Jonge moeder

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Re: Jonge moeder

Berichtdoor tante-tortel » 08 dec 2009 17:53

pannenkoek schreef:Dit heeft ajl geschreven, "Als alles goed gaat, is het ook onze planning om de eerste jaren meerdere kinderen te krijgen en rond mn 35e ermee te stoppen."
en daar valt TT over.

Wie nou wel of geen nemen schrijft..... We krijgen ze, ik ben de enige vd 4 bij ons thuis die ze kan krijgen, en dan zie je het echt als een zegen van God.
Ik was binnen 4 jaar zwanger vd 3e, nou dan loop je echt met loot in je schoenen om je broer en zussen het te vertelllen.....

precies!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 dec 2009 19:35

ben ik blij dat ik niks hoef te plannen en GOd het in d ehand heeft! Ik had ook heel wat wensen op mijn wensenlijstje, tav jong moeder zijn! maar die planning is wel dusdanig verstoord... :oops: gelukkig! zo word ik er weer bij stilgezet dat het niet te plannen valt!

overigens... is dit de discussie niet :?

maar de vraag was: hoe anderen het vinden om jong moeder te zijn van meerdere kinderen!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 dec 2009 20:06

Ik snap het punt van TT wel, maar haar interpretatie van mijn citaat is onjuist en niet hetgeen ik wil zeggen. Ik wil ermee zeggen dat ik hoop/verwacht dat wij onze kinderen snel achter elkaar zullen krijgen. Beide zwangerschappen waren gelijk 'raak'om het zo maar eens te zeggen en ik heb geen reden om dat voor een volgende keer anders te verwachten.
Zoals ik al aangaf als het ons niet gegeven is, zijn wij dankbaar voor de kinderen die wij wel mochten ontvangen.

Ten aanzien van jong moeder worden...ik ben erg blij dat ik niet eerder een kind heb gekregen. De leeftijd van 29/30 jaar voor een eerste kind vind ik eigenlijk prima.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 dec 2009 10:00

pannenkoek schreef:Dit heeft ajl geschreven, "Als alles goed gaat, is het ook onze planning om de eerste jaren meerdere kinderen te krijgen en rond mn 35e ermee te stoppen."
en daar valt TT over.

Wie nou wel of geen nemen schrijft..... We krijgen ze, ik ben de enige vd 4 bij ons thuis die ze kan krijgen, en dan zie je het echt als een zegen van God.
Ik was binnen 4 jaar zwanger vd 3e, nou dan loop je echt met loot in je schoenen om je broer en zussen het te vertelllen.....

Tja, dat is heel wat anders dan wat TT schrijft. Ze heeft het over kinderen krijgen met nadrukkelijk vermeld "Als alles goed gaat". Geen "kinderen nemen" en geen houding van: Natuurlijk krijgen we die wel. Overigens snap ik dt van het lood in je schoenen, maar aan de andere kant, je hoeft je toch niet schuldig te vinden als jij ze wel mag krijgen? Als ik geen kinderen zou kunnen krijgen zou ik dat op zich wel erg vinden... en daar word je misschien extra bij stilgezet als anderen ze wel krijgen. Maar als mensen zich bezwaard zouden voelen dat te vertellen zou ik wel denken: Doe normaal, ik ben blij voor je, dat je ze wel kan krijgen. Als je geen kinderen kan krijgen misgun je het anderen toch niet? Zeker als je je daarin van God afhankelijk weet?

paprikameisje2 schreef:ben ik blij dat ik niks hoef te plannen en GOd het in d ehand heeft! Ik had ook heel wat wensen op mijn wensenlijstje, tav jong moeder zijn! maar die planning is wel dusdanig verstoord... gelukkig! zo word ik er weer bij stilgezet dat het niet te plannen valt!

Hm... de meeste mensen moeten volgens mij wel plannen / keuzes maken. God heeft het in de hand, maar we hebben ook zelf verantwoordelijkheden en kunnen vaak op dat gebied ook keuzes maken. Stellen: We hoeven niks te plannen want God heeft het in de hand vind ik wat kort door de bocht. Ons handelen heeft er vaak, niet altijd, wel degelijk invloed op. En tegelijkk zijn we afhankelijk van God, of Hij vruchtbaarheid geeft.
Laatst gewijzigd door Marnix op 09 dec 2009 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 09 dec 2009 14:52

paprikameisje2 schreef:ben ik blij dat ik niks hoef te plannen en GOd het in d ehand heeft! Ik had ook heel wat wensen op mijn wensenlijstje, tav jong moeder zijn! maar die planning is wel dusdanig verstoord... :oops: gelukkig! zo word ik er weer bij stilgezet dat het niet te plannen valt!

Maar uh, jij bent toch jong moeder geworden? Of snap ik het niet?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 dec 2009 15:16

Acire schreef:
paprikameisje2 schreef:ben ik blij dat ik niks hoef te plannen en GOd het in d ehand heeft! Ik had ook heel wat wensen op mijn wensenlijstje, tav jong moeder zijn! maar die planning is wel dusdanig verstoord... :oops: gelukkig! zo word ik er weer bij stilgezet dat het niet te plannen valt!

Ik snap hem ook niet maar dacht dat het aan mij lag. :oops:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 dec 2009 15:23

hier idem dito

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 dec 2009 15:25

Acire schreef:

Misschien heeft ppm wel langer op een kindje moeten wachten dan ze wilde en misschien wilde al wel snel een tweede, dat weet je toch niet.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 dec 2009 15:35

Lalage nu jij dit zo zegt denk ik o ja zo kun je het ook lezen :oops:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 dec 2009 17:26

Lalage schreef:
Acire schreef:

Misschien heeft ppm wel langer op een kindje moeten wachten dan ze wilde en misschien wilde al wel snel een tweede, dat weet je toch niet.

idd lalage, op je 24e je eerst kind krijgen, is niet bepaald hier jong! teminste hier niet :oops:

overigens hebben we ook lang op onze eerste moeten wachten, en het wachten op de tweede ook! helaas gaat zwanger raken prima, maar het blijven niet! :(

We genieten van wat we hebben, en dankbaar zijn!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 dec 2009 21:13

paprikameisje2 schreef:idd lalage, op je 24e je eerst kind krijgen, is niet bepaald hier jong! teminste hier niet :oops:

overigens hebben we ook lang op onze eerste moeten wachten, en het wachten op de tweede ook! helaas gaat zwanger raken prima, maar het blijven niet! :(

We genieten van wat we hebben, en dankbaar zijn!

Sterkte PPM!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 10 dec 2009 08:57

Het leek mij "vroeger" ook erg fijn om een jonge moeder te zijn, te meer omdat mijn moeder ook relatief jong is. Maar ja, je moet dan wel de ware hebben gevonden en dat had ik op mijn (laten we zeggen achttiende) nog niet.

Toen ging ik studeren en had ik het idee van jong moeder zijn maar gelaten voor wat het was. Uiteindelijk was ik 29 toen ik voor het eerst moeder werd, 32 voor de tweede keer zwanger en nu 34 jaar en bijna uitgerekend van de derde. Wanneer ik in mijn omgeving kijk, ben ik nog steeds een jonge moeder, terwijl ik daar dus eerst heel anders over dacht.

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 10 dec 2009 09:30

Ik heb het zelf altijd helemaal geweldig gevonden dat ik een jonge moeder had/heb. Vond het wel beetje stoer ofzo, omdat zij altijd de jongste moeder was als ik vergeleek met mijn klasgenootjes.
In tegenstelling daarop vind ik dat ik voor mijn gevoel (áls ik moeder mag worden) niet heel jong moeder zal zijn. Als ik getrouwd ben, ben ik op twee maanden na 23. Tegen de tijd dat je dan moeder zou kunnen worden, kan je zo weer (paar) jaar verder zijn. :wink:
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 10 dec 2009 09:38

Ja, wat Bumba en ajl zeggen herken ik wel. Ik had zelf vijf jaar geleden al moeder willen worden, maar onze financiële situatie (nog studerend enzo) was er nog totaal niet naar. (de kinderwens was op dat moment ook niet bijzonder groot, moet ik er eerlijk bij zeggen) Nu loop ik tegen de 30, zijn we met de pil gestopt en hopen we natuurlijk dat het ook lukt.
Maar mijn (deels seculiere) omgeving vindt alles voor 35 nog "heel jong" om aan kinderen "te beginnen"...
Tja.. maakt het uit? Ik denk dat het voor iedereen anders is... :D

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 dec 2009 09:47

Voor 35 jaar te jong??? Ik ben nu 36 en vind mezelf te oud voor nog een baby!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”