Troonsafstand Koningin Beatrix

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2282
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor Speedy » 31 jan 2013 13:19

Lichtzwaard schreef:van koningin Beatrix kun je niet zeggen dat ze aan de politieke touwtjes trekt. ----CITAAT.

Dat doet mevrouw van Amsberg wel degelijk en dankzij deze tijd wordt ze strak gehouden;anders hadden we hier een soort Catharine de Grote gehad;ook als men de geschiedenis ziet van de zogenaamde oranjes noopt dit land zo snel mogelijk een Republiek te worden . =D> =D> =D> :-({|=


Ik hoop dat je het respect op kan brengen om Hare Majesteit op juiste wijze te betitelen en dat is in ieder geval geen 'mevrouw van Amsberg'.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Faramir

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor Faramir » 31 jan 2013 13:25

elbert schreef:Die mogelijkheid heb je (al). De situatie van nu is niet te vergelijken met die ten tijde van Willem I.
Was Willem I eigenlijk een verlicht despoot, van koningin Beatrix kun je niet zeggen dat ze aan de politieke touwtjes trekt.

Het spijt me zeer, maar het getuigd niet van enig realiteitsbesef als je wil ontkennen dat de koningin wel degelijk zeer grote politieke invloed heeft op de Nederlandse politiek. De ministers zijn geen marionetten, maar ze staan zeer zeker wel onder invloed van de koningin.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8859
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor elbert » 31 jan 2013 13:35

Faramir schreef:Het spijt me zeer, maar het getuigd niet van enig realiteitsbesef als je wil ontkennen dat de koningin wel degelijk zeer grote politieke invloed heeft op de Nederlandse politiek. De ministers zijn geen marionetten, maar ze staan zeer zeker wel onder invloed van de koningin.
Dat ontken ik niet, maar ik ontken evenmin dat de moeder van Mark Rutte invloed op hem heeft, evenals zijn vrienden in het bedrijfsleven.
Ik kan bovendien hele verhalen opzetten over lobbygroepen (bijvoorbeeld Greenpeace, maar er zijn vele anderen) die grote invloed hebben op politieke partijen en waarvan ik liever zou zien dat ze die invloed niet hadden.
Dus wat is het punt? Iedereen die met politici omgaat heeft invloed op ze, de koningin dus ook.
Als we dat niet zouden willen, dan zouden we politici 4 jaar lang in de Tweede Kamer moeten opsluiten en ze verbieden om met anderen buiten die kamer contact te hebben.
Het gaat er bij de koningin om dat ze haar eigen visies tenminste in het openbaar voor zich houdt en voor politici geldt dat ze hun politieke onafhankelijkheid t.o.v. de koningin bewaren. Als het zo functioneert, functioneert het goed.
Er is verschil tussen politieke invloed en politieke macht. Invloed mag voor de koningin, macht (aan de politieke touwtjes trekken) niet.

Dit is heel normaal voor een staatshoofd. Van de Duitse bondspresidenten geldt dat ze over het algemeen tot een bepaalde politieke kleur behoren. Tegelijkertijd geldt dat een bondspresident geen politieke macht heeft. En dat is prima.
Van de koningin weten we haar politieke sympathieën niet echt en dus is ze prima in staat om boven de partijen te staan, beter nog dan bijv. de Duitse bondspresident.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor Lichtzwaard » 31 jan 2013 14:40

Van de koningin weten we haar politieke sympathieën niet echt en dus is ze prima in staat om boven de partijen te staan, beter nog dan bijv. de Duitse bondspresident.-----CITAAT.

Iedereen weet dat mevrouw von Amsberg vooringenomen links is en haar moeder was ook van de Pvd A was en is algemeen bekend.

En zie hoe links met hun zogenaamde republiek inslag de laatste dagen weer lik en kruiperig gedrag aan het vertonen is ;bij een President als staatshoofd zal je dit ziekelijke gedoe niet hebben.Nog maar een keer de Nederlanden zouden en zijn goed af als de Republiek weer wordt hersteld.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor Optimatus » 31 jan 2013 14:43

Presidenten kunnen ook links zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor schelpje3 » 31 jan 2013 14:45

Moeder Rutte lijkt me een pittige dame. Ze kijkt best streng 8-[
Wat grappig dat vrouwelijke regeringsleiders, zoals mevrouw Merkel, daar wel eens gevoelig voor kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor Optimatus » 31 jan 2013 14:49

Daar had Thatcher geen last van.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor schelpje3 » 31 jan 2013 14:51

Optimatus schreef:Daar had Thatcher geen last van.

Hoe ijzeren ze ook was, op het laatst is ze zo fragiel en breekbaar geworden!
Maar onderschat niet de invloed die van sommige dingen kunnen uitgaan!

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8859
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor elbert » 31 jan 2013 15:33

Lichtzwaard schreef:Iedereen weet dat mevrouw von Amsberg vooringenomen links is
Dat weet niet iedereen, want ik weet het niet. Daarmee negeer ik de rest maar van je bijdrage. :)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor Lichtzwaard » 31 jan 2013 15:36

Waarde @Elbert je volg toch ook de politiek dus kan je het weten;dat je het niet wil weten is natuurlijk een andere zaak #-o :-k
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8859
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor elbert » 31 jan 2013 15:37

Lichtzwaard schreef:Waarde @Elbert je volg toch ook de politiek dus kan je het weten;dat je het niet wil weten is natuurlijk een andere zaak #-o :-k
Ik wil het best weten, maar dan zul je met bewijzen moeten komen.
Dus ik herhaal nog maar eens:
elbert schreef:Noem eens een onderwerp waarvoor dat geldt?
Zorgpremie? BTW verhoging? Wachttijden in de zorg? Immigratiepolitiek?
Graag onderbouwd en geen loze kreten als "iedereen weet" enz.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor boer » 31 jan 2013 17:31

Lichtzwaard schreef:Van de koningin weten we haar politieke sympathieën niet echt en dus is ze prima in staat om boven de partijen te staan, beter nog dan bijv. de Duitse bondspresident.-----CITAAT.

Iedereen weet dat mevrouw von Amsberg vooringenomen links is en haar moeder was ook van de Pvd A was en is algemeen bekend.




Bilderberg en Videla zijn niet zulke linkse begrippen hoor.
Links l**len , rechts vullen, heet dat.
Wat dacht je van de duurste advocaten die op de meest slinkse wijzen het geld naar belastingparadijsjes sluizen, o.a. van zusje Christina?
Wikipedia:
In 2009 werd bekend dat Prinses Christina gebruik maakt van brievenbusfirma's op het Kanaaleiland Guernsey. Via de Daffodil Trust[1] en de Crocus Trust[2] zou aanzienlijk worden bespaard op de betaling van vermogensbelasting in Groot-Brittannië. Deze brievenbusfirma's worden bestierd vanuit een stichting die zetelt in Paleis Noordeinde. Velen, ook binnen de Tweede Kamer, achten een dergelijke constructie - hoewel legaal - toch in strijd met de voorbeeldfunctie die leden van de koninklijke familie geacht worden te vervullen. Op 8 oktober 2009 werd bekend [3] dat de belastingroute voortaan via een vermogensbeheerder in Eindhoven zou lopen en niet meer via het paleis.

Omdat je nooit genoeg hebt.

Nee van mij mag het een Repubiek worden, geloof ik.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor schelpje3 » 31 jan 2013 17:43

Je kunt je beter druk maken om de regering van het land waarin jij zetelt.
Is het daar zo ideaal?
Wie van verre staan.......

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor Kvinna » 31 jan 2013 18:11

schelpje3 schreef:Je kunt je beter druk maken om de regering van het land waarin jij zetelt.
Is het daar zo ideaal?
Wie van verre staan.......


Dit soort gehakketak vind ik forumvervuiling.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor boer » 31 jan 2013 22:17

schelpje3 schreef:Je kunt je beter druk maken om de regering van het land waarin jij zetelt.
Is het daar zo ideaal?
Wie van verre staan.......

we hebben het nu over Bea en NL.
Niet over waar ik zit.
Als ik in NL was gezeteld en hetzelfde bericht had geschreven had je wel wat anders te mekkeren gehad, want bij gebrek aan argumenten om het tegendeel te bewijzen, wordt jij altijd moody en persoonlijk.
Misschien kun je een keer een cursus ''forummen'' volgen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 126 gasten