Arie Boomsma (EO) geschorst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Re: Arie Boomsma (EO) geschorst

Berichtdoor Saskia » 06 mar 2009 08:06

Volgens mij zijn de foto's nog helemaal niet gepubliceerd. Ik begreep dat de Eo-directeur ze ook helemaal niet gezien heeft en alleen op Arie's opmerking 'dat hij niet heel veel aanheeft' de beslissing heeft genomen om te schorsen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 mar 2009 10:07

rafaell schreef:Ach Nico Dijkshoorn heeft dan misschien een christenfobie, ieder ander heeft wel weer een andere fobie;/

Ik doelde op jouw uitval naar Boekenlezer.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 06 mar 2009 10:09

Saskia schreef:Volgens mij zijn de foto's nog helemaal niet gepubliceerd. Ik begreep dat de Eo-directeur ze ook helemaal niet gezien heeft en alleen op Arie's opmerking 'dat hij niet heel veel aanheeft' de beslissing heeft genomen om te schorsen.

Omdat de foto 's voor een homoglossy zijn, zal Arie vast niet in driedelig kostuum lopen.
Zo nuchter moeten we er wel in zijn.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 mar 2009 10:10

Homo's kunnen zich toch ook kleden in een driedelig kostuum? Zolang ze maar geen strik dragen :)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 06 mar 2009 10:18

Saskia schreef:Volgens mij zijn de foto's nog helemaal niet gepubliceerd. Ik begreep dat de Eo-directeur ze ook helemaal niet gezien heeft en alleen op Arie's opmerking 'dat hij niet heel veel aanheeft' de beslissing heeft genomen om te schorsen.

Volgens mij doet dat er ook niet zoveel toe. Het gaat erom dat Boomsma deze actie heeft genomen zonder te overleggen. Dan maakt het niet uit wat hij wel of niet aanhad, maar of hij zich aan de afspraken hield.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 mar 2009 10:20

Klopt. Maar ik denk dat er wel even is doorgevraagd wat voor foto's het precies zijn en men op basis daarvan er wel een aardig beeld van heeft.

rafaell schreef:
Boekenlezer schreef:
em_ma schreef:Net las ik dit:

http://www.nu.nl/column/1927422/jezus-d ... ekpak.html

Zeer smakeloos en respectloos!

Hoe ik die schrijver zie n.a.v. dit artikel: een arrogante kwast, die enorm met zichzelf ingenomen is. Die denkt alles te weten en te kunnen beoordelen, zonder te beseffen hoe dom hij wel is. "Wat niet weet, wat niet deert", nietwaar?
Dat is wat het bij mij oproept. Ik heb er weinig respect voor, figuren die zo schrijven en dat blijkbaar van voldoende niveau achten om het wereldkundig te maken. Een dergelijk artikel maakt geen enkele indruk op mij, en kan wat mij betreft als volstrekt onbeduidend terzijde worden geschoven. Het is immers toch geschreven met een IQ van 0.

Het is satire Boekenlezer. Bij de gayparade zeikt hij net zo hard af, dan vind jij het waarschijnlijk 'sterk' en 'to the point'. Maar je schijnt nogal allergisch te zijn voor mensen die iets anders vinden dan jij. Daarnaast kom je op mij eerlijk gezegd net zo goed over als een arrogante kwast met een homofobie.

Nou, het gaat niet zozeer om wat hij zegt maar om zijn manier van schrijven, onderbouwen etc. Het artikel heeft gewoon een erg laag niveau en dan hebben veel artikels van hem, ook als hij de gayparade afzeikt. Je merkt dat hij nauwelijks research doet, feiten verdraait of verzint etc. Hij schrijft puur vanuit zijn impulsieve reacties, zet die op papier... en tja, dan krijg je journalistiek gezien geen sterke column. Veel geschreeuw maar weinig wol. Laat de column maar eens analyseren door iemand die er veel verstand van heeft, hij zal je precies het zelfde zeggen. (ik wil niet arrogant overkomen maar ik heb nog wel wat geleerd bij de opleiding Journalistiek :) )
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Denkertje21

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Denkertje21 » 06 mar 2009 10:41

Boekenlezer schreef:alsof hij dat homogedoe wel prima vindt

ja eng he!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 mar 2009 10:48

em_ma schreef: Omdat de foto 's voor een homoglossy zijn, zal Arie vast niet in driedelig kostuum lopen.
Zo nuchter moeten we er wel in zijn.

Hoe dom kun je zijn!
Alsof in heteroglossy's ook iedereen in z'n blote kont staat!

Schat, homo's zijn meer dan seksuele wezens!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 mar 2009 11:01

Ik sta verbaasd over de harde reacties hier. Luister eens naar Arie zelf. In het persbericht van zijn werkgever zegt hij enorm spijt te hebben dat hij niet – conform de afspraak – van tevoren heeft overlegd over de fotoshoot.

Op zijn weblog zegt Arie: „Ik heb op eigen initiatief gehandeld zonder rekening te houden met de consequenties. Ik begrijp en betreur dat deze soloactie de EO schaadt. Ik kan niet anders dan begrip hebben voor het afwijzende standpunt van de EO-directie. Ik zal deze maanden gebruiken om het vertrouwen van de EO en onze achterban in mij te herstellen. Want ik wil mij ook in de toekomst inzetten voor de EO en in mijn leefomgeving laten zien wat het geloof in Jezus voor mij betekent.”

Ik heb Arie vele malen persoonlijk ontmoet. Het is een integere vent en ook wat naief. Dat zegt hij nu zelf ook, maar berouw komt na de zonde. Inderdaad, Arie doet alles anders dan 'wij brave Refowebbers'.

Hier wordt de 'zondige Arie' bij de Heere Jezus gebracht om hem eens flink af te straffen of liever nog: te stenigen. En wat zegt de Heere Jezus? "Die zonder zonde is, werpe de eerste steen". En tegen Arie zegt hij, net als tegen ons: "Ga heen en zondig niet meer".

Arie had ook de hele boel een schop kunnen geven en hij was bij elke omroep welkom geweest. Maar nee, hij buigt het hoofd, toont berouw en aanvaardt zijn straf. En hij wil zijn geloof in Jezus blijven uitdragen.

Moeten wij dan niet met warmte én gebed omheen staan?!

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 06 mar 2009 11:19

Jammer dat je zo verhit reageert Denkertje! Zeg ik ergens dat een homo alleen een sexueel wezen is? Arie zegt toch zelf ook dat hij niet veel kleren aanheeft? Nu, we wachten de foto 's wel af.

En wie zegt hier dat Arie geen tweede kans krijgt? Of dat wij ons verheffen? Hoevaak heb ikzelf al niet het tegendeel beweerd?
Alleen Arie mag in de toekomst meer uitdragen dat hij christen is, ik vind dat nu behoorlijk magertjes, conform zijn levenswandel en gedrag. Aan de vruchten zul je de boom kennen, dat geldt voor mij, maar ook voor jou en Arie.
Dit citeer ik uit de Bijbel, dus ik ga niet zelf op een hoge zettel zitten.

HEERE, leer mij Uw weg

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 mar 2009 11:34

em_ma schreef:Jammer dat je zo verhit reageert Denkertje!
Dat ken je van me: ik reageer vrij primair maar wel to the point!

em_ma schreef:Alleen Arie mag in de toekomst meer uitdragen dat hij christen is, ik vind dat nu behoorlijk magertjes, conform zijn levenswandel en gedrag. Aan de vruchten zul je de boom kennen, dat geldt voor mij, maar ook voor jou en Arie.
Aan welke vruchten? Vruchten die wij vorm geven? JIJ vindt het nu magertjes? JIj vindt dat hij meer moet uitdragen dat hij christen is? JIJ beoordeelt zijn levenswandel en gedrag?
Ik durf te stellen dat Arie, ook door zijn positie veel meer mensen naar Jezus heeft geleid dan jij en ik. God werkt niet alleen op onze manier. Soms denk ik wel eens dat Hij JUIST niet op onze manier werkt!

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 06 mar 2009 11:42

Denkertje21 schreef:
em_ma schreef:Jammer dat je zo verhit reageert Denkertje!
Dat ken je van me: ik reageer vrij primair maar wel to the point!

em_ma schreef:Alleen Arie mag in de toekomst meer uitdragen dat hij christen is, ik vind dat nu behoorlijk magertjes, conform zijn levenswandel en gedrag. Aan de vruchten zul je de boom kennen, dat geldt voor mij, maar ook voor jou en Arie.
Aan welke vruchten? Vruchten die wij vorm geven? JIJ vindt het nu magertjes? JIj vindt dat hij meer moet uitdragen dat hij christen is? JIJ beoordeelt zijn levenswandel en gedrag?
Ik durf te stellen dat Arie, ook door zijn positie veel meer mensen naar Jezus heeft geleid dan jij en ik. God werkt niet alleen op onze manier. Soms denk ik wel eens dat Hij JUIST niet op onze manier werkt!

Ik ben het totaal niet met je eens. Als christenen onderling mag je elkaar niet meer bekritiseren en dat is een heel gevaarlijke ontwikkeling.
Ik heb diverse programma 's van Arie gezien, maar er nog nooit in gehoord dat Jezus de Weg de Waarheid en het Leven is. En dat hoor ik wel bij een man als Henk Binnendijk. Ze werken toch beide voor de EO, maar Arie is zo oppervalkkig.
En ik mag Arie 's levenswandel naast de Bijbel leggen en dan kom ik wel wat tegen waar God ons voor gewaarschuwd heeft en neit blij van wordt.

HEERE, leer mij Uw weg

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 06 mar 2009 12:27

em_ma schreef: Ik ben het totaal niet met je eens. Als christenen onderling mag je elkaar niet meer bekritiseren en dat is een heel gevaarlijke ontwikkeling.

Dat lijkt geschreven te staan als zijnde: "elkaar de maat nemen". Welke meetlat is de juiste? De RK, OOG GG, CGK GVK HHK?

em_ma schreef: Ik heb diverse programma 's van Arie gezien, maar er nog nooit in gehoord dat Jezus de Weg de Waarheid en het Leven is. En dat hoor ik wel bij een man als Henk Binnendijk. Ze werken toch beide voor de EO, maar Arie is zo oppervalkkig.
En ik mag Arie 's levenswandel naast de Bijbel leggen en dan kom ik wel wat tegen waar God ons voor gewaarschuwd heeft en neit blij van wordt.

Welke meetlat gebruik jij, om te kunnen stellen dat iemand (nu speculeer ik even) die jij alleen van de tv kent, te stellen in dit geval Arie Boomsma een oppervlakkig persoon zou zijn?

Volgens mij bestaat er nog steeds geen meetlat om iemand zijn innerlijk te meten, misschien is het daarom beter, om dat meten aan de Persoon over te laten, die wel beschikt over die meetlat.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 06 mar 2009 12:34

@ Harm-J: Arie werkt voor de EO, daar mag je dan toch wat van verwachten? Overigens komt hij ook uit mn oude woonplaats, dus hij is mij wel redelijk bekend.
Ik heb al uitgelegd welke meetlat ik gebruik, je moet mn vorige posts maar eens goed doorlezen, en dat dit niet gekoppeld is aan een gemeente.
Dit kan een oeverloze discussie worden en daar heb ik niet zoveel zin in eerlijk gezegd. Jij en Denkertje vinden dat ik mijn mede-christenen niet mag bekritiseren. Ik denk daar anders over. Zullen we het hierbij laten?

HEERE, leer mij Uw weg

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 06 mar 2009 12:46

em_ma schreef:@ Harm-J: Arie werkt voor de EO, daar mag je dan toch wat van verwachten? Overigens komt hij ook uit mn oude woonplaats, dus hij is mij wel redelijk bekend.
Ik heb al uitgelegd welke meetlat ik gebruik, je moet mn vorige posts maar eens goed doorlezen, en dat dit niet gekoppeld is aan een gemeente.
Dit kan een oeverloze discussie worden en daar heb ik niet zoveel zin in eerlijk gezegd. Jij en Denkertje vinden dat ik mijn mede-christenen niet mag bekritiseren. Ik denk daar anders over. Zullen we het hierbij laten?

Mogelijk heb jij mijn vorige posting niet begrepen, ik probeerde aan te geven dat jij puur sang van jouw eigen meetlat uitgaat als "enig juiste" meetlat. Vergeet niet dat de E.O. meer mensen bediend dan alleen jou.

Edit: toevoeging

Je kunt iemand opbouwende kritiek geven, vanuit jouw geloofsvisie, het wil niet zeggen dat het jou het recht geeft het de ander door de strot te mogen duwen. De bijbel spreekt over elkaar in "liefde" bejegenen. Wat m.i. inhoud dat je een ander moet respecteren als die jouw visie niet deelt. Iemand wegzetten als oppervlakkig omdat hij niet aan jouw visie voldoet, komt bij mij niet als christelijke bejegening over.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Terug naar “Archief”