Berichtdoor nita » 26 aug 2010 00:01
ik mag in principe voor 50% mijn been belasten, in de praktijk houdt dat dus in dat ik dus op beide benen mag staan dat is dus 100%, alleen ik mag niet lopen want dan belast ik het ene been wel 100%, dus moet ik met een kruk lopen.
alleen haperen er twee dingen.
1. ik heb 2 maanden lang mijn been stijf moeten houden, doordat ik niets anders kon dan op bed liggen kreeg ik ook kousen tegen trombose, die zorgen ervoor dat mijn huid van mijn been ging vervellen, en doordat ik steeds op bed lag zijn mijn hielen open gegaan, als ik nu dus op mijn voet sta, doet het veel pijn, die huid is nog zo teer, maar ook doordat mijn been steeds moest liggen, en niet mocht buigen, en nu wel, heb ik veel last van spierpijn.
2. naast dat ik mijn woorden en concentratie een groot deel kwijt ben, lijkt het wel of mijn hersenen op de een of andere manier mijn been niet meer mee laat mee tellen. Als de fysio met de krukken een oefening voordoet, dan zie ik wel hoe ze het doet, maar als ik loop, dan lukt het niet, ik loop scheef, of mijn been buigt niet goed, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen maar er is ergens een kink in de kabel want ik zie wel hoe het moet, maar op de een of andere manier snap ik niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen.
ik weet gewoon niet meer hoe ik moet lopen!! is echt zo stom, maar ja ik heb meer dan 2,5 maand niet gelopen misschien is het wel normaal. ik moet het gewoon weer leren.
ik fiets nu 3 keer per dag op de hometrainer, en dus die beweging kan ik wel maar tijdens het lopen gaat het ergens mis
verder is mijn voet nog erg snel heel koud, en blauw, van de week werd de zijkant zelfs paars, ik vond het een beetje eng zelfs. en ook vandaag helaas weer verhoging tegen de koorts aan, heel veel zweten, en niet uit mn woorden kunnen komen
op bed liggen wordt steeds moeilijker, de muren komen echt op me af, mijn man neemt me wel even naar buiten in de rolstoel
maar toch ik mis het kunnen werken, contact met mensen (niet om zielig te doen hoor, maar ik heb verder geen aanloop, schoonfamilie woont vlakbij schoonzusjes en zwager hebben geen tijd, schoonouders ook niet, vrienden hebben ook geen tijd, toevallig kwam mijn zusje een dagje langs, maar verder is het erg stil)
volgende week donderdag de uitslag van de onderzoeken, hopen op beter nieuws..
sorry voor het lange bericht, maar ik heb weer even een stukje van me afgepraat, en t voelt eigenlijk wel lekker