elbert schreef:Tenzij je natuurlijk als man zijnde in een rok wil lopen. Maar dan spreken ook niet-christenen over travestie.
ook dat is niet 1-op-1 zie de Schotten

Moderator: Moderafo's
elbert schreef:Tenzij je natuurlijk als man zijnde in een rok wil lopen. Maar dan spreken ook niet-christenen over travestie.
Jantjes schreef:Ds. van Aalst schreef:‘Ook in kleding’ ??? Hier gaat Ds.van Aalst helemaal in de fout en wil hij de Bijbel laten buikspreken. Van daar dat goedgeloven.nl (mijn persoon incluis) hun interpretatie er op gegeven hebben dat het lijk of van Aalst zegt dat God een rok voor Eva en een broek voor Adam maakte.Dat houdt in, dat het een SCHEPPINGSGEGEVN is, dat er verschil zal zijn tussen man en vrouw. Dat blijkt in alles: In lichaamsbouw, in gaven, in haardracht en ook in kleding. Dat is de wijsheid en de wil van de goede Schepper.
Memmem schreef:Jantjes schreef:Ds. van Aalst schreef:‘Ook in kleding’ ??? Hier gaat Ds.van Aalst helemaal in de fout en wil hij de Bijbel laten buikspreken. Van daar dat goedgeloven.nl (mijn persoon incluis) hun interpretatie er op gegeven hebben dat het lijk of van Aalst zegt dat God een rok voor Eva en een broek voor Adam maakte.Dat houdt in, dat het een SCHEPPINGSGEGEVN is, dat er verschil zal zijn tussen man en vrouw. Dat blijkt in alles: In lichaamsbouw, in gaven, in haardracht en ook in kleding. Dat is de wijsheid en de wil van de goede Schepper.
Het wel degelijk bijbels dat er verschil is in mannen en vrouwenkleding. Waarom staat er anders dat de man geen vrouwenkleed zal aandoen en andersom? Er was geen verschil als broek/rok maar wel verschil in stof van de gewaden.
Familie Bos schreef:Maargoed, als die mensen dan dus kennelijk bewust en opzettelijk voor schut willen lopen, dan moeten ze dat zelf weten. Je kan immers ook wel mooi gekleed gaan met rok en hoed op, maarja, als dat te veel geld kost of te veel moeite is (ze wonen toch echt allemaal normaal en met auto, geen zwervers en dakloze hier op het dorp).
Dan hoeft er ook niemand mee aan te komen dat ik nu oordeel over die mensen, want dat doe ik niet. Als je je zo niet verzorgt, dan is het vanzelfsprekend dat je daarmee opvalt en nageken wordt en onverzorgt of armoedig genoemd wordt. Als ik als een zwerver rond ga lopen wijzen de mensen me toch ook na.
Jantjes schreef:Ik denk dat ik het in dit topic nu wel gezien heb.
Ik weet niet hoe je een topic kan sluiten, maar van mij mag deze gesloten worden.
Familie Bos schreef: - Niet iedereen ziet de noodzaak van benen scheren in. Sommige mensen vinden dat je dat haar van de Heere daar hebt gekregen en dat het een functie heeft.
filia schreef:Jantjes schreef:Ik denk dat ik het in dit topic nu wel gezien heb.
Ik weet niet hoe je een topic kan sluiten, maar van mij mag deze gesloten worden.
Kijk, nu zijn we het eens.
Jantjes schreef:elbert schreef:Tenzij je natuurlijk als man zijnde in een rok wil lopen. Maar dan spreken ook niet-christenen over travestie.
ook dat is niet 1-op-1 zie de Schotten
Jantjes schreef:@elbert
Ja, ik ben een heterofile Nederlander.
Ik zie op dit plaatje ook verschil tussen man en vrouw, terwijl de mannen toch rokken / jurk dragen.
De Assyrische krijgsheer Holofernes werd door zijn koning Nabuchodonosor op pad gestuurd om gebieden te onderwerpen waar men de koning niet als een god aanbad.
Jantjes schreef:TheKeimpe schreef: Jij denkt werkelijk dat ds. van Aalst van mening is dat God een rok voor Eva en een broek voor Adam maakte?
Laten wij nu eens een klein stukje van de letterlijk tekst die van Ds. van Aalst in de Saambinder (weekblad van de GerGem) nemen, hier staat de letterlijk tekst van Ds. viewtopic.php?f=33&t=23478&start=45In het eerste Bijbelboek staat zo duidelijk, dat onze Schepper ‘mannelijk en vrouwelijk’ heeft geschapen.
Nu, ik kan dat in het eerste Bijbelboek niet vinden. Wel wordt over de beesten gesproken dat die naar hun ‘aard’ zijn geschapen maar niet van de mens.
Maar van de mens lees ik in dat eerst Bijbelboek:En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.
Dat de mens ‘naar het beeld van God’ geschapen is staat verschillende keren in het eerste Bijbelboek zowel van de vrouw als van den man: niettegenstaande de verscheidenheid van beider oorsprong namelijk, dat Adam uit de aarde, en Eva uit Adam geschapen was.
Ds. van Aalst schreef:In het Mattheus-evangelie neemt de Heere Jezus deze formulering letterlijk over:‘manlijk en vrouwelijk’ heeft God geschapen.
Waar staat dat? Ds. van Aalst geeft geen tekstverwijzing, ik kan mij vergissen maar ik vind dat niet.
Ds. van Aalst schreef:Dat houdt in, dat het een SCHEPPINGSGEGEVN is, dat er verschil zal zijn tussen man en vrouw. Dat blijkt in alles: In lichaamsbouw, in gaven, in haardracht en ook in kleding. Dat is de wijsheid en de wil van de goede Schepper.
‘Ook in kleding’ ??? Hier gaat Ds.van Aalst helemaal in de fout en wil hij de Bijbel laten buikspreken. Van daar dat goedgeloven.nl (mijn persoon incluis) hun interpretatie er op gegeven hebben dat het lijk[color=#FFFF00]t[/color] of van Aalst zegt dat God een rok voor Eva en een broek voor Adam maakte.
Samanthi schreef:Merisja schreef:Wat wordt de Gereformeerde Gemeente hier weer op de schop genomen, zegAlsof daar alles hel en verdoemenis is en alles fout is. Ik kom zelf uit de gergem maar herken mijn kerkelijke gemeente absoluut niet in hoe die hier door verschillenden wordt omschreven. Geen wedergeboorte meer? Absoluut wel! Elke keer als het Heilig Avondmaal is ziijn er weer nieuwe, vaak jonge, mensen bij. En dan de uiterlijkheden, de foto's die hier gepost zijn zijn ook echt geen foto's zoals de mensen er in de gergem standaard uit zien of hoe ze er uit zouden moeten zien. Er wordt hier een heel verkeerd beeld van zeker de gergem geschetst. Er zullen misschien wel gemeenten zijn die op deze manier denken, maar zeker niet de algehele gergem. Echt jammer dat er zo negatief over een kerkgenootschap gedaan wordt hier.
Ik weet niet of hier nu direct de Ger gem bedoeld wordt maar iig wel de rechter flank van de Gereformeerde gezindte(daar behoor ik ook toe) er kunnen idd heel veel redenen zijn voor al die uiterlijkheden en dat heeft niets en dan ook niets met de kerk of kledingcode te maken ik kan heel goed met memmem mee ik had het ook die nare smaak en niet alleen met deze post maar ook met de vorige,net of alle kerken het fout hebben: zij vieren de zondag de eerste dag van de week de opstandings dag van onze Heiland en zij dragen sombere kleding enz enz en wij...
laten we nu samen naast de tollenaar gaan staan en niet naast de farizeer en bidden ik dank U dat ik niet ben zoals die...
gr Smanthi
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten