Geen seks voor het huwelijk, wat kan wel en wat niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Re: Geen seks voor het huwelijk, wat kan wel en wat niet?

Berichtdoor Filosoof » 28 jul 2009 13:43

LeChat schreef:
Evelien schreef:Dat kan. Maar zo hebben wij dat absoluut niet ervaren (die spanningen).

Daar komt dat vertrouwen waar ik het eerder over had weer om de hoek kijken... en als mannen zich een beetje verdiepen in de vrouwelijke anatomie en hoe vrouwen (of liever meer specifiek hun eigen vrouw) opgewonden raken, is het voor de vrouw in kwestie ook een stuk plezieriger.

"of liever meer specifiek hun eigen vrouw" geeft je opmerking de juiste toon, inderdaad.
Zelfde geldt overigens voor vrouwen zelf. Maar beter is: geliefden moeten elkaar zien te doorgronden op dat gebied. Om het even of het man/man, man/vrouw of vrouw/vrouw is, en om het even wie het is.
"Toen ik moe was van zoeken, leerde ik vinden."
-Friedrich Nietzsche-

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jul 2009 13:45

Mortlach schreef:het is ook veel natuurlijker om op je twintigste al zwanger te zijn van je vierde kind... :-oo

Dan heb je wel lekker een jonge moeder...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jul 2009 13:50

Filosoof schreef:
LeChat schreef:
Evelien schreef:Dat kan. Maar zo hebben wij dat absoluut niet ervaren (die spanningen).

Daar komt dat vertrouwen waar ik het eerder over had weer om de hoek kijken... en als mannen zich een beetje verdiepen in de vrouwelijke anatomie en hoe vrouwen (of liever meer specifiek hun eigen vrouw) opgewonden raken, is het voor de vrouw in kwestie ook een stuk plezieriger.

"of liever meer specifiek hun eigen vrouw" geeft je opmerking de juiste toon, inderdaad.
Zelfde geldt overigens voor vrouwen zelf. Maar beter is: geliefden moeten elkaar zien te doorgronden op dat gebied. Om het even of het man/man, man/vrouw of vrouw/vrouw is, en om het even wie het is.

En dan kom je uiteindelijk toch weer erop uit dat je voor het huwelijk geestelijk en lichamelijk naar elkaar toe moet groeien. Dan komt het op het seksuele vlak uiteindelijk best wel goed. Oefening baart kunst!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 jul 2009 14:07

ajl schreef:
Filosoof schreef:
LeChat schreef:Daar komt dat vertrouwen waar ik het eerder over had weer om de hoek kijken... en als mannen zich een beetje verdiepen in de vrouwelijke anatomie en hoe vrouwen (of liever meer specifiek hun eigen vrouw) opgewonden raken, is het voor de vrouw in kwestie ook een stuk plezieriger.

En dan kom je uiteindelijk toch weer erop uit dat je voor het huwelijk geestelijk en lichamelijk naar elkaar toe moet groeien. Dan komt het op het seksuele vlak uiteindelijk best wel goed. Oefening baart kunst!

Precies. En ook 'zelfonderzoek' is belangrijk. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 28 jul 2009 14:45

Mortlach schreef:het is ook veel natuurlijker om op je twintigste al zwanger te zijn van je vierde kind... :-oo

:schaterlach:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Terug naar “Archief”