Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

Berichtdoor ajl » 07 feb 2011 21:51

Schipje schreef: Helemaal tijd voor elkaar zonder de media in huis. 1 dag rust is dat voor ons.

Niets ten nadele van je standpunt en zeker geen aanval ofzo, maar volgens mij ben je niet helemaal consequent op dit punt. Ik zie namelijk regelmatig dat je op zondag post in verschillende topics of valt dit niet onder mediagebruik :wink: En daarbij lees je op zondag ook geen krant?

Bij ons staat ook de zondag in het teken van het gezin. Juist die dag, omdat mijn man veel werkt. Toch kijken wij op die dag
( met name 's avonds, want overdag kijken wij überhaupt geen tv) regelmatig tv, lezen een krant of boek. Ik vind de rustdag niet samen hangen met niets doen, maar met ontspannen dingen samen doen.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 07 feb 2011 21:52

meribel schreef:
Ctje schreef: Slapen vind ik uit de boze op zondag, de uitzonderingen daar gelaten.

neehoor, er wordt niet geslapen op de rustdag, :D

Als je me 1 bijbelse onderbouwing geeft voor zondag als rustdag krijg je 1000 Euro van me

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 feb 2011 21:54

Bastiaan30 schreef:
meribel schreef:
Ctje schreef: Slapen vind ik uit de boze op zondag, de uitzonderingen daar gelaten.

neehoor, er wordt niet geslapen op de rustdag, :D

Als je me 1 bijbelse onderbouwing geeft voor zondag als rustdag krijg je 1000 Euro van me

Ik geloof niet dat dit topic bedoeld is voor een discussie over het standpunt of de zondag de rustdag is of de zaterdag.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2011 21:55

Spons schreef:al dan niet met een fijn stukje harry potter tussen het orgel spel door :mrgreen:

Afgelopen zondag speelde ik de "Andachtsjodler".
Laatst gewijzigd door Optimatus op 07 feb 2011 22:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 feb 2011 21:56

Kris schreef:
schelpje3 schreef:Wij doen helemaal niets op zondag !!

Dat is niet zo mooi. Nog geen bezoek van een ouderling gehad met betrekking tot jullie kerkverzuim?

De computer en tv gaan niet aan, we betalen dus niks, ik heb zelfs moeite met dingetjes zoals een knoop aannaaien of zoiets. Als iemand een bepaalde blouse aanwil op maandag, dan zoeken we een alternatief.
Ik zal ongetwijfeld dingen doen waar een vinger op te leggen is, dat doe ik zelf regelmatig :D maar wat wij kunnen voorkomen, doen we dan ook.

Wat is nu je punt? Hier ging het helemaal niet om! Het gaat om de vraag wat er mis is met Boer zoekt vrouw en als het 'zondagsrustargument' van toepassing is, wat er dan mis is met het kijken van het programma op een andere dag.

Ik blijf niet aan de gang :D

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 07 feb 2011 22:09

@Schelpje.
Ik denk dat jij toch 2 cor 3 eens goed moet bestuderen.
is wellicht niet het makkelijkste bijbelgedeelte, wellicht is de HSV versie goed te bevatten.

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 07 feb 2011 22:15

schelpje3 schreef:Ik blijf niet aan de gang :D

Waarmee blijf je niet aan de gang? Als je doelt op 'uitleggen' en 'argumenteng even': dat heb je nog helemaal niet gedaan. :)

Je spreekt jezelf tegen en je bevestigt juist precies mijn punt terwijl je het wilde ontkrachten...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2011 22:19

Schelpje moet gewoon geloven wat zij nu gelooft en daar uit leven. Zij dient God op wellicht klassiek reformatorische wijze. Daar kun je kritiek op hebben, maar ze komt in elk geval voor haar geloof uit en tracht daar naar te leven. Me dunkt dat dat goed is.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 feb 2011 22:19

Kris schreef:

Waarmee blijf je niet aan de gang? Als je doelt op 'uitleggen' en 'argumenteng even': dat heb je nog helemaal niet gedaan. :)

Je spreekt jezelf tegen en je bevestigt juist precies mijn punt terwijl je het wilde ontkrachten...

Je leest maar zoals je het leest, volgens mij heb ik het voldoende uitgelegd.
Wij doen onbewust dingen die op zondag voorbereid zijn, wij proberen dat te voorkomen, nou thats all !
We doen bepaalde dingen (ACTIEF) niet op zondag, nou, is dat nu zo moeilijk te respecteren, HIER ?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 feb 2011 22:23

Optimatus schreef:Schelpje moet gewoon geloven wat zij nu gelooft en daar uit leven. Zij dient God op wellicht klassiek reformatorische wijze. Daar kun je kritiek op hebben, maar ze komt in elk geval voor haar geloof uit en tracht daar naar te leven. Me dunkt dat dat goed is.

Vreemd genoeg krijgen wij meer respect uit onze ONgelovige familie dan van onze MEDEgeloofsgenoten :(

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 07 feb 2011 22:25

schelpje3 schreef:
Kris schreef:

Wij doen onbewust dingen die op zondag voorbereid zijn, wij proberen dat te voorkomen, nou thats all !
We doen bepaalde dingen (ACTIEF) niet op zondag, nou, is dat nu zo moeilijk te respecteren, HIER ?

2 Cor 3 al gelezen, over oude en nieuwe verbond. verschil/tegenstelling tussen Mozes en Jezus?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2011 22:25

Het schijnt voor een aantal anti-kerkelijke trollen op internet erg moeilijk te zijn om respect te tonen voor de plaats en de mensen bij wie ze te gast zijn.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 feb 2011 22:29

Je spreekt jezelf tegen en je bevestigt juist precies mijn punt terwijl je het wilde ontkrachten...[/quote]
We doen bepaalde dingen (ACTIEF) niet op zondag, nou, is dat nu zo moeilijk te respecteren, HIER ?[/quote]

2 Cor 3 al gelezen, over oude en nieuwe verbond. verschil/tegenstelling tussen Mozes en Jezus?[/quote]

Nee, vertel jij me dat eens :D Misschien kan ik iets van je leren ?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2011 22:32

Kan dat in het topic "Bijbel"? Dan keuvelen we hier verder over BZV.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 07 feb 2011 22:35

@optimatus; dank voor de link, ik had de term trol had een paar keer gelezen, maar vroeg me telkens af wat het was.

verder:
het lijkt mij het meest belangrijk als je voor jezelf en natuurlijk voor je kinderen gewoon goed kan uitleggen waarom je bepaalde dingen wel en niet doet op zondag. Ik heb mijn ouders daar vroeger heel kritisch over ondervraagd en die hadden daar altijd een goed antwoord op. Zelf maak ik soms in mijn gezin dezelfde en soms andere keuzes, met in mijn achterhoofd, hoe is deze dag voor mij een andere dag dan de anderen in de week. Voor mij geldt bijv ; zo min mogelijk huishoudelijke dingen doen. Staat vast nergens in de bijbel, maar ik maak bijvoorbeeld geen enkel bed op :D ( en dat deed mijn moeder altijd weer wel, want die vond onopgemaakte bedden echt verschrikkelijk..)

misschien is voor sommigen zoekende boeren juist weer ..nouja....ontspanning ofzo.

Terug naar “Archief”