ChristenUnie Amsterdam omarmt homo's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: ChristenUnie Amsterdam omarmt homo's

Berichtdoor Antoinette » 17 jan 2010 15:14

Vraag: Zullen we nu stoppen over het onderwerp dat het wel of niet bijbels geoorloofd is dat mannen sex hebben met mannen, of vrouwen sex hebben met vrouwen?

Ik waardeer iedereen zijn/haar mening hierover, ik merk alleen dat het heel lastig is om je overtuiging zo neer te zetten dat het ook goed geinterpreteerd wordt.
Al heel vaak zijn mijn antwoorden/stellingen hier verkeerd geinterpreteerd door mensen.
Het liefst nog zou ik hierover praten in een persoonlijk gesprek met mensen, zo voorkom je onduidelijkheden.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 17 jan 2010 15:23

Hmm, Antoinette, als het vuur je aan de schenen gelegd wordt, wil je opeens stoppen met de discussie die je zelf begon... :-k
Afbeelding

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 jan 2010 15:39

Het is dan ook een stuk makkelijker alleen te praten met mensen die hetzelfde denken als jij...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 17 jan 2010 15:48

Antoinette schreef:Al heel vaak zijn mijn antwoorden/stellingen hier verkeerd geinterpreteerd door mensen.
Het liefst nog zou ik hierover praten in een persoonlijk gesprek met mensen, zo voorkom je onduidelijkheden.

Jouw antwoord:

Ik heb alleen gezegd en dat blijf ik zeggen omdat ik dat uit Gods woord haal, en uit ervaring heb meegemaakt.
Homo zijn is er door God niet in geschapen, integendeel.

Is meer dan duidelijk, dus niet voor meerderlei uitleg vatbaar. In andere woorden gevat, schrijf jij dus gewoon dat een homo omgeturnd kan worden tot een hetero, daar een homo, niet door God geschapen is als homo volgens jou en zoals jij de schrift meent uit te lezen!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 17 jan 2010 16:47

Ik denk niet dat dit topic gaat over de vraag of homoseksuliteit in Bijbels licht ok is. Het gaat over de reactie van een christen-politicus op homoseksuelen en over de vraag hoe wij hier mee omgaan.

Er zijn binnen christelijk Nederland (even kort door de bocht) duidelijk twee opvattingen:

:arrow: de Bijbel en dus God heeft de homo lief maar veroordeelt homoseksuele daden te allen tijde, ook binnen een relatie in liefde en trouw.

:arrow: de Bijbel en dus God is nergens enthousiast over homoseksualiteit, maar in die Bijbel is ook niets te ontdekken over een afkeuren van relaties tussen twee gelovige mannen of vrouwen zoals wij die nu kennen. De zeven bijbelplaatsen slaan allen op lust en losbandigheid en niet op liefde vanuit een geaardheid.

Als we zien dat dit de twee hoofdstromingen zijn, dan zien we ook verschuivingen van het ene naar het andere kamp.
Dát is waar het in dit topic over gaat.

Eerlijk gezegd ken ik geen christenhomo's die geen respect hebben voor de eerste visie. Over het algemeen wordt er met respect omgegaan met deze visie die op bijbelse gronden een relatie uitsluit.

Anderzijds ken ik heeel veel christenhetero's die te vuur en te zwaard de andere visie bestrijden. Kijk maar hier in dit topic. Zij zitten m.i. zichzelf in de weg. Het betekent niet dat je je eigen visie op de bijbel moet opgeven. Maar het vraagt wel om begrip voor mensen die zelf zeggen een levende relatie met God te hebben, door Zijn Zoon en toch geloven dat een relatie voor hen een bijbels begaanbare weg is.

Jammer dat velen hier weer over elkaar heen buitelen in de strijd om het recht op de juiste interpretatie van de Bijbel. En tijdens dat gevecht worden onze homoseksuele medemensen gemangeld.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 17 jan 2010 21:14

Daphne schreef:Hmm, Antoinette, als het vuur je aan de schenen gelegd wordt, wil je opeens stoppen met de discussie die je zelf begon... :-k

Juist en dat gebeurt nou altijd als mensen zichzelf beginnen tegen te spreken.
Wanneer ze er zelf eigenlijk niet meer uitkomen, wanneer argumenten 'opraken'.
Wat is het dan makkelijk te zeggen: "Laten we maar stoppen, we komen er toch niet uit"
Ik vind het jammer dat het altijd van de mensen komt die tegen homo's zijn. Of nee, ze zijn er niet tegen....'we houden wel van ze, maar we moeten ze gewoon nïet'

Ik vraag me oprecht wel eens af hoe goed die mensen Gods Woord werkelijk kennen.

Antoinette, je weet de d's en de t's nog niet fatsoenlijk uit elkaar te houden. Wanneer je een t teveel achter een zelfstandig naamwoord zet, dan wordt het ineens een werkwoord. In dat geval staat er compleet iets anders. Ondertussen wel zeggen dat je Gods Woord kent, hoe goed eigenlijk?? Ik vraag me dat oprecht af.
Weet je wel wanneer woorden als 'werkwoorden' worden aangemerkt en wanneer als 'zelfstandig naamwoord?'
Lijkt me van wezenlijk belang voor een goed begrip van de betekenis van Gods Woord!

Ik word flauw van mensen die altijd homo's veroordelen alsof ze zelf een heilig leven hebben. Stoppen met een discussie is de weg van de minste weerstand, bovendien een hele zwakke.
Ik beweer niet de Bijbel helemaal te begrijpen, maar één ding weet ik wel: ik wil eerst die balk uit mijn eigen oog hebben, alvorens ik het over die splinter in het oog van mijn medemens heb!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 17 jan 2010 21:26

Ik wordt flauw van mensen die andere mensen die niet goed de nederlandse taal beheersen te veroordelen! (misschien dyslexie ?)
En net zo flauw van mensen die menen anderen te mogen veroordelen omdat ze volgens hen anderen veroordelen.
Als je ook maar iets zegt waar het gros niet mee eens is, wat niet past in een ander zijn/haar straatje, komen we met het nieuwe stopwoord binnen de Christelijke kring: niet veroordelen!
Het is een tijd lang geweest: eigen verantwoording.
En tegenwoordig: niet veroordelen.
Wordt er werkelijk flauw van.
Er wordt geen oordeel geveld. Er is niemand die hier zegt: als je zo leeft kom je niet in de hemel hoor, pas op! Dat is pas veroordelen.
Wel kunnen we en moeten we zelfs zeggen als we menen dat iemand op de verkeerde weg is. Dat is juist onze Christen plicht!
We zijn toch geen Kaïn? Die niet zijn broeders hoeder wilde zijn?

En inderdaad vind ik dat de Bijbel duidelijk is over het samenleven van twee mensen van hetzelfde geslacht. Maar daardoor meet ik mij geen oordeel aan over mensen die menen dat wel te kunnen en mogen doen. Ik ben het dan niet met ze eens. En zij niet met mij.

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 17 jan 2010 21:41

tante-tortel schreef:Ik wordt flauw van mensen die andere mensen die niet goed de nederlandse taal beheersen te veroordelen! (misschien dyslexie ?) JA IK VREES VAN WEL!!
En net zo flauw van mensen die menen anderen te mogen veroordelen omdat ze volgens hen anderen veroordelen.
Als je ook maar iets zegt waar het gros niet mee eens is, wat niet past in een ander zijn/haar straatje, komen we met het nieuwe stopwoord binnen de Christelijke kring: niet veroordelen!
Er wordt geen oordeel geveld. Er is niemand die hier zegt: als je zo leeft kom je niet in de hemel hoor, pas op! Dat is pas veroordelen.
Wel kunnen we en moeten we zelfs zeggen als we menen dat iemand op de verkeerde weg is. Dat is juist onze Christen plicht!

En inderdaad vind ik dat de Bijbel duidelijk is over het samenleven van twee mensen van hetzelfde geslacht. Maar daardoor meet ik mij geen oordeel aan over mensen die menen dat wel te kunnen en mogen doen. Ik ben het dan niet met ze eens. En zij niet met mij.

Goed, waar word jij nu echt flauw van? Wat een onsamenhangend stuk geschreven tekst. Het zal wel!.
Je wordt blijkbaar moe van mensen die anderen wijzen op de Nederlandse taal. Ik doe dat omdat iemand op Bijbelse gronden probeert aan te tonen wat goed en fout is. Als ik dat dan kan weerleggen door te wijzen op eigen gebreken, dan laat ik dat niet!
Het is nogal belangrijk zelf goed te weten hoe je bepaalde teksten moet interpreteren toch, alvorens je ze op anderen loslaat..

Kijk, als iemand ronduit zegt wat goed en fout is, dan kan ik het ook. Als iemand wat gereserveerder overkomt, dan zou ik hem of haar daar nooit op wijzen. Ja, want in dat geval vind ik het zelfs flauw worden. Niet iedereen beheerst dat even goed en daar is niks mis mee.
Ik ben zelf namelijk ook niet vrij van (spellings)fouten, maar ik beweer ook niet Gods woord tot aan elke letter te begrijpen. Om dan vervolgens een ander daarmee voor te houden wat God goed en fout keurt.
Met andere woorden: "Wie de baal kaatst........."

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 17 jan 2010 21:44

tante-tortel schreef: Als je ook maar iets zegt waar het gros niet mee eens is, wat niet past in een ander zijn/haar straatje, komen we met het nieuwe stopwoord binnen de Christelijke kring: niet veroordelen!

Helemaal mee eens!
Ik heb daar ook grote moeite mee. Je kunt de relatie van God met Zijn kinderen vergelijken met een relatie tussen kinderen en ouders hier op aarde: als je vader of moeder bent corrigeer je je kind toch ook omdat je van dat kind houdt? Je laat een kind toch niet doen waardie zelf zin in heeft? Dat gaat van kwaad tot erger.
Dan geef je toch niets om je kind, want je laat het voor galg en rad opgroeien.
bv: je kind steelt en je zegt: ach eigenlijk is het niet zo netjes, maar ik veroordeel je niet en ik geef er geen waarde-oordeel over.
Welke ontaarde ouder is het met deze opvoedingsmethode eens? Overigens kun je deze lijn doortrekken naar christenen onderling.

God houdt oneindig veel meer van Zijn kinderen dan onze aardse vader of moeder van ons houden. Hij kan het toch niet aanzien als wij zonden blijven doen en daar laks in zijn?
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 17 jan 2010 21:51

Daphne schreef:Hmm, Antoinette, als het vuur je aan de schenen gelegd wordt, wil je opeens stoppen met de discussie die je zelf begon... :-k

Wil jij doordiscussiëren dan?
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 17 jan 2010 21:55

Annet76 schreef:

Juist en dat gebeurt nou altijd als mensen zichzelf beginnen tegen te spreken.
Wanneer ze er zelf eigenlijk niet meer uitkomen, wanneer argumenten 'opraken'.
Wat is het dan makkelijk te zeggen: "Laten we maar stoppen, we komen er toch niet uit"
Ik vind het jammer dat het altijd van de mensen komt die tegen homo's zijn. Of nee, ze zijn er niet tegen....'we houden wel van ze, maar we moeten ze gewoon nïet'

Ik vraag me oprecht wel eens af hoe goed die mensen Gods Woord werkelijk kennen.

Antoinette, je weet de d's en de t's nog niet fatsoenlijk uit elkaar te houden. Wanneer je een t teveel achter een zelfstandig naamwoord zet, dan wordt het ineens een werkwoord. In dat geval staat er compleet iets anders. Ondertussen wel zeggen dat je Gods Woord kent, hoe goed eigenlijk?? Ik vraag me dat oprecht af.
Weet je wel wanneer woorden als 'werkwoorden' worden aangemerkt en wanneer als 'zelfstandig naamwoord?'
Lijkt me van wezenlijk belang voor een goed begrip van de betekenis van Gods Woord!

Ik word flauw van mensen die altijd homo's veroordelen alsof ze zelf een heilig leven hebben. Stoppen met een discussie is de weg van de minste weerstand, bovendien een hele zwakke.
Ik beweer niet de Bijbel helemaal te begrijpen, maar één ding weet ik wel: ik wil eerst die balk uit mijn eigen oog hebben, alvorens ik het over die splinter in het oog van mijn medemens heb!

Annet Gods zegen!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 17 jan 2010 22:01

Annet76 schreef:
tante-tortel schreef:Ik wordt flauw van mensen die andere mensen die niet goed de nederlandse taal beheersen te veroordelen! (misschien dyslexie ?) JA IK VREES VAN WEL!!

Goed, waar word jij nu echt flauw van? Wat een onsamenhangend stuk geschreven tekst. Het zal wel!.
Je wordt blijkbaar moe van mensen die anderen wijzen op de Nederlandse taal. Ik doe dat omdat iemand op Bijbelse gronden probeert aan te tonen wat goed en fout is. Als ik dat dan kan weerleggen door te wijzen op eigen gebreken, dan laat ik dat niet!
Het is nogal belangrijk zelf goed te weten hoe je bepaalde teksten moet interpreteren toch, alvorens je ze op anderen loslaat..

Kijk, als iemand ronduit zegt wat goed en fout is, dan kan ik het ook. Als iemand wat gereserveerder overkomt, dan zou ik hem of haar daar nooit op wijzen. Ja, want in dat geval vind ik het zelfs flauw worden. Niet iedereen beheerst dat even goed en daar is niks mis mee.
Ik ben zelf namelijk ook niet vrij van (spellings)fouten, maar ik beweer ook niet Gods woord tot aan elke letter te begrijpen. Om dan vervolgens een ander daarmee voor te houden wat God goed en fout keurt.
Met andere woorden: "Wie de baal kaatst........."

Precies, je begrijpt nog niet eens gewoon geschreven woorden. Laat staan dat jij iemand de les kunt lezen over al dan niet een d of een t.
Of nu wel of niet weet waar een d of t moet, ik kan heel goed de Bijbel lezen.
En begrijp ik daarom alles? Nee, maar dat beweerd hier niemand.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 17 jan 2010 22:03

tante-tortel schreef:Ik wordt flauw van mensen die andere mensen die niet goed de nederlandse taal beheersen te veroordelen! (misschien dyslexie ?)

Er zijn dus nog wel mensen die het begrijpen wat ik bedoel.
Inderdaad, er wordt wel heel snel gegooid met de term "veroordeling". Mijn interpretatie van het bijbels "oordelen" komt enkel God toe, ik ben niet degene die bepaald of mensen wel of niet in de hemel komen, dat ik daden van mensen afkeur wil nog niet zeggen dat ik denk dat ze niet in de hemel komen. Maar dat kwartje valt bij heel veel mensen hier niet.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 17 jan 2010 22:38

em_ma schreef:Je kunt de relatie van God met Zijn kinderen vergelijken met een relatie tussen kinderen en ouders hier op aarde: als je vader of moeder bent corrigeer je je kind toch ook omdat je van dat kind houdt? Je laat een kind toch niet doen waardie zelf zin in heeft? Dat gaat van kwaad tot erger.
Dan geef je toch niets om je kind, want je laat het voor galg en rad opgroeien.
bv: je kind steelt en je zegt: ach eigenlijk is het niet zo netjes, maar ik veroordeel je niet en ik geef er geen waarde-oordeel over.
Welke ontaarde ouder is het met deze opvoedingsmethode eens? Overigens kun je deze lijn doortrekken naar christenen onderling.

Deze vergelijking gaat m.i. op meerdere punten mank. God's liefde voor de mens kun je m.i. niet vergelijken met liefde die mensen voor elkaar hebben. Geen mens op deze aarde is namelijk zonder zonde. Welke ouder van deze tijd, zou zijn eigen kind kunnen offeren? Daarbij kan geen enkel mens bij een ander mens of kind in het hart kijken, om te zien wat er aan de grondslag van ons handelen ligt. Al helemaal niet als het om 2 volwassenen onderling gaat.

em_ma schreef:God houdt oneindig veel meer van Zijn kinderen dan onze aardse vader of moeder van ons houden. Hij kan het toch niet aanzien als wij zonden blijven doen en daar laks in zijn?

Het is ook God die uiteindelijk zal oordelen, niet de mens voor of over andere mensen ik denk dat een ieder aan zijn eigen genoeg heeft. Zeker omdat je niet in andermans hart kunt kijken en zien wat iemand zijn overwegingen zijn. Wat iemand of hoe iemand zijn persoonlijke relatie met God beleeft. Je kunt m.i. hooguit tegen een ander mens (christen) spreken van, persoonlijk ben ik er voor mij zelf van overtuigd dat.. om de reden...met als argument...etc.. Stellen dat jij of iemand de absolute waarheid m..b.t. de uitleg van de bijbel in pacht heeft, kun je als mens niet.

Daarbij heeft ieder mens elke dag genoeg aan zijn eigen zonde.

Nu weer terug ontopic, over het artikel: ChristenUnie Amsterdam omarmt homo's?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 17 jan 2010 23:00

Harm Jan, ken je Bijbel. Het is gewoon letterlijk uit de Bijbel gehaald deze vergelijking!
Lees de Bijbel toch eens en kom dan met argumenten vanuit de schrift en niet met wat je eigen gevoel je zegt.

Lees Psalm 103 er eens op na b.v
En er zijn nog meer teksten te noemen.

Terug naar “Archief”