Zwanger deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 apr 2010 09:04

Morgen ben ik al weer 23 weken :shock:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 13 apr 2010 12:16

Gaat snel he! Wees ook maar weer blij, stel dat het niet zo goed ging en alles heel lang duurt dan lijkt het me ook verschrikkelijk. Of zie ik dat verkeerd? Soms denk je.. oho, wat mega lang nog en dan vliegt het ineens voorbij.
(met meer dingen, lijkt het nog lang te duren en dan kijk je terug en dan was het toch niet zo lang..)
Time flies when you have none!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 apr 2010 12:29

ik ben er ook erg blij mee.. het kan me niet snel genoeg gaan :wink:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 13 apr 2010 15:59

Nou Liefie, dat heeft ze er beroerd lang over gedaan.
Hopen dat nu alles weer vergeten is en ze snel op mag knappen.
Gefeliciteerd ermee hoor!
Vind het een aparte naam zo, heb hem wel vaker gehoord maar niet zo deftig gespeld.

Fijn hoor TJ dat je het zo snel vind gaan!
Hoop dat de laatste maandjes mee mogen vallen voor je!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 apr 2010 18:43

het gaat verder prima! oke wel vaak buikpijn (bovenin) maar verder gaat het prima! :D ik kan gewoon niet wachten tot ik "maarten" in mn armen heb :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 apr 2010 20:18

Tuinfluiter schreef:Nou Liefie, dat heeft ze er beroerd lang over gedaan.
Hopen dat nu alles weer vergeten is en ze snel op mag knappen.
Gefeliciteerd ermee hoor!
Vind het een aparte naam zo, heb hem wel vaker gehoord maar niet zo deftig gespeld.

Fijn hoor TJ dat je het zo snel vind gaan!
Hoop dat de laatste maandjes mee mogen vallen voor je!

Dankjewel we zijn er vanmiddag geweest en ze voelt zich super ze zag er ook goed uit.
Ik dacht eigenlijk dat ze het zo zouden schrijven Rosah-lynn maar het is echt aan elkaar.
Moest er ook even aan wennen maar het is echt precies een naam voor hun.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 apr 2010 08:44

Gefeliciteerd Liefie, superleuk als een vriendin een baby krijgt :)
Wij zouden gister bij vrienden van ons op kraamvisite gaan, maar op weg erheen bedachten we opeens (lekker stom) dat Juria zich naar hoestte, dus dat we echt niet met hem daar aan kunnen komen. Want dat schijnt niet voor de baby maar voor de moeder best gevaarlijk te kunnen zijn. Mijn moede rlag ziek op bed dus die kon niet oppassen, toen zijn we maar teruggegaan naar huis, erg jammer :( Ik ga zelf graag in de kraamweek langs, dat vond ik zelf ook prettig als mensen dat deden. Maar nu zal het wel iets later worden. Beetje dom van ons dat we daar niet eerder aan dachten

TJ, zo ver alweer! Wow, gaat echt snel!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 apr 2010 09:17

Een vriendin van mij moet nog 6 weken, ook al zo spannend! Is de 1e x dat een vriendin zwanger is, dus ben errug benieuwd ook :-)

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 14 apr 2010 09:20

Mijn vriendin is zaterdagavond bevallen. Voor het eerst dat een vriendin een kindje krijgt. Vind het echt superleuk!
Het is een meisje en ze heet Céline. We wilde eerste voor deze week nog afspreken, maar toen was ze al bevallen. Kindje is paar dagen te vroeg geboren. Deze week maar snel gaan kijken! Vind alleen een cadeautje wel lastig.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 apr 2010 09:31

Idd, Daatje, dat vond ik ook. Nu zijn het ook geen hele goede vrienden van mij, maar een vriend van al-heel-lang zeg maar van mijn man. Dan vind ik kleertjes zo ontzettend moeilijk.
Ik heb een felroze rompertje gekocht (omdat ik daar zelf zo van hou ;) ) en roze met rod gestipte regenlaarsjes maat 19. Hoop maar dat ze het leuk vindt.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 14 apr 2010 09:43

over die laarsjes: M'n zus heeft ook heel schattige laarsjes gekregen, teon m'n neefje werd geboren, heel leuk klein maatje...M'n neefje is nu 8,5 maand, loopt dus nog lang niet, maar de laarsjes past 'ie nu al niet meer :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 apr 2010 10:03

Haha, nee, da's idd niet handig. Nu is hun kindje wel klein. Jurian heeft twee paar laarzen gekregen, ik vind ze echt supergaaf. Maat 21 en maat 22. Al heeft hij nu wel maat 21, ze vallen toch nog best snel uit, dus die kunnen van de zomer mooi. En dan van de winter het andere paar :) Toen ik ze kreeg vond ik ze al heel gaaf, maar ik dacht nog: wat moet ik ermee? Nu snap ik het, nu hij volop in de tuin loopt, die nog een grote rimboe is ;)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 apr 2010 10:20

Kleertjes vind ik eigenlijk nooit moeilijk of ik moet de mensen echt niet kennen.

Maar voor Rosahlynn heb ik een jurkje met wit en rode blokjes, wit shirtje met lange mouwen en een witte legging met ruches er aan en witte sokjes en slofjes echt zo lief en zowel mijn vriendin als haar man vonden het super leuk.
Ook krijgen ze nog een handdoek van ons met een geborduurde rand met de naam en allemaal bloemetjes erop. Een vriendin van mij heeft een webshop en die maakt dat allemaal zelf.

bij ons is het niet het eerste kindje van vrienden maar dit is wel heel speciaal omdat ik een dagje in de week op haar ga passen en het zijn onze beste vrienden dus dat scheelt weer wel.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 apr 2010 11:50

MissF schreef:Gefeliciteerd Liefie, superleuk als een vriendin een baby krijgt :)
Wij zouden gister bij vrienden van ons op kraamvisite gaan, maar op weg erheen bedachten we opeens (lekker stom) dat Juria zich naar hoestte, dus dat we echt niet met hem daar aan kunnen komen. Want dat schijnt niet voor de baby maar voor de moeder best gevaarlijk te kunnen zijn. Mijn moede rlag ziek op bed dus die kon niet oppassen, toen zijn we maar teruggegaan naar huis, erg jammer :( Ik ga zelf graag in de kraamweek langs, dat vond ik zelf ook prettig als mensen dat deden. Maar nu zal het wel iets later worden. Beetje dom van ons dat we daar niet eerder aan dachten

TJ, zo ver alweer! Wow, gaat echt snel!

Slim dat je niet bent gegaan, kan voor de baby nl levensgevaarlijk zijn.
Vorig jaar had ik een gezin waarbij het kindje na de kraamtijd 3 weken in het ziekenhuis op het randje van de dood heeft gelegen vanwege het RS virus. Dat virus is voor volwassenen en kinderen redelijk onschuldig, gewoon een hoestje maar voor baby's kan dat erg gevaarlijk zijn. Vooral kinderen dragen het bij zich. Ik wilde dit even zeggen omdat de schrik er bij mij nog weleens inzit als ik lieve maar hoestende kindertjes boven het wiegje zie hangen :|

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 apr 2010 12:42

Mijn moeder vertelde juist dat het voor de kraamvrouw nog gevaarlijker is dan voor een baby, als je als ziek persoon bij haar komt. Omdat zij heel vatbaar is voor infecties.

Terug naar “Archief”