De misstanden bij adoptie zijn dermate groot, dat het nodig is om kritisch te zijn. In het nabije verleden zijn misstanden rondom adoptie zelfs onderwerp van discussie geweest in het parlement.
Omdat er een andere kant aan adoptie zit, maar ook omdat volgens mij iedereen (nou ja...bijna iedereen) hier meeleest en ziet hoe het jullie vergaat.. zonder egoisme, maar met een enorme dosis liefde.
Sabra: Dat is een conclusie die mijns inziens onjuist is. Waarom besluiten mensen over te gaan tot adoptie? Omdat ze zelf geen kinderen kunnen krijgen? Willen mensen een kind uit een Derde Wereldland een kans geven om in (relatieve) rijkdom op te groeien? Etc., etc.
Tja... Je zult maar een hele grote kinderwens hebben, een natuurlijke kinderwens. Egoistisch, want waarom wil je dat? Om je naam voort te planten? Omdat het zo schattig lijkt? Om kotsmisselijk van te worden. Je denkt helemaal niet na over adoptie of wat ook, want je wil heel graag zelf kinderen. Of misschien denk je wel na over adoptie naast evt. biologische kinderen.
Vervolgens krijg je het verpletterende bericht dat je kinderwens op natuurlijke manier nooit in vervulling zal gaan... Na een proces (lang) van rouw/verdriet/verwerken ga je nadenken: past adoptie misschien toch wel bij mij/ons? Ook al zo egoistisch en misselijk makend want zo hoor je natuurlijk niet te denken.
Sorry jongens, ben ik nou gek?
Weet je beste Sabra, ik kan je kijk op adoptie etc. wel volgen, er ZIJN ontzettend veel misstanden. Maar is het daarom nodig om het op deze manier te verwoorden? Dat begrijp ik echt niet, en zal ik niet begrijpen ook. Zéker omdat je reactie regelrecht na Laura's post was leek het een behoorlijk persoonlijke aantijging richting haar.
En zelfs al hebben adoptieouders pas aan adoptie gedacht toen ze zelf geen kinderen kregen... Is het dan per definitie fout? Misschien word ik van binnen juist wel boos omdat ik een enorme kinderwens heb/had die op natuurlijke wijze niet in vervulling zal gaan. Ik heb altijd geroepen dat ik heel graag andere kinderen bij evt. biologische kinderen een warm thuis zou willen geven; pleegzorg of adoptie, niet wetend dat dit nu ook de enige evt. mogelijkheden zijn.
En juist als iemand zelf wel een kind heeft (zoals je in een post zei) kwetst dat.