Faramir schreef:Neestemmer schreef:Ik bedoel te zeggen dat het niet de arme kinderen's eigen schuld is natuurlijk, maar de ouders die hun kinderen blootstelen aan omstandigheden.
Als ik op dit moment een katholieke ouder was, zou ik mijn kinderen zeker niet alleen laten bij dat soort lieden.
Oww, dat is al heel anders. Maar als jij je kind naar de kindernevendienst laat gaan dan vind je het ook zwaar terecht als hij/zij aangerand wordt? Of als je je broer eens op laat passen dan vind je het ook terecht dat je kind misbruikt wordt? Of wat te denken van op school, als het daar gebeurt vind je het dan ook meer dan terecht dat je kind misbruikt wordt? Misschien als je dochter van 16 uitgaat, vind je het dan ook terecht als ze verkracht wordt?
Het spijt me zeer, maar ik vind je reactie bijzonder kortzichtig.
Ik verkeer gelukkig in betere kringen.
het hypocriete is dat de RKK voortdurend ageert tegen homohuwelijk, maar "knapenschenders" met de mantel der liefde wil bedekken.
Bah.
Je snapt dat de RKK nooit meer iets kan zeggen over homohuwelijken.
En dat vergoelijken omdat het in protestantse kringen ook voor zou komen is onzinnig en onwaar.
DMV het celibaat je onnatuurlijke en schadelijke driften onderdrukken levert dus duidelijk niet het gewenste resultaat op, integendeel.
Afschaffen dus, die waanzin.