Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 19 nov 2008 20:05

Wat een schatje! :8>
AfbeeldingAfbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 nov 2008 20:14

Is zo'n doek wat?
Het lijkt me zo lastig voor jezelf...
Mijn schoonzus is pas in juni uitgerekend en heeft er 1. Die mag ik wel even proberen als ik dat wil. Ze zei dat je zo'n ding heel makkelijk van 3 meter stof zelf maakt. Dus als ik het echt fijn vind, kan dat altijd nog.

Ik vraag me alleen af of ik het wel prettig zou vinden...

Oja, nog iets: moet de bodem van een ledikantje omhoog staan? Ik bedoel: niet op de laagste stand maar in het midden?
Doordat het bedje zo oud is, zit er helemaal geen middenstand in. Maar die kan mijn man wel maken, als dat nodig is. Maar ik weet helemaal niet of dat pers‚ moet ofzo (al die rare Arbo regels, die zullen vast ook voor kraamverzorgsters gelden)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 19 nov 2008 20:57

Voor jezelf is het volgens mij het handigste als je het ledikantje op de hoogste stand zet. En voor de baby is het ook warmer als het hoger ligt. In een wieg ligt een baby ook altijd hoger.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 19 nov 2008 21:08

Wat een lieve foto's Sterretje! Echt een mooi meisje.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 19 nov 2008 21:56

MissF schreef:Is zo'n doek wat?
Mijn schoonzus is pas in juni uitgerekend en heeft er 1. Die mag ik wel even proberen als ik dat wil. Ze zei dat je zo'n ding heel makkelijk van 3 meter stof zelf maakt. Dus als ik het echt fijn vind, kan dat altijd nog.

Oja, nog iets: moet de bodem van een ledikantje omhoog staan? Ik bedoel: niet op de laagste stand maar in het midden?
Doordat het bedje zo oud is, zit er helemaal geen middenstand in. Maar die kan mijn man wel maken, als dat nodig is. Maar ik weet helemaal niet of dat pers‚ moet ofzo (al die rare Arbo regels, die zullen vast ook voor kraamverzorgsters gelden)

ik vind het heerlijk zon doek, en mijn kids ook, je kan hem idd makkelijk zelf maken, gewoon 2,5 meter niet al te dik en niet al te rekkende tricot(liefst zo veel mogelijk katoen) , door de midden knippen en dan aan elkaar naaien

ik had ook een oud ledikantje, heb de bodem gewoon laag gelaten, maar over arbo regels weet ik verder niks

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 19 nov 2008 22:37

Ik denk dat het wel omhoog moet. 'k Weet 't niet zeker maar alle bedjes staan altijd omhoog waar ik kom. Middelste stand is alleen voor jezelf handig denk ik.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 nov 2008 11:17

zou het stom vinden als het van de regels omhoog moet. Ze laag is het bedje nu ook weer niet toch?

Eva Lynn ligt ook laag, niet de allerlaagste stand, maar daar heeftie bij Sarah nooit op gestaan.
In de kraamweek lag ze overigens wel in de wieg, maar het lijkt me erg nutteloos om er moeilijk over te gaan doen ivm de arbo. Je hoeft het kind daar toch niet in te verschonen oid?

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 20 nov 2008 12:58

Voor Mathilde hebben we het ledikantje nu wel op de allerlaagste stand staan. Een paar weken geleden hadden we dat nog niet, toen viel ze opeens over de rand heen. Daar hebben we gelijk maar wat aan gedaan.

Weten jullie op welke zij je het beste kunt slapen als je zwanger bent?
De verloskundige had er de laatste keer met mij over, maar nu weet ik niet meer wat ze nu precies zei.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 20 nov 2008 13:10

@Zonnetje: volgens mij is het voor iedereen verschillend.. of je nu linksom of rechtsom slaapt/zou moeten slapen. Misschien heeft de verloskundige je een tip gegeven ivm jouw situatie? Dan zou ik er gewoon even achteraan bellen (geef de zwangerschap maar de schuld voor je vergeetachtigheid! :mrgreen:)

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 20 nov 2008 13:12

oh, pardon... even gegoogled en het levert (een lichte voorkeur voor) de linkerzij op:

"Daarom is het verstandig om vanaf het begin van je zwangerschap te proberen om op je zij te gaan slapen. De voorkeur gaat dan uit naar de linkerzij. Er is geen echt bezwaar tegen slapen op je rechterzij, maar slapen op je linkerzij is beter voor jezelf en voor de baby. Als je op je linkerzij ligt wordt de doorstroming van bloed naar de placenta verbeterd. Hierdoor heeft je baby dus een betere voorziening van zuurstof en voedingsstoffen. Bovendien werken je nieren beter als je op je linkerzij ligt. Hierdoor worden afvalstoffen en vocht beter uit je lichaam verwijderd. Met als gevolg minder last van vocht vasthouden in bijvoorbeeld je voeten en enkels."
Linkje: http://www.gezondzwangerzijn.nl/%7Bdeea ... 031c709%7D

good luck!

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 20 nov 2008 13:19

Dank je Elvira! Dat is precies wat ik wilde weten.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 20 nov 2008 13:39

MissF schreef:Is zo'n doek wat?

Doek: is ideaal. Ik ga iedere dag wel ff naar buiten of naar winkel en gebruik hem altijd. (kijk als kind 10 kilo is, is het een ander verhaal :mrgreen: ) Zelf maken: zou kunnen, als je een voorbeeld hebt. This meter of 4. Middenin heel breed en loopt smal uit. Ze kosten 50 of 55 euro, afhankelijk van de prijs.

Bedbodem: moet op de hoogste stand. (midden of laag is weer voor iets ouder kind) (in iedergeval in de kraamweek verplicht voor kraamverzorgster) en daarna: wel voor jezelf aan te raden. Is met tillen e.d. veel makkelijker. En zeker beter voor je rug. En verder wordt er niets meer gecontroleerd of het goed is. (ze kijken zodra je kind er is of dingen juist zijn. En een oud bedje: zorg wel dat de spijlenafstand goed is: mocht er iets met je kind gebeuren wat daar mee te maken heeft, dan heb je ze wel op de stoep staan en dat wil je echt niet!
Time flies when you have none!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 20 nov 2008 13:48

Een oud matras is ook slecht. i.v.m schimmels.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 nov 2008 13:49

zonnetje.. ik denk dat het wel belangirjk is dt je ook nog kan slapen.
zo heb ik ongeveer tot bijna het eind gewoon op me buik geslapen, en andes op de rug.

sterretje: zo doek lijkt me heerlijk.... lekker tegen je aan! heerlijk alles doen! wel hoorde ik pas dat je moet uitkijken met je kleintje in de doek in je jas dragen, omdat dat veel te warm kan worden. de rest van het verhaal zal ik je besparen.

en bedje bovenin vond ikheerlijk. vooral als je nog ff een kusje oid wil geven... is dat makkelijker dan heeeelemaal onderin te hangen. Al moet ik zeggen dat ons ledkantje erg laag is...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 nov 2008 14:01

Mijn oppas kindje ligt in een campingbedje als je ze dan een kus wil geven lig je er zelf ook bij zo ongeveer :mrgreen:
MissF als je man het kan maken zou ik het zeker doen is echt ideaal!

Terug naar “Archief”