Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

WildKittyCat
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mar 2012 19:13
Locatie: purmerend

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor WildKittyCat » 25 apr 2012 11:13

ik heb de verklaring van Wilders uit de nieuwsbrief van de partij PVV

Voorzitter,
het overleg in het Catshuis is mislukt. Ik betreur dat zeer. Maar het is heel simpel: ik kon niet anders.
We hebben de afgelopen dagen flink de zwartepiet gekregen. We zouden geen verantwoordelijkheid durven nemen, we zouden als PVV onbetrouwbaar zijn, we zouden niet in het belang van Nederland hebben gehandeld. Ik wil daar graag hier vandaag op reageren.
Nadat wij als PVV twee jaar geleden getekend hebben voor een ombuigingspakket van 18 mrd, nadat wij ruim anderhalf jaar een trouwe gedoogpartner zijn geweest, nadat wij zeven weken serieus hebben onderhandeld om eruit te komen, getuigt het juist van heel veel moed om uiteindelijk een rechte rug te houden en nee te durven zeggen tegen een pakket dat slecht is voor Nederland. Wij zijn ervan overtuigd dat we Nederland juist redden van een hoop ellende. Het is de overheid en niet de burger, niet Henk en Ingrid, die te veel geld uitgeeft en op wiens uitgaven moet worden bezuinigd.
Een pakket dat vooral de burger pakt met btw-verhogingen, met nullijnen, en een pakket dat nauwelijks snijdt in de overheidsuitgaven is het laatste wat Nederland nodig heeft. En het CPB bewijst ons gelijk: het pakket zou de economische groei remmen, de werkloosheid laten stijgen en de koopkracht en dus ook de particuliere consumptie laten dalen. Allemaal slecht voor Nederland en slecht voor de economie. Door daar als PVV niet in mee te gaan, door niet aan het pluche te plakken, door neen te zeggen op dat moment, tonen we juist moed, tonen we een rechte rug en kiezen we voor wat het beste is voor Nederland.
We konden dus niet anders, de keuze was helder.
Of we kiezen voor Henk en Ingrid – of we kiezen voor Brussel en megabezuinigingen en maken onze economie kapot.
Of we kiezen voor onze eigen ideeën, voor onze eigen toekomst, voor onze eigen democratie – of we kiezen voor de ongekozen eurocraten uit de superstaat de Brussel heet.
Of we geven toe aan Brussel – of wij kiezen voor Nederland.

Voorzitter, Wij hebben vanaf dag 1 gezegd en wij hebben dat gedurende zeven weken herhaald: de 3 procent tekorteis voor 2013 is niet heilig voor de PVV; dat mag wat ons betreft in 2013 ook min 4 procent zijn.
En we hebben ook altijd gezegd: er is geen deal zonder een totaaldeal. Er is pas sprake van een akkoord als er een totaalpakket is dat voor ons acceptabel is. De heren Rutte en Verhagen wisten dat want ik heb ze dat verteld en ze waren het er ook mee eens. Dus het is volstrekte onzin te suggereren dat er overal al overeenstemming over was. Ik heb ook altijd gezegd: de kans dat het lukt is fifty-fifty.
Het is volstrekt legitiem dat wij op het einde van de onderhandelingen het totaal nog een keer wegen. Dat hebben we gedaan en de balans was negatief.
Wij zouden als PVV anders bezuinigen, wij zouden minder bezuinigen. In 2013 een tekort van vier procent, en drie procent is mooi voor 2015. Ook dat heb ik in het Catshuis tegen de heren Rutte en Verhagen gezegd. Dat kan dus geen verrassing zijn.

Voorzitter, het Catshuis-pakket zou een forse verhoging opleveren van de werkloosheid. In 2015 nog eens 90.000 mensen extra bovenop de reeds bijna half miljoen werklozen die we nu al kennen. Oftewel, nog eens bijna honderdduizend mensen zonder uitzicht op werk, buiten het arbeidsproces, thuis.
Ook de koopkracht zou opnieuw een knauw krijgen. Iedereen zou pijn lijden. De burger gaat het in de portemonnee voelen. De gewone hardwerkende burger gaat er dit jaar voor het derde jaar achter elkaar qua koopkracht op achteruit.
Voor de 65-plusser zou het helemaal afzien worden. Henk Senior zou zo’n 500 euro per jaar moeten inleveren. Dat is niet zoveel als je in Wassenaar woont tussen de parelkettinkjes of je resideert in de linkse grachtengordel, maar voor heel veel AOW-ers is 500 euro per jaar heel veel geld ! Maar nogmaals het gaat ons om het totaalpakket en niet alleen om de koopkracht.
De gevolgen van het bezuinigingspakket zouden voor tachtig procent neerkomen bij de burger en niet bij de overheid.

Voorzitter, de Partij voor de Vrijheid wil ook de overheidsfinancieën op orde brengen. Toen wij naar het Catshuis gingen, brachten wij ordners vol met voorstellen mee. We hadden er best uit kunnen komen. Alleen al het elimineren van die bizarre ontwikkelingshulp had het begrotingstekort fors verlaagd. Ook had er natuurlijk gehakt moeten worden in de andere linkse hobby’s: het duurzaamheidsgedreutel, al die gekke windmolens, het geld dat we aan de linkse hobbyclubs geven, de klimaat-paniek, de kunstsubsidies – noem maar op.
Dan zou het mes aan twee kanten snijden: een lager overheidstekort en het linkse subsidie-fontein zou worden drooggelegd. Henk en Ingrid hadden er veel minder van gemerkt. Maar de linkse staatsruiveniers wel. En wij zouden de BTW ook het liefst niet verhogen maar verlagen. Goed voor de economie, goed voor de werkgelegenheid en goed voor de koopkracht.
14 mld in 1 jaar ombuigen maakt meer kapot dan je lief is. Alle economen inclusief het IMF waarschuwen daarvoor. De PVV weigert ook 14 miljard euro te bezuinigen terwijl er miljarden Nederlandse euro’s worden overgemaakt aan Brussel, het vreselijke ESM-fonds en aan zwakke landen als Griekenland.

Voorzitter, die 14 miljard in 1 jaar tijd moet van tafel. 14 miljard ombuigen in 1 jaar is gekkenwerk. Nederland moet weer baas worden in eigen huis. Onze toekomst behoort in onze handen en niet in de handen van de eurofielen. Baas in eigen huis. Baas in eigen land.

Voorzitter, er is dus geen akkoord. Geen steun van de PVV voor het hele pakket, niet voor een verhoging van de AOW-leeftijd vanaf 2015, niet voor 9 euro eigen bijdrage per medicijn, niet voor een btw-verhoging, nergens voor. De regering zal haar steun elders moeten zoeken.

Voorzitter, ik beëindig namens mijn fractie de steun aan dit kabinet met een bloedend hart. Het moet, ik kan niet anders. Mijn loyaliteit ligt op de eerste plaats in Nederland en niet in Brussel.
Ik beeíndig onze steun aan dit kabinet echter niet lichtvaardig. Ik doe dit, ik meen het oprecht, met pijn in het hart. De afgelopen maanden hebben wij keihard gewerkt om deze reis tot een goed einde te brengen. Maar het is anders gelopen dan wij wilden. 18 miljard is al een hoop – 32 miljard was gewoon te veel.
Ik maak ondanks alle boze woorden en zwarte pieten van de gelegenheid gebruik een groet te brengen aan de onderhandelaars van de andere partijen. Wij hebben het samen geprobeerd, maar het is niet gelukt Ik had dit kabinet graag het volbrengen van zijn eerste ambtstermijn gegund. Maar 32 miljard bezuinigen die de burger keihard in de portemonnee raakt, de economische groei vertraagt en de werkloosheid doet oplopen is een brug te ver. Ik neem afscheid van dit kabinet. Het woord is nu aan de kiezer
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen,maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart

met een paard onder je kont kom je ook de wereld rond

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Optimatus » 25 apr 2012 13:47

Hij gebruikt heel veel woorden om zijn onverantwoordelijk gedrag goed te praten.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor JeeWee » 25 apr 2012 14:42

Wat een dramaqueen en wat een gewauwel...

Ik heb een foto van de Tweede Kamer tijdens zijn 'rede':

Afbeelding
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Sjaak84 » 25 apr 2012 17:48

Optimatus schreef:Hij gebruikt heel veel woorden om zijn onverantwoordelijk gedrag goed te praten.


Extra bezuinigen is juist onverantwoordelijk! Even voor de duidelijkheid, ik ben geen fan van Wilders. Maar ik ben blij dat het overleg mislukt is. Extra bezuinigen is slecht voor de koopkracht, zeker als bijvoorbeeld het laag btw tarief word verhoogd van 6% naar 8%. Dit laag btw tarief zit op levensmiddelen. Mensen die het al niet al te breed hebben zullen het dus nog slechter krijgen. En ze wilde niet alleen het lage btw tarief omhoog doen, maar ook het gewone btw tarief. Dit is slecht voor de koopkracht! En juist in tijd van crisis moet je investeren in de koopkracht! De koopkracht naar de maan helpen zorgt voor een negatieve spiraal. Zo komen we nooit uit crisis.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Mortlach » 25 apr 2012 18:02

Niet om het een of ander, maar volgens mij maakt de interne consumptie maar een zeer klein deel uit van de Nederlandse economie. Nederland is een exportland, toch? Of zit ik er nu helemaal naast?

Maar goed, de crisis is een globaal fenomeen. Ik heb niet de illusie dat we iets kunnen doen om 'uit de crisis' te komen totdat de wereldeconomie vanzelf aantrekt. We kunnen wel zorgen dat we de moeilijke periode zo goed mogelijk doorstaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1889
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Katlheen » 25 apr 2012 21:48

Nou, de interne consumptie valt anders ook niet te onderschatten, en daar schort het toch wat aan. Het is uiteraard wel een combinatie van factoren. We zijn exportland, we hebben inderdaad ook een overschot op de handelsbalans, zoals dat zo mooi heet (andere landen vinden dat we meer zouden moeten importen, dan kunnen zij meer exporteren...jaja).

Extra bezuinigen is slecht voor de koopkracht, zeker als bijvoorbeeld het laag btw tarief word verhoogd van 6% naar 8%.


Dit is geen bezuiniging, dit is een lastenverzwaring. Bezuinigen, dat is minder uitgeven dan wat je nu doet. Dat is niet meer inkomsten genereren.
Voorbeeld: kosten/winst verhouding. Dan kijk je naar de kosten van een verdiende euro, bijvoorbeeld 58%. Dat houdt in dat je op iedere euro 58 cent kosten maakt. Nu kan je op 2 manieren dat getal verlagen (want dat is het gunstigste, want meer winst). Ofwel je verdient nog steeds dezelfde hoeveelheid euro's, maar maakt minder kosten, ofwel je houdt dezelfde hoeveelheid kosten, maar verhoogt de opbrengsten. De btw verhogen sluit aan bij het laatste voorbeeld. En dat heeft invloed op je koopkracht. Niet alleen objectief (dus 2% meer betalen op goederen/diensten), maar ook subjectief: mensen gaan minder uitgeven. Per saldo zal je dan als overheid niet meer geld binnen krijgen, maar minder. Want minder consumptie is ook minder BTW in het algemeen.
Voorbeeld: Je bent van plan een TV te kopen (ok, ik weet het, niet voor iedereen van toepassing op dit forum, maar het is een voorbeeld he).
Je ziet een leuke TV, verkoopprijs ex BTW: 500 euro. Met 19% BTW betaal je dan 595 euro. Opbrengst BTW voor de staat: 95 euro.
Stel dat het tarief naar 21% gaat. Jij als consument besluit hierdoor, heel subjectief, de aankoop van de TV een jaartje uit te stellen. Dan levert die 2% BTW verhoging voor de staat juist niets op. Bij 19% hadden ze wel inkomsten, bij 21% niet.
Nu gaat het hier om luxe goederen, dus uiteindelijk zullen ze wel hebben berekend dat er meer overblijft dan dat het kost, aangezien BTW zo'n beetje over alles gaat. Maar dat is vanuit het oogpunt van BTW. Wat het uiteindelijk voor de winkeliers etc kost, is een heel ander verhaal. Die zullen wel lijden onder dit soort maatregelen.

Het extra binnenharken van zuurverdiende euro's door de overheid is gewoon niet goed. Het is de vrije markt die investeert in bedrijven, producten, diensten etc etc. Nu kan je vanuit (linkse) optiek roepen dat de overheid ook kan investeren, maar die vlieger gaat niet op. Waarom niet? Overheid is politiek. De overheid neemt beslissingen op basis van politiek, en niet op basis van de markt. Daarnaast, de overheid geeft geld van een ander uit, en niet haar eigen geld. (tenzij het geld betreft uit aardgasbaten). En geld uitgeven van een ander, tja....dat kennen we inmiddels wel....Idealen op kosten van een ander zijn altijd erg makkelijk vol te houden, nietwaar?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Optimatus » 26 apr 2012 18:24

Afspraak is afspraak en die drie procent-regel is, als ik me niet vergis, al in Maastricht (1992) afgesproken. Nederland heeft maandenlang een enorm grote waffel gehad toen het ging om Zuid-Europa. Mede dankzij Wilders kwam die drie procent-regel nog even extra duidelijk in beeld.

VVD, CDA, D66, GL en CU hebben een prima akkoord gesloten. Jammer van die BTW-verhoging, maar eindelijk wordt er iets aan de woningmarkt gedaan.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1889
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Katlheen » 26 apr 2012 18:56

Tja, en niet vergeten: 3% regels houdt in dat we nog steeds 3% meer uitgeven, dan dat we binnenkrijgen....Moet je eens met je eigen huishoudboekje doen. Dan snap je snel genoeg dat dat iets is wat op de lange termijn echt niet goed is.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Spons » 26 apr 2012 20:56

Nu ben ik het niet helemaal met je eens Opti !

Het hoge btw-tarief gaat met 2 procent omhoog.
Nu moet in Nederland 19 procent btw betaald worden op zogenaamde luxegoederen en diensten. Dat tarief gaat omhoog naar 21 procent.


voor de meeste producten en diensten (oa uurtarief ) geldt een btw tarief van 19 % , dat wordt dus 21 % dus komt er een flink deel inkomsten (denkt ) de regering er bij en een lastenverzwaring van 2 % bij voor de consument, zoals Kathleen zei ga je dan minder consumeren, dan hebben we het niet over de inflatie die er nog bij komt, dat is geen bezuiniging maar een lastenverzwaring. Men gaat een afwachtende houding nemen om een relatief dure aankoop uit of af te stellen.

De accijns op alcohol, frisdranken en tabakswaren wordt verhoogd.
De verhoging van de accijns levert de staatskas ruim 600 miljoen euro op.


op alchol en tabakswaren kan ik me in vinden maar ik zie het nut niet in om de verhouding met frisdrank gelijk te houden, daar zou juist een groter verschil in moeten komen om alchol en tabak te ontmoedigen afgezien van de kosten van bv comazuipers (laat de ouders maar dokken voor elke cent die het de maatschapij kost ) en rokers die anderen laten meeroken ..

Op de zorg wordt 1 miljard bezuinigd (dit moet nog verder worden ingevuld.
ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken... als de basiszorg maar ontzien wordt, maar een medisch luxe behandeling in een kuuroord of iets dergelijks mogen ze er uit schrappen of een vlinder therapie bij wijze van spreke .. (er zijn soms onzinnige dingen bij .) maar zorg dat er juist goede zorg is in verpleeg en verzorgingstehuizen, vakkundig personeel etc.

en al die miljarden die we geleend hebben aan griekenland, denken ze nu echt dat dat allemaal terug komt ... De europese unie is op zich een goed idee maar het is de laatste jaren te snel gegroeid waarin teveel relatief minder goede landen nu teren op rijkere landen omdat ze zelf hun zaken niet in orde hebben,

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor JeeWee » 27 apr 2012 10:18

Gisteren het kamerdebat gezien. Een paar opvallende zaken;

:arrow: Geweldig hoe Van der Staaij uit zijn slof schoot en Pechtold aansprak en tot zwijgen bracht!
:arrow: Triest en simpel hoe Wilders probeerde zijn oude liedje te herhalen met populistische kreten. Het liedje kende één couplet dat eindeloos werd herhaald.
:arrow: Geweldig hoe met name Jolanda Sap over haar eigen schaduw heenstapte en integer koos voor het landsbelang.
:arrow: Zoveel lof voor Jan Kees de Jager die zoveel voor elkaar heeft gekregen in zo'n korte tijd.
:arrow: Wat een ongelofelijke misser van de PVDA om dit te laten lopen en wat liet Samson zijn zwakte als 'partijleider' zien...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1889
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Katlheen » 27 apr 2012 10:29

Heb ook zitten kijken. Heel goed hoe Pechtold even op zijn nummer werd gezet!

Wat betreft de rest: de PVDA en SP bleven er maar op hameren dat dit akkoord na september afgelopen is. Wat een commentaar allemaal. In plaats van zelf mee te denken en te praten, waren ze al druk bezig met de show voor de bühne, want ja: verkiezingen he....Laten we vooral doorgaan met teveel geld uitgeven. Het zou allemaal niet eerlijk verdeeld zijn. Lees: de rijken worden niet zwaar genoeg aangepakt...In de praktijk komt het er waarschijnlijk op neer dat iedereen die wat harder werkt, extra gepakt moet worden.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden in september, de PVV is in ieder geval einde oefening.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Sjaak84 » 27 apr 2012 11:21

Katlheen schreef:Heb ook zitten kijken. Heel goed hoe Pechtold even op zijn nummer werd gezet!

Wat betreft de rest: de PVDA en SP bleven er maar op hameren dat dit akkoord na september afgelopen is. Wat een commentaar allemaal.


Tuurlijk is dit akkoord dan afgelopen. Als er verkiezingen zijn geweest kunnen de kaarten heel anders liggen. GroenLinks bijvoorbeeld neemt een enorm risico. Heel veel van de bezuinigen zullen niet in goede aarde vallen bij de mensen die erop gestemd hebben. Met als risico dat deze kunduz coalitie geen meerderheid meer heeft. Met als gevolg dat er geen meerderheid meer word gehaald als er gestemd is. En het zou ook nog zo maar kunnen dat met de volgende verkiezingen de SP de grootste partij word.

In plaats van zelf mee te denken en te praten, waren ze al druk bezig met de show voor de bühne, want ja: verkiezingen he....


Als je het rot plannen vind, waarom zou je er dan mee instemmen?

Laten we vooral doorgaan met teveel geld uitgeven. Het zou allemaal niet eerlijk verdeeld zijn. Lees: de rijken worden niet zwaar genoeg aangepakt...In de praktijk komt het er waarschijnlijk op neer dat iedereen die wat harder werkt, extra gepakt moet worden.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden in september, de PVV is in ieder geval einde oefening.


Zoals bijvoorbeeld een geldverslindende hypotheekrenteaftrek. Die word alweer niet aangepakt.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor JeeWee » 27 apr 2012 11:57

Sjaak84 schreef: GroenLinks bijvoorbeeld neemt een enorm risico.
Tja, tegenwoordig heet dat een 'enorm risico' als een partij het landsbelang wil dienen en over de eigen schaduw heenstapt

Sjaak84 schreef: Als je het rot plannen vind, waarom zou je er dan mee instemmen?
Je kunt een hele begroting toch niet afdoen als 'rot'? Dat is net zo ongenuanceerd als dat Wilders fulmineert. Er moet bezuinigd worden. Klaar. En het gáát pijn doen. Klaar. Maar iedereen gunt kennelijk slechts de pijn aan een ander en wil zelf buiten schot blijven.

Sjaak84 schreef: Zoals bijvoorbeeld een geldverslindende hypotheekrenteaftrek. Die wordt alweer niet aangepakt.
Je bent kennelijk niet goed geïnformeerd, want er wordt wél een begin gemaakt met de aanpak van de hypotheken! Overigens betálen mensen ook weer belasting over ontvangen rente op spaargeld, dus lijkt het niet gek dat mensen ook belastingaftrek krijgen op betaalde rente voor een hypotheek. Overigens ben ik persoonlijk voor de afschaf van de hypotheekrente voor bedragen boven de drie ton.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1889
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Katlheen » 27 apr 2012 12:18

En waarom is de hypotheekrente geldverslindend? Zo wordt het vaak gebracht, maar is dat zo?
Feitelijk betaal je wat minder belasting vanwege een hypotheek. Dus in plaats van 52% betaal je rond de 45% belasting. Dus niet asociaal veel belasting, maar nog steeds erg veel belasting.
Als je de hypotheekrente wilt afschaffen, prima. Maar dan geen overdrachtsbelasting meer, dan geen OZB etc, en verder een drastische verlaging van de inkomstenbelasting. Of beter gezegd, een drastische verlaging van de sociale premies, want de eerste drie belastingschalen betalen meer aan sociale premies, dan aan inkomstenbelasting.

Oh ja, en dan ook geen belasting heffen over de "winst" op je huis als je je huis verkoopt tegen een hoger bedrag dan wat je aan hypotheek hebt steen. Gelijke monniken....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Wilders stapt op en levert de burger uit aan links

Berichtdoor Optimatus » 27 apr 2012 12:29

JeeWee schreef:Gisteren het kamerdebat gezien. Een paar opvallende zaken;

:arrow: Geweldig hoe Van der Staaij uit zijn slof schoot en Pechtold aansprak en tot zwijgen bracht!


De SGP zal zich realiseren dat zij niet nodig is voor een meerderheid. Het zal wel even wennen zijn voor Van der Staaij en co., maar c'est la vie (politique).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten