk? Je kunt ook naar een andere, keuze genoeg.
Wat moet je doen in een kerk als God niet langer meer de belangrijkste persoon is in je leven?
Als je Gods Woord niet langer als een getrouw Woord kan lezen?
Hij maakt het evangelie hol en arm, er is op deze manier geen troost meer uit te halen.
Sterker nog, je gaat ermee verloren!

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor Tante Pollewop » 16 aug 2013 15:07

Wie zegt dat? Antwoord: schelpje3.

Weet schelpje3 wat God denkt? Antwoord: nee.

Dus.

Edit: Je zei eerder nog het oordeel aan God over te willen laten, waarom dan nu toch dit oordeel?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor schelpje3 » 16 aug 2013 15:13

Wat deze dominee voor zichzelf gelooft, moet hij weten.
Maar hij vertelt nu een leugen!
Dus: wie zegt dat dit niet waar is? Tante Pollewop
Weet tante Pollewop wat God denkt? Nee
Dus.

En ook jij haalt op een foute manier één zin uit een posting van mij.
Dat ging over prins Friso! Dat laten we aan God over en past geen oordeel.

Bambi

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor Bambi » 16 aug 2013 15:17

==
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten