saartje schreef:ring schreef:
T.o.v. zwanger worden: ik ben me er degelijk van bewust dat voor veel mensen er het verlang is om juist zwanger te worden. Het is van mij ook een wens, maar ik voel daarnaast dat ik ook graag samen met mijn a.s. man wil zijn. Gewoon om het samen zijn en het wennen aan het leven samen. Is dit herkenbaar?
Ja dit herken ik zeker! Toen wij trouwden was onze gedachte: als we in verwachting zouden raken zouden we er erg blij mee zijn en het welkom heten, maar als het nog even duurt vinden we het ook niet erg! Wij hielden het open zeg maar en dat gaf een relax gevoel. We vonden het heerlijk om gewoon nog even samen te zijn, het is evengoed al wennen ofwel nieuw om samen te wonen als je dit voorheen niet deed en wij vonden het heerlijk.
Alleen hadden wij gehoopt/verwacht dat we niet heel erg lang zouden hoeven wachten om zwanger te worden, maar goed dat is vers 2.
Hm ja, wel een goede houding... waarbij het vaak ook wel van belang is of je verdere actie onderneemt. Als het niet erg is als het nog even duurt maar je neemt verder geen maatregelen, is de kans best groot dat het toch heel snel gaat. Zo werkt de natuur nou eenmaal. Daarnaast is er natuurlijk ook de andere kant, dat het niet altijd zo werkt, als je beiden vruchtbaar bent is de kans op een zwangerschap best groot als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt, maar er zijn ook genoeg voorbeelden waarbij het niet gebeurt... wat vast ook weer voor onzekerheid zorgt... en dan heb je ook de groep mensen die dolgraag een kindje willen, maar het niet krijgen...