ostrogoot schreef:egbert schreef:rafaell schreef:Erfopvolging garandeert helemaal niet dat de persoon kundig en stabiel is natuurlijk, dat is dan ook geen argument wat mij betreft.
Natuurlijk garandeert erfopvolging dat niet... maar garandeert verkiezing wel dat iemand kundig en stabiel is?
Ikzelf zie liever iemand op die plek die daar bijna tegen wil en dank moet zitten en daar zijn/haar hele leven op kan voorbereid wordt en die zonodig gecorrigeerd kan worden, dan dat daar iemand komt te zitten die daar heel graag wil zitten omdat hij/zij die macht/invloed graag wil hebben en daar ontzettend veel geld voor overheeft.
Als een gekozen iemand niet deugd of voldoet kan hij worden afgezet. Dat kan niet met een erfopvolging. W.A van Buren in zijn playboy trainingspak die de 11 stedentocht mag schaatsen (zonder wachtlijst) en die met zijn waterprietpraat de wereld rondreist en zijn dochters naar een openbare school stuurt en als IOC lid (Bejing) politiek incorrect handelt mag geen staatslid bij de gratie Gods worden. Trouwens zijn moeder weerhoudt hem het koningschap. Krijgen wij in Nederland dezelfde taferelen als in Engeland dat prins Charles tevergeefs op het koningschap wacht??? Laten wij het koningshuis vaarwel zeggen en dat Nederland mag welvaren bij een gekozen leider.
Zo, dat zijn pas argumenten! Een playboy trainingspak, bepaalde privileges, De school waar hij z'n kinderen naartoe stuurt...
Wat een zure reactie.
En over dat politiek incorrect handelen. Hij heeft niet politiek incorrect gehandeld. Hij heeft politiek niet gehandeld! Dat was ook absoluut zijn taak niet! Hij zat daar als IOC-lid en niet als Nederlands staatshoofd of vertegenwoordiger.
Hoe wou je een gekozen iemand die ook nog eens een meerderheid in de kamer achter zich afzetten als hij niet voldoet of niet deugt? Niet dus...
Nee, een type als Berlusconi als president, dat is pas ideaal! democratisch gekozen, wat wil je nog meer? Wilders?
Ik ben beslist geen fanatiek Oranje aanhanger maar het alternatief lijkt me nog veel erger...