pannenkoek schreef:Dit heeft ajl geschreven, "Als alles goed gaat, is het ook onze planning om de eerste jaren meerdere kinderen te krijgen en rond mn 35e ermee te stoppen."
en daar valt TT over.
Wie nou wel of geen nemen schrijft..... We krijgen ze, ik ben de enige vd 4 bij ons thuis die ze kan krijgen, en dan zie je het echt als een zegen van God.
Ik was binnen 4 jaar zwanger vd 3e, nou dan loop je echt met loot in je schoenen om je broer en zussen het te vertelllen.....
Tja, dat is heel wat anders dan wat TT schrijft. Ze heeft het over kinderen krijgen met nadrukkelijk vermeld "Als alles goed gaat". Geen "kinderen nemen" en geen houding van: Natuurlijk krijgen we die wel. Overigens snap ik dt van het lood in je schoenen, maar aan de andere kant, je hoeft je toch niet schuldig te vinden als jij ze wel mag krijgen? Als ik geen kinderen zou kunnen krijgen zou ik dat op zich wel erg vinden... en daar word je misschien extra bij stilgezet als anderen ze wel krijgen. Maar als mensen zich bezwaard zouden voelen dat te vertellen zou ik wel denken: Doe normaal, ik ben blij voor je, dat je ze wel kan krijgen. Als je geen kinderen kan krijgen misgun je het anderen toch niet? Zeker als je je daarin van God afhankelijk weet?
paprikameisje2 schreef:ben ik blij dat ik niks hoef te plannen en GOd het in d ehand heeft! Ik had ook heel wat wensen op mijn wensenlijstje, tav jong moeder zijn! maar die planning is wel dusdanig verstoord... gelukkig! zo word ik er weer bij stilgezet dat het niet te plannen valt!
Hm... de meeste mensen moeten volgens mij wel plannen / keuzes maken. God heeft het in de hand, maar we hebben ook zelf verantwoordelijkheden en kunnen vaak op dat gebied ook keuzes maken. Stellen: We hoeven niks te plannen want God heeft het in de hand vind ik wat kort door de bocht. Ons handelen heeft er vaak, niet altijd, wel degelijk invloed op. En tegelijkk zijn we afhankelijk van God, of Hij vruchtbaarheid geeft.