Op mij komt het artikel over als: Als je echt bekeerd bent gaat de leggin uit, en gaat de (langere) rok aan. Vanuit zijn overtuiging is dat best te begrijpen, maar leg alstjeblieft jouw mening over kleding en hoe je je kleedt als je bekeert bent niet aan anderen op....!
En de discussie die hier ook alweer rondwaart over de hoeden en de haardracht: Waarom vinden veel mensen dat je als vrouw lang haar moet hebben, en knuppen ze dat lange haar vervolgens in een knotje? De discussie is dan: "Ja, om praktische reden doe ik het in een knot, maar ik HEB WEL lang haar hoor!"
Dan hoeft de hoed voor de dames ook niet meer. Dan heb je thuis een hoed, en laat je hem daar. Als je dan gevraagd wordt naar je hoed zeg je heel simpel: "Ja, maar ik HEB WEL een hoed hoor!"
Wat zullen we straks Boven veel hokjes hebben.
1 hokje voor de hoeddragers
1 hokje voor de broekdragers
1 hokje voor de bekeerden in het zwarte pak
1 hokje voor de mensen die op hele noten zingen
1 hokje voor de mensen die uit het Liedboek zingen
1 hokje voor de mensen die Datheen zingen
1 hokje voor de mensen van wie de gemeente op zondag 1 in plaats van 2 diensten heeft en noem maar op. En toch zullen we allemaal voor de Troon staan en het LAM de lof toezingen. Vreemd toch? Of zullen die hokjes (door ons mensen gemaakt!!!!!!) toch maar eens moeten worden afgebroken.....????
Jer 23:29 "Is niet Mijn Woord zó: als een vuur, luidt het woord van de HERE, of als een hamer, die een steenrots vermorzelt?"
Zullen we met die hamer van Zijn Woord onze hokjes eens gaan afbreken, en 1 groot "hok" bouwen waarin we SAMEN (!!) Hem willen dienen? En weet je wat nu zo mooi is? Dat grote "hok" kan heel goed gebouwd worden van de materialen die overblijven als onze eigen hokjes gesloopt zijn.......
"Wat zal de wereld mooi zijn op die dag
Als Jezus weer zal komen op de wolken.
Als al wat leeft de natiën de volken
Zich voor Hem zullen buigen vol ontzag.
Wat zal de wereld mooi zijn op die dag
Als God zijn tent zal opslaan bij de mensen.
Als volken niet gescheiden meer door grenzen (OOK de door mensen zelf gemaakte grenzen!)
Zich zullen scharen onder Christus vlag.
Als heel de schepping zal gezuiverd wezen.
Als d' aarde zal vernieuwd zijn en genezen
Van al ons kwaad, van al ons wangedrag (en dus OOK van als ons gel****r over bijzaken!)
Als God zijn volk met heerlijkheid zal kronen
En in het nieuw Jeruzalem doen wonen
Wát zal die wereld mooi zijn op
die dag."
Zullen we DAAR samen maar naar uitzien, in plaats van op elkaar te vitten over kleding en al die andere zaken?
Dan zal dit topic ook heel snel op slot kunnen...

Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!