de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Daphne » 11 mar 2009 09:35

ajl schreef:Dat ben ik niet met je eens missF. Ik vind een kind wel duur. Hugo is nu 7 mnd en hij heeft al 3 jassen gehad afgelopen winter, omdat hij eruit gegroeid was. Daarbij is hij begonnen in maat 56, maar hij heeft nu maat 74/80. Dat is toch toch elke 6 weken een nieuwe garderobe aanschaffen. Dat kan je inderdaad zo duur maken als jezelf wilt, maar het kost wel wat. Daarbij komtdat bij ons iedereen met speelgoed aankwam in de kraamtijd en wij weinig kleding gehad hebben.Tel daar bovenop dat hij momenteel uit zn maxi cosi groeit en er dus 2 autostoeltjes gekocht moeten worden. Wij werken beiden en brengen/halen hem om de beurt. Dus voor beide auto's een stoeltje. De goedkoopste zijn rustig € 150. Dan nog de flesvoeding, nieuwe spenen voor zn fles, bambix, fruithap. Nu eet Hugo al veel met de pot mee, maar ook fruit is duur. En de olvaritpotjes zijn ook prijzig. Tel daar bovenop dat je inkomen achteruit gaat,omdat vaak de vrouw minder gaat werken en je de kosten voor de kdv/gastouder hebt. Dus je houdt veel minder geld over.

Kort samengevat; ik kan mij heel goed voorstellen dat iemand aan de pil gaat om financiële redenen. Als je geen geld hebt voor een kind en je wilt eerst even financieel op adem komen, vind ik het niet vreemd dat iemand daarom aan de pil gaat.

TJ heeft dit dus met een uitkering gered, dus het moet echt wel kunnen.
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 mar 2009 09:46

En aan de pil omdat je helemaal geen kind wilt mag dan zeker helemaal niet? Ga toch fietsen, ik ben blij dat het ding bestaat. Anders was ik misschien niet eens getrouwd maar in het klooster gegaan ofzo (ook nuttig ;))

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mar 2009 10:12

Lalage, wat we nog steeds duidelijk proberen te maken is dat het niet erg is om om bepaalde redenen aan de pil te gaan, helemaal niet! maar dat ik geloof dat het in principe financieel (bijna) altijd WEL haalbaar is. Alleen moet je dan idd creatief zijn. Autostoeltjes zullen vast 150 euro kosten, maar niet als je hem van iemand overneemt. Mijn maxo cosi kostte echt geen 150 euro hoor, dat geef ik er niet aan uit. Wij hebben er 1 voor nog geen twintig euro ofzo. Het ding is prima. Dat kan ook met autostoeltjes.
Ik bedoel dus, dat mensen wel zeggen dat het financieel nog niet kan, maar in feite bedoelen ze dat ze nog even andere prioriteiten hebben, of dat ze liever meer geld besteden aan hun kindje wat nu nog niet kan. Dat is allemaal best hoor, mij hoor je er niet over, maar zeg dan niet dat het financieel echt niet haalbaar is. Soms lijkt het namelijk of mensen die eigenlijk tegen de pil zijn, dat als geldend argument gebruiken, want tja, als je zegt dat je andere prioriteiten hebt krijg je de kerk en familie over je heen (wat ik erg jammer vind, het is zo fijn om lekker samen te starten in je huwelijk ipv meteen zwanger te zijn, vind ik).

Dus nogmaals: ik vind juist dat je goed na moet denken voor je 'aan kinderen begint'. Het is niet zomaar iets wat je even doet. En als je liever niet je kind op 1 zet, doe het dan idd lekker niet. Of later, of helemaal niet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 mar 2009 10:24

Nou sjonge zeg, jullie praten haar bijna een complex aan door allemaal dingen naar voren te brengen waardoor het allemaal wél nét zou kunnen.
Ik vind het ontzettend verstandig om met die argumenten even een tijdje aan de pil te gaan, oftewel: verstandig bij je vrouw liggen ;)
De financiële zorgen brengen ook vast de nodige stress met zich mee, en die zal niet minder worden door ineens zwanger te raken terwijl je dat eigenlijk nog niet wilt.
Mocht het per ongeluk wel zo zijn, dan zijn er altijd uitwegen en oplossingen, maar ik vind het echt begrijpelijk om even op adem te komen. En kinderen goedkoop? Misschien niet zo duur als sommige mensen denken, maar het kan je situatie wel degelijk op z'n kop zetten. Ze moeten ook meeverzekerd worden enzo.
Ieder kiest hierin zijn eigen weg. Maar het is jammer dat het bijna als onchristelijk wordt gezien om het even uit te willen stellen. (Niet per se hier in het topic, maar over het algemeen binnen de gereformeerde gezindte...) Verantwoordelijkheden nemen is ook christelijk.
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mar 2009 10:30

Daar ben ik het ook absoluut mee eens. Een kindje is niet zomaar iets waar je even aan begint ofzo. Ik vind dan nog steeds dat de kosten (tot nu toe dan) echt heel minimaal zijn, maar alleen al de verantwoordelijkheid, pff...Het kan me soms best aanvliegen, dat wij echt verantwoordelijk voor hem zijn, en wij 'ervoor moeten zorgen' dat hij gelukkgi wordt, veel liefde krijgt, netjes opgevoed zal worden enzo. Daar denk je idd wel even over na ;)
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet echt in de Bijbel kan vinden dat je perse meteen aan kinderen 'moet beginnen' hoor.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 mar 2009 11:15

Daphne schreef:
ajl schreef:Dat ben ik niet met je eens missF. Ik vind een kind wel duur. Hugo is nu 7 mnd en hij heeft al 3 jassen gehad afgelopen winter, omdat hij eruit gegroeid was. Daarbij is hij begonnen in maat 56, maar hij heeft nu maat 74/80. Dat is toch toch elke 6 weken een nieuwe garderobe aanschaffen. Dat kan je inderdaad zo duur maken als jezelf wilt, maar het kost wel wat. Daarbij komtdat bij ons iedereen met speelgoed aankwam in de kraamtijd en wij weinig kleding gehad hebben.Tel daar bovenop dat hij momenteel uit zn maxi cosi groeit en er dus 2 autostoeltjes gekocht moeten worden. Wij werken beiden en brengen/halen hem om de beurt. Dus voor beide auto's een stoeltje. De goedkoopste zijn rustig € 150. Dan nog de flesvoeding, nieuwe spenen voor zn fles, bambix, fruithap. Nu eet Hugo al veel met de pot mee, maar ook fruit is duur. En de olvaritpotjes zijn ook prijzig. Tel daar bovenop dat je inkomen achteruit gaat,omdat vaak de vrouw minder gaat werken en je de kosten voor de kdv/gastouder hebt. Dus je houdt veel minder geld over.

Kort samengevat; ik kan mij heel goed voorstellen dat iemand aan de pil gaat om financiële redenen. Als je geen geld hebt voor een kind en je wilt eerst even financieel op adem komen, vind ik het niet vreemd dat iemand daarom aan de pil gaat.

TJ heeft dit dus met een uitkering gered, dus het moet echt wel kunnen.

Als je een uitkering heb, krijg je vaak zorgtoeslag/huurtoeslag en je hebt geen koophuis. Dat maakt het niet makkelijker,maar wel anders.

@Miss F. Natuurlijk kan je bv autozitjes overnemen, maar dat moet ook maar net in je omgeving kunnnen.

Ik blijf vinden dat een ieder zelf mag bepalen wat voor hem/haar een reden is om anticonceptie te gebruiken. Of dat nu geld, geen tijd, 4x op vakantie willen gaan of gewoon geen kinderen willen is. Beter bewust geen kinderen krijgen dan een kind dat je diep in je hart niet wilt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 mar 2009 11:51

zorg/huurtoeslag krijgen we nu nog steeds.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 11 mar 2009 13:23

Om weer even op de pil terug te komen: Helpt de pil echt goed tegen de maandelijkse pijnen? :wink: Ik heb er echt enorm veel last van, dus daarom zou zo'n pil echt een uitkomst zijn.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 11 mar 2009 13:24

ajl schreef:
Daphne schreef:
ajl schreef:Ik blijf vinden dat een ieder zelf mag bepalen wat voor hem/haar een reden is om anticonceptie te gebruiken. Of dat nu geld, geen tijd, 4x op vakantie willen gaan of gewoon geen kinderen willen is. Beter bewust geen kinderen krijgen dan een kind dat je diep in je hart niet wilt.

Dat vindt MissF toch ook?
Ze is alleen van mening dat 'geld' eigenlijk niemand hoeft tegen te houden om kinderen te krijgen aangezien je het altijd wel redt. Volgens mij is MissF evengoed van mening dat je nog even mag wachten met kinderen als je eerst wat meer geld wilt hebben. Alleen dan is 'we kunnen het niet betalen' te sterk uitgedrukt want in principe kun je bijna altijd wel een kind betalen.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 mar 2009 13:27

Dat bedoelen we inderdaad ja.

@kirsten: Mijn zusje slikt ook de pil omdat ze anders elke maand vreselijk buikpijn heeft. Bij haar helpt het wel. Weet zo uit mijn hoofd niet welke ze slikt.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 mar 2009 13:31

kirsten schreef:Om weer even op de pil terug te komen: Helpt de pil echt goed tegen de maandelijkse pijnen? :wink: Ik heb er echt enorm veel last van, dus daarom zou zo'n pil echt een uitkomst zijn.

ik heb het idee dat ik, sinds ik de pil slik, veel meer pijn heb (ook gewoon elke dag onderbuikpijn zeg maar). Maar dat heeft misschien te maken dat ik voorheen als ik ongesteld werd geen pijn had.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 mar 2009 13:40

kirsten schreef:Om weer even op de pil terug te komen: Helpt de pil echt goed tegen de maandelijkse pijnen? :wink: Ik heb er echt enorm veel last van, dus daarom zou zo'n pil echt een uitkomst zijn.

Bij mij heeft dat echt ge-wel-dig geholpen. Als ik dat eerder had geweten...
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mar 2009 13:41

Ik had met de pil meer last dan zonder. Ik had nooit ergens last van gehad, alleen niet heel erg regelmatig ongesteld. Met de pil wel, maar toen voelde ik het toch wel meer. Nu slik ik de pil dus (nog) niet, en ben twee keer ongesteld geweest en weer totaal niks geen pijn ofzo. Alleen wel 1 dag veel heftiger dan met pil. Maar nog steeds maar maximaal 4 a 5 dagen. Dus het verschilt denk ik per persoon of het tegen pijn helpt.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 12 mar 2009 13:34

@Kirsten: de pil zorgt ervoor, dat er geen eisprong plaats kan vinden. Bij wijze van "controle" vindt er een onttrekkingsbloeding plaats, die bij de meeste vrouwen veel minder hevig is dan de normale menstruatie. De pil wordt dan ook vaak voorgeschreven voor meisjes en vrouwen, die elke maand erg veel last en pijn hebben. Als dat bij jou ook het geval is (en je wilt de komende tijd ook nog niet zwanger worden), dan zou ik bij de huisarts langsgaan en om de pil vragen. Hij/zij kan je waarschijnlijk ook het medische verhaal veel beter uitleggen dan wij... :wink:

@Pil uit financiële redenen: ik ben het op zich wel met MissF eens: als ik onverhoopt toch zwanger zou worden, dan zou dat geen groot probleem zijn. Maar.... kleine kindjes worden groot en kosten (met het ouder worden) ook steeds meer. Mijn man en ik willen daarom graag eerst een zeker fundament voor de toekomst (studieschulden afbetaald, vast werkcontract, huis wat voor kinderen geschikt is), voordat we met de pil gaan stoppen... (maar dat duurt niet lang meer! :D )

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 mar 2009 18:34

Als je met de pil nog steeds veel last hebt, dan maak je van je maandelijkse probleem toch een drie-maandelijks probleem ofzo :)

Terug naar “Archief”