bmwijnand schreef:1. Het grote verschil is dat het virus a) jou niet ziek maakt en b) zich niet kan repliceren in jouw luchtwegen waardoor je mogelijk nog meer mensen kan infecteren
Ik kan wel mensen blijven besmetten. Misschien minder lang dan met vaccinatie. Maar als iemand tegen mij aan loop te hoesten en ik ga vrolijk verder naar het volgende bed, zeker te weten dat ik dan iemand besmet.
Daarnaast blijft met vaccinatie de kans om ziek te worden, nog wel aanwezig, al is deze klein (10 tot 30 % meen ik). Vind ik nog te groot.
Mijn applaus zo snel. 3 kinderen overleden. Dat zijn er 3 teveel.
Ik ben wel een van de eersten die gevaccineerd zou worden (volgende week meen ik) als ik dat zou willen. Mochten er dingena an het licht komen dan is het voor mij te laat.
3. Je lichaam staat al lang bol van de antistoffen. Daar moet je juist blij mee zijn. Difterie, Kinkhoest, Tetanus, Bof, Tyfus en ga zo maar door, wil jij dat oplopen?
1) je gaat ervan uit dat ik daarvoor gevaccineerd ben...
2) die keus had ik zelf niet
3) dat zijn ziekten waar men zieker van kan zijn en gevolgen voor het hele leven kan hebben.
Wat ik bedoel: mijn werkgever wil dat ik mij elk jaar laat vaccineren voor de gewone griep. Nu wil zij dat ik mij laat vaccineren voor de mexicaanse. Ik hoop dt 40 jaar te werken, er kunnen nog heel veel epidemiën komen. Ik zit niet te wachten op al die prikken.
Daarnaast: ik ben kerngezond. God heeft mij een ingenieus afweersysteem gegeven die prima werkt! Sinds ik in het ziekenhuis werk is het alleen maar beter geworden. Daarom ben ik niet bang voor de vaccinatie. Dat vertrouwen samen met mijn gezonde verstand, en het strikt navolgen van de leefregels moet er voor zorgen dat het allemaal wel los loopt. (niet dodelijk ziek worden en geen patiënten besmetten).
@christien: bij ons worden die patiënten verdeel in 2 groepen: hoog en laag.
Hoog betekent dat vrijwel zeker is dat het de mex.griep is. Deze worden gelijk in isolatie gelegd.
Laag betekend dat mensen opgenomen zijn voor wat anders, maar meerder sypmtomen van de griep hebben (maar wat ook op wat anders kan wijzen). Deze hoeven niet in isolatie totdat bewezen is dat ze het hebben (kweken).
De mensen liggen op een 1 pers kamer (of bij meerdere grieppatiënten bij elkaar op zaal). De mensen die binnenkomen een kapje en handschoenen + strikte hygiëne.
Zodra wij (personeel) onszelf verdenken van de griep, dan moet een gezond persoon kweekstokken halen van de SEH, deze wegbrengen en 1 of 2 dagen later moeten we zelf bellen voor de uitslag. BIj positieve testen een week thuisblijven.