Heeft iemand ervaringen met de Ladycomp?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Heeft iemand ervaringen met de Ladycomp?

Berichtdoor Marnix » 18 nov 2009 11:23

saartje schreef:
ring schreef:
T.o.v. zwanger worden: ik ben me er degelijk van bewust dat voor veel mensen er het verlang is om juist zwanger te worden. Het is van mij ook een wens, maar ik voel daarnaast dat ik ook graag samen met mijn a.s. man wil zijn. Gewoon om het samen zijn en het wennen aan het leven samen. Is dit herkenbaar?

Ja dit herken ik zeker! Toen wij trouwden was onze gedachte: als we in verwachting zouden raken zouden we er erg blij mee zijn en het welkom heten, maar als het nog even duurt vinden we het ook niet erg! Wij hielden het open zeg maar en dat gaf een relax gevoel. We vonden het heerlijk om gewoon nog even samen te zijn, het is evengoed al wennen ofwel nieuw om samen te wonen als je dit voorheen niet deed en wij vonden het heerlijk.
Alleen hadden wij gehoopt/verwacht dat we niet heel erg lang zouden hoeven wachten om zwanger te worden, maar goed dat is vers 2.

Hm ja, wel een goede houding... waarbij het vaak ook wel van belang is of je verdere actie onderneemt. Als het niet erg is als het nog even duurt maar je neemt verder geen maatregelen, is de kans best groot dat het toch heel snel gaat. Zo werkt de natuur nou eenmaal. Daarnaast is er natuurlijk ook de andere kant, dat het niet altijd zo werkt, als je beiden vruchtbaar bent is de kans op een zwangerschap best groot als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt, maar er zijn ook genoeg voorbeelden waarbij het niet gebeurt... wat vast ook weer voor onzekerheid zorgt... en dan heb je ook de groep mensen die dolgraag een kindje willen, maar het niet krijgen...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 24 nov 2009 13:47

@ Pannenkoek en Tante Tortel.
Ik kan me er aan ergeren als mensen zo praten. Hoor ik wel vaker om me heen. Ze hebben zelf, of hun vrouw, een regelmatige cyclus dus dat zit allemaal mee.
Tante Tortel: naar je lichaam luisteren: dat werkt echt niet altijd hoor. Ik ben soms een half jaar niet ongesteld en dan gerust 4 maanden lang om de 2 weken, en soms zelfs zonder eisprong. Als de gynaecoloog er geen peil op kan trekken hoe kun jij dat wel? Dat ik, zodra we ‘ervoor gingen’ binnen een maand zwanger was, is dus ook een groot wonder

Lady comb:
Ik heb hem tijdelijk van een vriendin geleend. Ik kan hem nu een maandje of 10 gebruiken. Net als A.G. zet ik de wekker iedere morgen om half 7. Voorkomt dat je te laat temperatuurt, of er uit bent geweest e.d. Pak daarna even mijn dochter, even voeden –je mag ook van te voren geen borstvoeding geven, gaat je temp. 0ok ver omhoog- en ook weer in bed. Slaap daarna wel weer lekker verder. Gebruik hem nu 3 maand. Maar als we het als voorbehoedsmiddel zouden gebruiken zouden we een probleem hebben omdat dat ding zo’n 10 dagen rood en dan maar 2 dagen groen geeft. Hij heeft mijn cyclus nog niet door;-)

Als je hem gebruikt als anticonceptie vind ik het grote voordeel dat je geen rommel binnenkrijgt in je lichaam. En steeds met condooms lijkt me niet heel fijn. Maar goed, zal ook aan te wennen zijn.

Ik las ergens de vraag of je hem ook kon gebruiken om zwanger te raken. Jazeker kan dat. (er wordt zelfs nog aangegeven wanneer je kans op een meisje of jongentje hebt) De BABYCOMP is een beter alternatief maar een stuk duurder. De lady comb geeft aan wanneer je vruchtbaar bent, dus mik je gewoon op die dagen.

Zowel de lady- als babycomb geven aan dat je zwanger bent.

2e hands: je kunt het verkooppunt Nederland bellen. Die vrouw verkoopt ook tweedehandse!
Time flies when you have none!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 24 nov 2009 14:24

Zonder eisprong wordt je niet ongesteld. Zo zit het lichaam van de vrouw in elkaar. Dus het kan best zijn dat je lang niet ongesteld wordt, maar dat is er ook geen eisprong. Want bij een eisprong komt er pas een hormoon vrij wat doorgeeft aan de hypofyse: nu moet je dit hormoon maken wat zorgt dat je ongesteld wordt. Dat je gyn. er geen peil op kan trekken kan ik me voorstellen als je erg onregelmatig ongesteld bent.
Maar ook hij zal bevestigen dat er zonder eisprong geen menstruatie kan volgen.
Ook ontken ik niet dat het bij sommig vrouwen erg lastig is om op de tekenen van hun lichaam te letten juist doordat ze zo onregelmatig zijn.

Maar een onregelmatige menstruatie kun je ook regelen door bepaalde hormonen te geven die zorgen dat er wel een eisprong komt.
Ook niet in alle gevallen, maar in veel gevallen wel.
En ik vraag me af of er bij jou al eens een hormoonspiegel is gemaakt, en welk hormoon er uit kwam als niet aanwezig of te laag/hoog.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 24 nov 2009 14:30

Mooi verhaal,
maar door PCO is er soms geen eisprong door verkleving maar wordt je door hormonale toestand wel 'ongesteld'.

En natuurlijk kun je zaken slikken om regelmaat te creeren, maar dat is allemaal hormonale troep die ik zo min mogelijk gebruik.

Er zijn onderzoeken genoeg geweest en daardoor weet ik wel hoe de boel functioneert, maar kan ik het niet volgen.
Time flies when you have none!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 nov 2009 19:49

Wat is PCO?
ja, dat is mijn mening dan he.....

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 24 nov 2009 20:15

*Annet* schreef:Wat is PCO?

@Annet, ik denk dat Sterretje het PolyCysteus Ovariumsyndroom bedoeld.
Bij deze aandoening zijn de eierstokken vergroot en bevatten veel cysten.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 nov 2009 22:05

tante-tortel schreef:Maar een onregelmatige menstruatie kun je ook regelen door bepaalde hormonen te geven die zorgen dat er wel een eisprong komt.

Is dat volgens jou dan wel toegestaan? Hormonen gebruiken met dat doel, ook een vorm van ingrijpen dus...?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 25 nov 2009 10:20

LeChat schreef:
tante-tortel schreef:Maar een onregelmatige menstruatie kun je ook regelen door bepaalde hormonen te geven die zorgen dat er wel een eisprong komt.

Is dat volgens jou dan wel toegestaan? Hormonen gebruiken met dat doel, ook een vorm van ingrijpen dus...?

Waarom niet?

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 25 nov 2009 10:37

Sterretje schreef:Mooi verhaal,
maar door PCO is er soms geen eisprong door verkleving maar wordt je door hormonale toestand wel 'ongesteld'.

En natuurlijk kun je zaken slikken om regelmaat te creeren, maar dat is allemaal hormonale troep die ik zo min mogelijk gebruik.

Er zijn onderzoeken genoeg geweest en daardoor weet ik wel hoe de boel functioneert, maar kan ik het niet volgen.

Er komt wel degelijk dan een eisprong voor de menstruatie alleen kan het zijn dat er door de verkleving deze niet in de baarmoeder kan komen.
Maar daar kun je vast genoeg over lezen op internet.
Het is werkelijk zo dat er geen menstruatie kan komen als er niet van een bepaald hormoon aanwezig is.
En de behandeling van PCO bestaat juist uit het slikken van dat hormoon wat je te weinig hebt of juist te veel.
Het kan namelijk ook nog allerlei oorzaken hebben.
Dus het is maar niet makkelijk om een oplossing te krijgen en vinden voor iemand met PCO.
Daarom wens ik je sterkte.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 25 nov 2009 11:04

tante-tortel schreef:

Er komt wel degelijk dan een eisprong voor de menstruatie alleen kan het zijn dat er door de verkleving deze niet in de baarmoeder kan komen.
Het is werkelijk zo dat er geen menstruatie kan komen als er niet van een bepaald hormoon aanwezig is.
En de behandeling van PCO bestaat juist uit het slikken van dat hormoon wat je te weinig hebt of juist te veel.
Dus het is maar niet makkelijk om een oplossing te krijgen en vinden voor iemand met PCO.

@Tante tortel, fijn dat je begrip hebt voor iemands situatie en haar sterkte wenst.
Maar Sterretje is helaas zelf ervaringsdeskundige met PCO.
Waarom geloof je haar dan niet als ze zegt dat er soms geen eisprong is maar wel een menstruatie?
Ga dan niet discussieren zodat iemand zich moet verdedigen, wat niet te verdedigen is omdat het helaas zo is.

Bedankt!!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 25 nov 2009 11:08

Omdat het nu eenmaal zo is dat er geen menstruatie kan zijn zonder een eisprong.
Enne: misschien is ze niet de enige ervaringsdeskundige? :?

Maar het maakt me verder niet uit, in haar geval is het helemaal niet handig om een ladycomp te gebruiken.
En daar gaat het hier toch om in dit topic.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 nov 2009 12:31

tante-tortel schreef:
LeChat schreef:

Waarom niet?

Omdat jij voor het overige wél tegen ingrijpen met hormonen (de pil) bent...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 nov 2009 14:11

Volgens mij zit er wel een ethisch verschil tussen het via medicijnen zorgen dat er wel een eisprong komen en de pil. Dat ze dus wel voor het gebruik van hormonen is die zorgen dat er een eisprong komt maar niet voor de anticonceptiepil is op zich volgens mij wel begrijpelijk, ongeacht of je het op het laatste vlak wel of niet met TT eens bent.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 25 nov 2009 14:40

Omdat jij voor het overige wél tegen ingrijpen met hormonen (de pil) bent...

Ik ben niet tegen ingrijpen met hormonen op zich, maar wel tegen ingrijpen met de pil waaraan ook een abortieve werking vast zit.
Dat is iets anders dan tegen het gebruik van hormonen.
Als ik dat zou zijn, dan zou ik hier al lang niet wezen.....aangezien ik dagelijks hormonen moet slikken.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 nov 2009 18:13

tante-tortel schreef:

Zo makkelijk is het niet altijd tante tortel. Ik ben helaas ook ervaringsdeskundige PCO. Hier bijna geen eisprong, bijna geen 'echte' menstruatie. Maar wel constant bloedverlies. Jaren hormonen geslikt, maar helpt helaas niets.

De situatie is niet bij iedereen hetzelde als bij jou hé..

Terug naar “Archief”