Is God of Allah dezelfde bijbelse God?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

steintje
Verkenner
Verkenner

Re: Is God of Allah dezelfde bijbelse God?

Berichtdoor steintje » 13 okt 2013 11:48

de bijbel is maar een boek geschreven op een charackter of karakters, meerderren dus.

de god van david is die dan te hanteren, of de god van mohammed of de god van mozes. volgens mij zijn die alle drie hetzelfde.

david stelt achter je aan te gaan tot in de diepste duisternissen desnoods (van het leven) ik wil ook wel arabisch gaan spreken.

de god van de bijbel is de god die de zoon hanteert die sterft in plaats van god zelf of mohammed of david of mozes of de farao desnoods.

ik weet niet precies wat zei allen 3 of vier verzameld hadden of verzameld hebben. wel is duidelijk dat dit characters zijn die in de maatschappij leven. waarvan men zich kan afvragen welke de enige is in het universum waarvan maar een quantum is. ook is er met afstanden te werken, of met de standen van de sterren en tijdingen.

ook is chrishna bekend en de dalai lama en boeda en mozes met hun jaartellingen.
god de enige en onnoemabare desnoods omdat de natuur niet per see een woord behoeft leeft voort tot in eeuwigheid en eeuwigheden. verder is het moment van 'nu' samen met god niet 'alleen'

wel kun je een enorm heldhaftige positie hanteren die niet eens een word zoudt hebben behoeft of beoeft of behoedt zou hebben.

hij die de zonde wegneemt of wegnam dat is jezus christus van het fundament of de god van de farao en mozes en jozef die de pijn in de handen ov voeten ook alles allom kan leggen.

die kun je in woorden en datails wel vatten door de tijde(n) heen, en trachten te beschrijven tot in de details van hoe deze kan werken zijn of dienen.

voor de gewone mens is het iig hij die de zonde weg neemt van je, jezus en david gaan daar het uiterst in, ook mordechai esther en de betekennis van deze boeken gaat daar ver in.

deze ter dood gebracht en opgestaan uit de dood of doden behoeft niet per see een boek over mozes of twee over christus of drie over judas en de farao. en half hoe bezeten de wereld als is o peen nivaeu laat staan twee of een omgeving er bij meegegeven in 'het nu' als dat een moment is met zonde(.) er in meegenomen op laat staan een niveau van een.

als de meeste nog niet eens een halve pijl kunnen gooien of weten wat een boogschutafstand is, hoe zwaar moet het dan zijn geweest voor david of jona om op te staan en een wet des leven te handhaven. om maar een pijl tot op drie meter gegooit te achtervolgen, ter wijl die niet zo ver ligt of ingewikkeldt is.

of dat het teken van een kruis al uit het oude egypte komt, voor als je zo met een tikkie ver de bjbel inclusief de oude boeken kent als ezechiel en een stoklengte afstand tot aan de muur in china met een brief van jeremia en jesaja er bij en het lossslaan van de ketekennen (die de banden des doods (in handen en voeten ook al (kunnen) houden).

daar hoef ik verder niet zo veel arabisch voor te leren of te weten dan nog wie god de here is die tot de here spreekt, of dat nu met of zonder aonden te nemen is voor nu, zoverre mensen denkt god of allah of chrisus en de tempel te kunne leren kennen via een boek of tachtichduizenden boeken.

de evangelistaie van de bijbel is hooguit een beschreven boek over de opstand van christus uit de dodenen de wereklijke 'schoon' 'reiniging' making van een tempel middels een paar korte boeken die christus in het kort beschreven over een paar of iets meer omstreden onderwerpen zoals wat door wie is gezonden of wat je met een talent moet doen. of talenten en gaven.

hoe dit kan leiden of waartoe dit leidde behoeft niet 1 boek of woord, in principe of een enkelle cent van wie dan ook.

hoe waardevol is dan de bijbel wel niet en de god en heren van de bijbels.
niet dat ik een strijder van het kruis ben, maar gelovig in het nemen van de zonden weg van hen waar geen zonden horen en het handhaven van een simpellen wet des of der leven en liefde, behoeft ook geen; boek.

wel leeft het nu toch wel of niet en in wiens hanen het zei, maar iemand anders te vragen je jou mij wij of onze zonden hier te dragen is al ver genoeg. ik geloof dat deze leer ook geen boek behoeft.

gr.+
'who ever ever existed you are at least equal to too'

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 13 okt 2013 12:38

Al sinds eeuwen is op de gevel van de Rotskoepel te Jeruzalem de inscriptie in het Arabisch te lezen: God heeft geen zoon. Het is één van de belangrijkste beweringen van de Islam. Johannes schreef reeds eeuwen vóór het ontstaan van de Islam: "dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent".

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 okt 2013 12:40

Jvslooten schreef:Al sinds eeuwen is op de gevel van de Rotskoepel te Jeruzalem de inscriptie in het Arabisch te lezen: God heeft geen zoon. Het is één van de belangrijkste beweringen van de Islam. Johannes schreef reeds eeuwen vóór het ontstaan van de Islam: "dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent".

Dat gaat dus ook op voor de joden?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 13 okt 2013 12:50

Faramir schreef:Dat gaat dus ook op voor de joden?

Wien de schoen past trekke hem aan.

1 Johannes 4:3
..en elke geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is niet uit God; maar dat is de geest van de antichrist, waarvan u gehoord hebt dat hij komt, en die nu al in de wereld is.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 okt 2013 12:53

Jvslooten schreef:Wien de schoen past trekke hem aan.

Dat is geen antwoord op de vraag.
Een ja of een nee volstaat.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 13 okt 2013 12:57

Faramir schreef:Dat is geen antwoord op de vraag.
Een ja of een nee volstaat.

Volgens mij is de schrift duidelijk genoeg.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 okt 2013 13:00

Jvslooten schreef:Volgens mij is de schrift duidelijk genoeg.

Volgens mij ben jij best in staat om een simpele vraag met een ja of een nee te beantwoorden.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 okt 2013 15:51

Faramir schreef:Dat gaat dus ook op voor de joden?

Door Wie anders kan met tot de Vader komen?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 13 okt 2013 15:53

mealybug schreef:
Door Wie anders kan met tot de Vader komen?

Moeilijk hoor ; ja of nee

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 okt 2013 17:11

rotterdam schreef:

Een goede verstaander ....

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 13 okt 2013 17:51

mealybug schreef:

Een goede verstaander ....

mealybug als quizmaster

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 okt 2013 08:32

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 14 okt 2013 18:29

Jvslooten schreef:Al sinds eeuwen is op de gevel van de Rotskoepel te Jeruzalem de inscriptie in het Arabisch te lezen: God heeft geen zoon. Het is één van de belangrijkste beweringen van de Islam. Johannes schreef reeds eeuwen vóór het ontstaan van de Islam: "dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent".

Bedenk wel dat het begrip "Zoon van God" zo op het oog eenvoudig lijkt, maar dat natuurlijk helemaal niet is. Dat we God als Persoon zien lijkt ook zo eenvoudig. Maar om de Zoon en de Vader beide als Persoon te zien, maar één in Wezen (God) wordt al veel moeilijker. Nog ingewikkelder wordt het wanneer Jezus ook nog eens Zoon des Mensen genoemd wordt. Om nog maar te zwijgen van het misverstand bij moslims, die denken dat Maria (door de Kerk theotokos, moeder Gods genoemd wordt) de Moeder van Jezus Christus is met God als Vader. Inderdaad zeggen christenen ook nog dat de Heilige Geest Maria heeft bevrucht. Die Geest is ook God. Daarbij wordt Jezus het Heilig Kind genoemd. Tja, wat denk je dan. Een hemels huwelijk of zoiets. En dat is precies het misverstand.

Islam is de godsdienst van de absolute eenduidigheid en eenvoud. Er is maar één God. Er is geen God dan God. Als wij christenen zeggen dan we dat ook voluit belijden, sluiten we altijd af met een maar. Ja, God is één, maar....

Doe nou niet net alsof het zo eenvoudig is, wat wij geloven. Want dat is het niet. Het is heel diepzinning, heel waar ook, heel vruchtbaar en wijs, maar eenvoudig, nee.

Wie zijn godsdienst volstrekt enkelvoudig en ondubbelzinnig wil houden (en dat wil de Islam), die kan niet uit de voeten met de verschrikkelijk moeilijk te begrijpen leer van de 2 naturen van Christus en de drieëenheid van God. Ik kan het ook nauwelijks uitleggen, eerlijk.

Ik wil maar zeggen, we hebben echt iets uit te leggen op dit punt.

En dat van de Islam en de antichrist en zo, dat is echt te makkelijk. Was het maar zo eenvoudig, dat zou comfortabel zijn. Maar dat is nu net wat we moslims verwijten, dat hun beeld van God te eenzijdig is, te eenvoudig, te digitaal. Maak niet dezelfde fout, zou ik zeggen.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

steintje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor steintje » 14 okt 2013 18:59

de drie eenheid wil ik het niet over hebben want ik maak er de 1 moeder 2 dochte3 en 3 natuur van 'eva' (amen)

verder wil ik hier amen o pzeggen als dat mag (ik ben geen trol hoor alleenkan soms een strengen mening hebben aangaande het eindtijd van 'nu', en de gewichten die daarbij horen.

Bedenk wel dat het begrip "Zoon van God" zo op het oog eenvoudig lijkt, maar dat natuurlijk helemaal niet is. Dat we God als Persoon zien lijkt ook zo eenvoudig. Maar om de Zoon en de Vader beide als Persoon te zien, maar één in Wezen (God) wordt al veel moeilijker. Nog ingewikkelder wordt het wanneer Jezus ook nog eens Zoon des Mensen genoemd wordt. Om nog maar te zwijgen van het misverstand bij moslims, die denken dat Maria (door de Kerk theotokos, moeder Gods genoemd wordt) de Moeder van Jezus Christus is met God als Vader. Inderdaad zeggen christenen ook nog dat de Heilige Geest Maria heeft bevrucht. Die Geest is ook God. Daarbij wordt Jezus het Heilig Kind genoemd. Tja, wat denk je dan. Een hemels huwelijk of zoiets

hier wilde ik amen op zeggen.

verder zeg je nog wat maar dat rekt me in het niet(s), eenvoudig is het leven voor niemand. zo min de titel christen als moslim. want de maatschappij kent ze beiden goed en mozes en de farao ook (als er een farao is he,'y"

ik zal er niet te vele mee spelen....... 8) :shock: de visie der ogen en contactueel (nu) gezien.

de hele wereld zit ongeveer op hetzelfde nivaeu allen dragen we allen anderre vruchten. maar iedereen kent christus hij is er dan ook in elke vertaling. wel heeft hij waarschijnlijk ook echt bestaan evenals eristotales en alex. 80

er zijn zo en zo veel makabere en dusiterre zaken in de wereld. hier vliegt toch niemand elkaar om de haren als er here here wordt gezegd., maar laat mij' niet uitrekken want ik steel sommigen dan de woorden ut de mond.

veraders en moordenaars zijn het die niet van deze wereld zijn. en die kunnen zo veel here here god god of alle allah zeggen als ze willen.

er zal geen antwoord zijn.

maar hier we weten toch, dat het lastig in te leven is in het leven van een menselijk individu beladen met de kernwaarden van de dood en het leven dat is bbegrijpellijk.

op 2 anderre fora he bik een onderwerpje geopend wie stuurt je nu. of stuurt wie je nu?

ik kan er eerlijk over zijn het is mij in mijn lven om me heen direct al eerder gevraagd tot tweee maals toe en ik wwil wel eerlijk zijn maar dat hoort maar voor de helft of een kwart of niet in dit onderwerp thuis.

de god van de bijbel is de enige. de god van mozes die voor christus kwam, en de god van degenen die na christus zoudt komen.

allah is duys dezelfde. zonen zijn we allen en schapsels en dochters. here(n)

vergeef me mn typefouten maar elke keer wijzigen is zo veel moeite ter wijl ik toch wel redelijk te volgen ben.

wie of wat mij stuuurt?....**
'who ever ever existed you are at least equal to too'

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 14 okt 2013 20:12

gravo schreef:En dat van de Islam en de antichrist en zo, dat is echt te makkelijk. Was het maar zo eenvoudig, dat zou comfortabel zijn. Maar dat is nu net wat we moslims verwijten, dat hun beeld van God te eenzijdig is, te eenvoudig, te digitaal. Maak niet dezelfde fout, zou ik zeggen.

Dat stukje wat ik schreef over Islaam en de antichrist was vooral een reactie op de vraag uit de topicttitel. Nog even mijn antwoord samengevat in drie letters: ''nee''. Verder heb je helemaal gelijk wat je schrijft over de drie-eenheid van God. Terugkomend op de antichrist, denk ik echter dat we het vooral vaak te moeilijk maken. Er wordt wat afgegoocheld, want zo noem ik het, met letters, cijfers, annagrammen, onduidelijke teksten en weet ik wat allemaal nog meer. Dit terwijl Johannes naar mijn mening toch heel duidelijk is in zijn brieven; vijf minuutjes op Biblija en je krijgt al een heel accuraat beeld van de antichrist. Voor de mensen die het echter nog steeds onduidelijk vinden adviseer ik om het maar gewoon heel letterlijk te nemen: antichrist > anti Christus.

Terug naar “Archief”