De monarchie in Nederland

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

egbert
Mineur
Mineur

Re: De monarchie in Nederland

Berichtdoor egbert » 03 aug 2009 22:19

ostrogoot schreef:
egbert schreef:
rafaell schreef:Erfopvolging garandeert helemaal niet dat de persoon kundig en stabiel is natuurlijk, dat is dan ook geen argument wat mij betreft.

Natuurlijk garandeert erfopvolging dat niet... maar garandeert verkiezing wel dat iemand kundig en stabiel is?

Ikzelf zie liever iemand op die plek die daar bijna tegen wil en dank moet zitten en daar zijn/haar hele leven op kan voorbereid wordt en die zonodig gecorrigeerd kan worden, dan dat daar iemand komt te zitten die daar heel graag wil zitten omdat hij/zij die macht/invloed graag wil hebben en daar ontzettend veel geld voor overheeft.

Als een gekozen iemand niet deugd of voldoet kan hij worden afgezet. Dat kan niet met een erfopvolging. W.A van Buren in zijn playboy trainingspak die de 11 stedentocht mag schaatsen (zonder wachtlijst) en die met zijn waterprietpraat de wereld rondreist en zijn dochters naar een openbare school stuurt en als IOC lid (Bejing) politiek incorrect handelt mag geen staatslid bij de gratie Gods worden. Trouwens zijn moeder weerhoudt hem het koningschap. Krijgen wij in Nederland dezelfde taferelen als in Engeland dat prins Charles tevergeefs op het koningschap wacht??? Laten wij het koningshuis vaarwel zeggen en dat Nederland mag welvaren bij een gekozen leider.

Zo, dat zijn pas argumenten! Een playboy trainingspak, bepaalde privileges, De school waar hij z'n kinderen naartoe stuurt...
Wat een zure reactie.

En over dat politiek incorrect handelen. Hij heeft niet politiek incorrect gehandeld. Hij heeft politiek niet gehandeld! Dat was ook absoluut zijn taak niet! Hij zat daar als IOC-lid en niet als Nederlands staatshoofd of vertegenwoordiger.

Hoe wou je een gekozen iemand die ook nog eens een meerderheid in de kamer achter zich afzetten als hij niet voldoet of niet deugt? Niet dus...
Nee, een type als Berlusconi als president, dat is pas ideaal! democratisch gekozen, wat wil je nog meer? Wilders?

Ik ben beslist geen fanatiek Oranje aanhanger maar het alternatief lijkt me nog veel erger...
The solution to a problem lies in finding the Solver...

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 03 aug 2009 22:46

@egbert

En over dat politiek incorrect handelen. Hij heeft niet politiek incorrect gehandeld. Hij heeft politiek niet gehandeld! Dat was ook absoluut zijn taak niet! Hij zat daar als IOC-lid en niet als Nederlands staatshoofd of vertegenwoordiger.
Een poos geleden was de Dalai Lam in Nederland. Hij werd niet officiel ontvangen door Balkenende. Economische belangen gaan voor alles. Dat China Tibet heeft geannexeerd en daar de Tibetanen op een vreselijk manier onderdrukt mag niet gezegd worden. Het was laf van balkenende dat hij de Dalai Lama niet een hand had gegeven. In China gelden mensenrechten niet. Weet je hoeveel mensenleed er in Bejing was omdat er een heel mooi olympisch stdion gebouwd moest worden. Weet je hoeveel mensen er uit hum huizen gejaagd zijn. Weet je hoeveel christenen er in China vervolgd worden, weet dat de doodstraf in China heel gewoon is. Weet je dat je geen eigen mening mag hebben in China, weet je dat de .......
Willem Alexander mocht niets zeggen. Wat is dan zijn functie?? Hoe kon hij als staatshoofd China als olympisch kandidaat voordragen. Zijn grootvader heeft steekpenningen gekregen van lockheed. Hij zou toch niet......
Nosce te ipsum

egbert
Mineur
Mineur

Berichtdoor egbert » 03 aug 2009 23:09

ostrogoot schreef:@egbert

Een poos geleden was de Dalai Lam in Nederland. Hij werd niet officiel ontvangen door Balkenende. Economische belangen gaan voor alles. Dat China Tibet heeft geannexeerd en daar de Tibetanen op een vreselijk manier onderdrukt mag niet gezegd worden. Het was laf van balkenende dat hij de Dalai Lama niet een hand had gegeven. In China gelden mensenrechten niet. Weet je hoeveel mensenleed er in Bejing was omdat er een heel mooi olympisch stdion gebouwd moest worden. Weet je hoeveel mensen er uit hum huizen gejaagd zijn. Weet je hoeveel christenen er in China vervolgd worden, weet dat de doodstraf in China heel gewoon is. Weet je dat je geen eigen mening mag hebben in China, weet je dat de ....

Hier heb je helemaal gelijk. Maar nu praat je over Balkenende. de democratisch gekozen politiek leider.
Wat er gebeurt in China, Tibet en nog veel meer landen is verschrikkelijk... Ik zou zo voor een boycot zijn maar daar moet de politiek zich over uitspreken, niet een IOC-lid, en niet een sporter. Dat mag hij of zij wel, maar ik zit daar niet op te wachten.

Willem Alexander mocht niets zeggen. Wat is dan zijn functie?? Hoe kon hij als staatshoofd China als olympisch kandidaat voordragen.

Als staatshoofd? Dat is hij helemaal niet...

Zijn grootvader heeft steekpenningen gekregen van lockheed. Hij zou toch niet......

moddergooien is zó makkelijk...
Moet ik soms eerst het doopceel van jouw grootvader/moeder gaan lichten om te zien of jij wel betrouwbaar bent?
The solution to a problem lies in finding the Solver...

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 04 aug 2009 22:29

@egbert

Iedereen moet een boycot over China uitspreken. Kijk eens in huis wat "made in China" is. Dat is heel veel. Ik heb het ook in huis. je ontkomt er niet aan. Maar ja economische gelangen zijn te groot. Vele sporters wilden wel een boycot maar eigen belang en verheerlijking...
Het zou het aanstaand staatshoof (ik was te snel) sieren niet bij de openingsceremonie aanwezig te zijn maar ja hij valt onder ministriele verantwoordelijkheid van Balkenende die op last van de Chinese regering de Dalai lama geen hand mocht geven. China heeft macht en laat dat duidelijk merken. Kijk maar eens maar de persvrijheid in China. Je mag werkelijk niets. (kijk de programma's van Paul Rosemmoller maar eens op internet op ver China.)
Zolang de Oranje's nog geen openheid van zaken geven vind ik alles in nevelen gehuld en aanstootgevend (de groene draeck) het optrekje van Alexander in Mozambiek (schrijnend) en het huwelijk met een dochter van een mensenmoordenaar e.v.a
Nosce te ipsum

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 aug 2009 09:49

Je kunt de kroonprinses niet verantwoordelijk stellen voor de daden van haar vader.

Wat is er trouwens mis met het kopen van een optrekje in Mozambique?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 05 aug 2009 17:14

Optimatus schreef:
Wat is er trouwens mis met het kopen van een optrekje in Mozambique?

't Schijnt dat de realisering van het project niet geheel zonder corruptie is verlopen. Volgens mij heeft de SP hier ook kamervragen over gesteld.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2009 01:13

't Schijnt.

Vermoedens dus, geen bewijzen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 06 okt 2009 21:33

de vermoedens blijken dus een aan waarheid grensende waarschijnlijkheid te hebben. Vandaar de kamervragen en het speciale debat met dank aan de SP
Nosce te ipsum

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 okt 2009 21:38

Vanavond werd juist bekend, dat er tijdens het onderzoek (dat direct is ingesteld door de regering toen de geruchten opdoemden) hier geen enkel bewijs voor gevonden is.

Wacht dus eerst het debat donderdag maar af.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 okt 2009 12:45

Uitkeringstrekkers van de bovenste plank en één keer per jaar uit de cocon om wat handjes te schudden, zo kan ik ze ook wel verdienen!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 okt 2009 17:06

mohamed schreef:Uitkeringstrekkers van de bovenste plank en één keer per jaar uit de cocon om wat handjes te schudden, zo kan ik ze ook wel verdienen!

Toch jammer, hoe op deze manier al het goede werk wat de leden van het koningshuis doen achteloos terzijde wordt geschoven...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 okt 2009 17:59

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Uitkeringstrekkers van de bovenste plank en één keer per jaar uit de cocon om wat handjes te schudden, zo kan ik ze ook wel verdienen!

Toch jammer, hoe op deze manier al het goede werk wat de leden van het koningshuis doen achteloos terzijde wordt geschoven...

Ja, maar wat is een Koningin zonder een hofnar! :mrgreen:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 okt 2009 20:34

mohamed schreef:Ja, maar wat is een Koningin zonder een hofnar! :mrgreen:

Op wie doel je nu precies?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 okt 2009 10:58

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Ja, maar wat is een Koningin zonder een hofnar! :mrgreen:

Op wie doel je nu precies?

Laat maar zitten.

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 16 okt 2009 17:24

Persoonlijk zie ik totaal het nut niet in van het koninklijk huis. Macht heeft de koningin niet, het is alleen maar een paradepaardje. En het kost ook nog eens onwijs veel geld. Onze kroonprins met al zijn vakantiehuizen... Ik ben ws net zo standaard in mijn reactie als vele medenederlanders, maar het stuit mij wel behoorlijk tegen de borst.
Van mij mogen ze de monarchie afschaffen. Er zit al zoveel buitenlands bloed in, ze stammen toch niet rechtstreeks af van Willem van Oranje, om nog maar eens een overschatte bekende Nederlander uit de geschiedenis te noemen...
What goes around, comes around

Terug naar “Archief”