eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor MissF » 11 mar 2009 22:07

Onee, ik ga echt niet naar het toilet met open deur. Dat doe ik lekker rustig alleen ;) In eerste instantie scheelde het mij niks, maar mijn man vond dat zo vies, dat ik dat een beetje over heb genomen. Ik ga ook pas het toilet weer in als alle nare geurtjes weg zijn ;)
En in het begin van ons trouwen 'zag' hij me ook alleen maar in het donker hoor. geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om zomaar in mijn niksie voor hem te gaan staan, in het licht. We douchen en badderen nogal eens samen, maar in het begin ging het badkamerlicht zelfs dan bijna helemaal gedimd.
Maar nu boeit het me allemaal niet meer. De geboorte van je kind maakt je zo makkelijk ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 mar 2009 22:11

Je hebt ook nog iets van luchtverfrissers hoor :lol:
Maar wij hebben nu een wc van 21m2 en de keuken deur zit dicht dus niemand die je ziet en het is gelukkig maar tijdelijk.
Ik heb geen volmaakt figuur maar voor mij hoeft echt het licht niet uit zou niet weten waarom wij houden van elkaar en zijn trots op elkaar zowel innerlijk als uiterlijk!
Maar goed ik ben zelf thuis ook opgegroeid zonder schaamte voor je lichaam mijn ma mocht gerust de badkamer inkomen hoor.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 11 mar 2009 22:16

Ik ben ook heel erg preuts geloof ik. Ik vind het af en toe best vervelend om me om te kleden waar hij bij is. Maar gelukkig is hij zo lekker nuchter daarover.
Wc doe ik denk ik ook niet op slot als wij getrouwd zijn. Als ik bij hem ben en hij is alleen thuis of andersom, dan doe ik ook al de wc niet op slot.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 11 mar 2009 22:26

Mannen kunnen net zo onzeker zijn over hun lichaam - merk ik maar even tussendoor op :P

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 11 mar 2009 22:31

Weet ik ook, maar die zeuren er niet over zoals wij vrouwen :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 mar 2009 00:28

Wat in dit verband ook kan 'helpen' is een grapje tussendoor, dat haalt de spanning een stukje weg als je die voelt wanneer de ander je (bijna) naakt ziet. Humor helpt.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 12 mar 2009 08:16

Oja, humor helpt absoluut! En wat je ook gaat merken, is dat (als je eenmaal getrouwd bent/samenwoont) je elkaars naaktheid niet meer zo snel met seks associeert. In het begin natuurlijk wel, maar je merkt snel genoeg dat je niet elke keer dat je je moet omkleden/je gaat douchen/etc. seks wilt of kunt hebben.
Naaktheid wordt normaal, maar dat betekent niet dat je seksleven opeens saai ofzo wordt of dat je lichaam minder aantrekkelijk wordt: ik heb in ieder geval gemerkt dat seks veel meer is dan alleen lichamelijke aantrekkingskracht. Een fijne lange zoen heeft (bij ons iig) veel meer werking dan als een van ons 's ochtends naakt uit de badkamer komt rennen...
Echt onzeker over mijn lichaam ben ik eigenlijk nooit geweest... ja, natuurlijk kan ik ook wel eens zeuren over die 3 kg die er (naar mijn mening) teveel aan blijft zitten (Grrr!), maar mijn man vindt het allemaal prachtig. (dat zie ik aan zijn ogen en merk ik aan zijn geaai en geknuffel) Wat bij ook helpt, is dat ik mezelf altijd mooie lingerie gun... dat staat veel verzorgder en ik voel me er daardoor veel zelfverzekerder, ook al kan (behalve manlief dan :D ) niemand het zien.
De deur gaat trouwens bij ons alleen op slot bij 'zware boodschappen'.... :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 mar 2009 08:29

Inderdaad, aangezien mijn man geen enkele schaamte op dat gebied heeft, is mijn schaamte ook snel geminderd. En de deur op slot,doe ik ook alleen bij de grote boodschappen. Mijn man had daar zelfs geen schaamte over, maar doet ( omdat ik dat graag wil) braaf de deur dicht. Maar met gedimd licht douchen etc heb ik er thuis nooit doorgekregen.

Mooie lingerie helpt inderdaad.Ik deed voor ik zwanger werd ook altijd mooie setjes aan.Ik merk dat ik na mn bevalling meer voor het gemak ga en probeer dat nu weer om te buigen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 mar 2009 09:13

Mijn ouders en schoonouders doen ook altijd de deur op slot als ze naar het toilet gaan.. sinds dat m'n schoonmoeder onderuit is gegaan laten ze het slot er af zodat ze er altijd bij kan, maar dan wordt het een ander verhaal.
Mijn ouders blijven zelfs met douchen de deur op slot doen. Beschermd opgevoed... dat krijg je er ook niet uit denk ik (niet als t aan m'n ouders ligt).
Ik doe nooit de deur op slot, wel als er iemand op visite hebben! Wij hebben vlak achter de woonkamerdeur het toilet dus als er iemand perongelijk langs loopt... #-o wij hadden visite nadat ik terugkwam van badmintontraining. Dan ga ik echt niet wachten met douchen totdat de visite weg is, ik doe gewoon de deur op slot! Ik ga niet zitten zweten op de bank naast te visite, dan douche ik liever even snel.

Wat mij wel opvalt dat veel christelijke jonge mensen die net getrouwd zijn ook al verder zijn gegaan dan een kusje, handje vasthouden e.d. Dat verbaasd mij op zich wel. Ook al weet je dat je gaat trouwen dan is het nog niet helemaal zeker zeg maar. Een stel bij ons uit de kerk had alles afgeblazen 2 dagen voor het trouwen. Het voelde toch niet helemaal goed! Nou daar sta je dan als je al gemeenschap hebt gehad! Natuurlijk geldt dat niet voor allemaal en het is ieder zijn eigen verantwoording. Ook niet iedere Kerk staat er weer hetzelfde tegenover.
In de Hervormde Gemeente in Sliedrecht had je 2 wijken zeg maar. Wijk 1 en 2 zijn Convessioneel: broek aan, geen hoed, samenwonen is OK. Wijk 3 en 4 zijn de Bonders: liefst wel hoed, rok, samenwonen kijken ze niet goed tegenaan en al helemaal geen sex voor het huwelijk. Oke nu dwaal ik af :oops: maar wilde het toch wel even kwijt dat ik er best wel verbaasd over ben.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 mar 2009 09:24

Je kan elkaar toch ook naakt hebben gezien zonder dat je geslachtsgemeenschap hebt gehad :wink: . Een middenweg zeg maar tussen alleen een kusje en niet ontkleden en all the way gaan.

Het verbaast mij juist dat er nog zoveel schroom tussen mensen kan zijn die gaan trouwen. Dan is toch juist de persoon waar je mee gaat trouwen degene waar je je helemaal bij op je gemak moet voelen. Dat houdt voor mij ook ten aanzien van ontkleden/naaktheid in. Het lijkt mij djuist heel eng om elkaar nog nooit in het ondergoed gezien te hebben en vervolgens de huwelijksnacht in te gaan. Ok, je hoeft niet gelijk gemeenschap te hebben, maar als het eindelijk 'mag' dan gaat geen enkel stel een half jaar wachten om daar lichamelijk stapje voor stapje naar toe te groeien.
Ik ben er juist een voorstander van om de weg voor het hebben van gemeenschap af te leggen voordat je getrouwd bent. Ik ben dan ook niet falikant tegen het hebben van gemeenschap voor het huwelijk [-X . Helemaal niet als je weet dat je toch met elkaar verder gaat. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat je pas 2 dagen voor het huwelijk pas twijfels krijgt.
Laatst gewijzigd door ajl op 12 mar 2009 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 mar 2009 09:29

ajl schreef:Je kan elkaar toch ook naakt hebben gezien zonder dat je geslachtsgemeenschap hebt gehad :wink: . Een middenweg zeg maar tussen alleen een kusje en niet ontkleden en all the way gaan.
Ja dat snap ik wel, maar ik las ook verhalen dat ze idd al gemeenschap hadden. Vandaar dat ik het schreef.
Kijk, wij hebben elkaar ook in ondergoed gezien! Daar is op zich niets mis mee (denk ik).
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 mar 2009 09:40

Er zijn ook stellen die na een half jaar getrouwd zijn uit elkaar gaan. Tsja die hebben ook gemeenschap gehad. :-k

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 mar 2009 09:44

dat kan ikmij nog eerder voorstellen. Ik vond namelijk het eerste jaar van ons trouwen niet het makkelijkste jaar. :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 mar 2009 09:49

Maar daar ga je natuurlijk niet van uit. Ik bedoel: wij zijn getrouwd tot de dood ons scheidt. En als anderen dan zeggen: het kan altijd mis gaan, zeg ik: nee hoor. we blijven toch wel bij elkaar. Kan naief klinken, maar is wel ons doel, en daar gaan we voor, zonder twijfelen. Dat het mis kan gaan komt in ons woordenboek gewoon niet voor. Als het dan wel ooit misgaat zien we t dan wel weer, dan is het vroeg genoeg om ons er druk over te maken.

Ik vind tussen gemeenschap en elkaar in je nakie zien toch ook wel een verschil zitten. Wij hadden als grens geen gemeenschap tot we getrouwd waren (en ook niet omdat we dat Bijbels vinden, maar wel omdat ons dat mooi leek). Maar daarvoor zit nog een heel traject ;)

Ik ben ook wel blij dat mijn man soms eerlijk zegt wat hij minder mooi vindt aan me. Ik heb altijd al een buikje gehad, en hij is er altijd eerlijk over geweest dat hij dat niet mooi vindt. Ook tikt hij me echt wel op mijn vingers als ik veel aangekomen ben (nu geldt dat natuurlijk even niet, nu is hij elke dag weer dolblij dat hij me weer makkelijker een knuffel kan geven ;) ). Als hij dat soort dingen niet meer eerlijk zou zeggen zou ik echt onzeker worden, want dan zou ik hem niet geloven als hij zegt dat ik alleen maar ontzettend mooi ben. Gelukkig zegt hij dat over het algemene wel ;)

Als ik alleen ga douchen, zonder Jurian of mijn man, doe ik ook de douche op slot. Heerlijk zonder gestoord te worden even een hele tijd onder een warme douche staan. En als ik alleen in bad ga al helemaal. Dan is de badkamer een uur lang van mij, en mag niemand er in.
Ik ben trouwens ook met dichte deuren opgegroeid. Wij deden allemaal de deuren op slot. Ik vind het wel gezond. Mijn vader zei altijd op een gegeven moment: hee, de deuren gaan op slot, je bent wegens verbouwing gesloten. Dan werden we gewoon puber en dan is het logisch dat je opeens je schaamte ontdekt zeg maar. Die deuren zijn trouwens wel altijd op slot gebleven thuis. Geen idee waarom.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 12 mar 2009 10:34

Wat is er fijner en heerlijker als je jezelf bij je man/vrouw helemaal op je gemak voelt en dus geen moeite hebt om elkaar zonder kleren te zien of gewoon bij je man/vrouw naar binnen lopen als diegene in bad zit?

Terug naar “Archief”