ajl schreef:Dat ben ik niet met je eens missF. Ik vind een kind wel duur. Hugo is nu 7 mnd en hij heeft al 3 jassen gehad afgelopen winter, omdat hij eruit gegroeid was. Daarbij is hij begonnen in maat 56, maar hij heeft nu maat 74/80. Dat is toch toch elke 6 weken een nieuwe garderobe aanschaffen. Dat kan je inderdaad zo duur maken als jezelf wilt, maar het kost wel wat. Daarbij komtdat bij ons iedereen met speelgoed aankwam in de kraamtijd en wij weinig kleding gehad hebben.Tel daar bovenop dat hij momenteel uit zn maxi cosi groeit en er dus 2 autostoeltjes gekocht moeten worden. Wij werken beiden en brengen/halen hem om de beurt. Dus voor beide auto's een stoeltje. De goedkoopste zijn rustig € 150. Dan nog de flesvoeding, nieuwe spenen voor zn fles, bambix, fruithap. Nu eet Hugo al veel met de pot mee, maar ook fruit is duur. En de olvaritpotjes zijn ook prijzig. Tel daar bovenop dat je inkomen achteruit gaat,omdat vaak de vrouw minder gaat werken en je de kosten voor de kdv/gastouder hebt. Dus je houdt veel minder geld over.
Kort samengevat; ik kan mij heel goed voorstellen dat iemand aan de pil gaat om financiële redenen. Als je geen geld hebt voor een kind en je wilt eerst even financieel op adem komen, vind ik het niet vreemd dat iemand daarom aan de pil gaat.
TJ heeft dit dus met een uitkering gered, dus het moet echt wel kunnen.