Verstandkies trekken, pijn of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 dec 2008 21:38

ik ben afgelopen maandag kwaad en huilend bij de tandarts weg gegaan. k Heb net een nieuwe/andere tandarts. Maar vanaf maandag heb ik GEEN tandarts meer. Dus op zoek naar andere tandarts.

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 17 dec 2008 22:36

pff... ik had een cyste onder men tand en men tandarts had het zelf niet door. Dus toen ik 5 maanden in engeland zat best wel last van gehad.
Terug van engeland, weer naar de tandarts. Nee hoor zegtie niks aan het handje. Doorgezeurd voor een foto. bleek er een cyste onder te zitten die er direct uitmoest anders werd men zenuw afgedrukt.
Dus hup naar kaakchirurg, die heeft die tand erboven + cyste weggehaald en de verstandskies aan die kant zat eruit gehaald en die weer terug gezet op de plek waar die andere tand zat.
ja zegtie: het kan zijn dat daar wortels aan gaan groeien, het kan zijn dat dat niet gebeurt, dan moet je een brug.
Oke, alles liep aardig en niet barre probleempjes.

nu 2 maanden later (ondertussen heb ik ook alweer een antibiotica voor een andere ontsteking van een andere tand gehad)
krijg ik daar weer een ontsteking. Dus hup weer naar tandarts.
Blijkt dat mijn lichaam die teruggezette tand niet accepteert, de wortels opeet en die tand er gewoon uit wil hebben. Gevolg dikke ontsteking, weer antibiotica en die tand moet er straks uit.
Ik word zoooo blij van men gebit... :roll:

maar goed, die tand trekken was niet zon ramp, je moet van te voren wel alvast pijnstillers slikken. dat had ik niet gedaan. Dus ik heb een half uur staan springen van pijn tot die pijnstiller werkte. :)

@ evelien, heel bekend. Ik was op het laatst een tandarts zo zat, dat ik zelfs daar niet meer heen wilde toen ik erg last van men tanden had. TOen maar zo snel mogelijk overgeschreven naar een andere tandarts. Deze is wat redelijker
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 17 dec 2008 23:21

Evelien schreef:ik ben afgelopen maandag kwaad en huilend bij de tandarts weg gegaan. k Heb net een nieuwe/andere tandarts. Maar vanaf maandag heb ik GEEN tandarts meer. Dus op zoek naar andere tandarts.

kweet nog wel n goede tandarts voor je :wink:
PaSaP Hoogh!!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 18 dec 2008 10:54

ik ook, ben erg blij met onze tandarts

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 dec 2008 11:08

Ik heb een speciale angsttandarts. Helemaal niet omdat ik angstig ben ofzo, maar toen we hier kwamen wonen 7 jaar terug werd ons die aangeraden. Nu ik getrouwd ben, heb ik deze maar gewoon gehouden, maar ik ben al anderhalf jaar niet meer geweest ofzo. Ik vind het wel best. Ik heb een prima gebit, en als er een gaatje zit, zittie er over een half jaartje nog wel, en ga ik dan wel een keer. maar het is wel echt een fijne man. Dus Evelien, als je ver wilt rijden, dan is dit een goeie ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 dec 2008 12:20

k heb met net ingeschreven bij een angsttandarts.. Heerlijk gevoel geeft dat wel hoor.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 18 dec 2008 14:03

MissF schreef:Ik heb een speciale angsttandarts. Helemaal niet omdat ik angstig ben ofzo, maar toen we hier kwamen wonen 7 jaar terug werd ons die aangeraden. Nu ik getrouwd ben, heb ik deze maar gewoon gehouden, maar ik ben al anderhalf jaar niet meer geweest ofzo. Ik vind het wel best. Ik heb een prima gebit, en als er een gaatje zit, zittie er over een half jaartje nog wel, en ga ik dan wel een keer. maar het is wel echt een fijne man. Dus Evelien, als je ver wilt rijden, dan is dit een goeie ;)

Als je te weinig gaat krijg je vaak problemen met de verzekering. Die gaan namelijk niets uitkeren als je eens in de 3 jaar gaat ofzo en dan wat ergs blijkt te hebben :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 dec 2008 14:37

MissF schreef:Ik heb een speciale angsttandarts. Helemaal niet omdat ik angstig ben ofzo, maar toen we hier kwamen wonen 7 jaar terug werd ons die aangeraden. Nu ik getrouwd ben, heb ik deze maar gewoon gehouden, maar ik ben al anderhalf jaar niet meer geweest ofzo. Ik vind het wel best. Ik heb een prima gebit, en als er een gaatje zit, zittie er over een half jaartje nog wel, en ga ik dan wel een keer. maar het is wel echt een fijne man. Dus Evelien, als je ver wilt rijden, dan is dit een goeie ;)

Ik heb een duitser met aan 1 hand 4 vingers. Het lijkt wel een scenario uit een horrorfilm. Maar het is een hele aardige en vakkundige man :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 dec 2008 15:02

gister zijn bij mij de 2 bovenste verstandskiezen eruit getrokken...hij moest flink wroeten om ze er uit te krijgen... hij had ze helemaal los.. maar de wortels zaten er op een aparte manier in...

heb nu wel napijn... :?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jan 2009 11:34

Ook net twee verstandskiezen laten trekken, rechtsonder en -boven. Oorspronkelijk stond alleen de onderste op het programma omdat die dwars lag, maar de kaakchirurg had zoiets van: "Bovenste maar meteen ook doen dan? Daar heb je toch niks meer aan."

Het was in tien minuutjes gebeurd, dat viel me alles mee. Het verdoven viel mee terwijl het idee van naalden in mijn mond me altijd heel erg tegen stond. In de operatiekamer zelf krijg je een doek over je ogen voor de steriliteit, en dat is wel een heel bijzondere ervaring. Eerst is het doodeng, tot het moment dat je erop kunt vertrouwen dat het goed komt en je veilig bent.

Ik ben erg blij met de aardige en professionele mensen die me geholpen hebben. Nu voel ik nog niks, en ben benieuwd wat er gebeurd als de verdoving is uitgewerkt. Wat ik wel heb is enorme hoofdpijn, maar dat zal van de spanning zijn.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 07 jan 2009 11:42

Bij mij zijn in totaal 8 kiezen getrokken. Het is niet mijn hobby, maar met pijnstillers is het goed te doen.
Ik ben ervoor naar de kaakchirug geweest en het bleek dat ik hele lange wortels had. Dus ik kreeg extra verdoving en het was best een gewrik. Dat voelde niet echt prettig, maar k had een hele fijne kaakchirurg.
De tampons met bloed en kwijl in je mond, blehhh
Maarre... ff een dag niet zo lekker, verder valt het wel mee vind ik!
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Mrgreet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mrgreet » 07 jan 2009 11:44

Ik vind het ook meevallen, dus een geruststellend verhaal.
Mijn bovenste twee verstandskiezen zijn getrokken (schijnt verschil te maken of het boven gebeurt of onder, boven schijnt makkelijker te zijn). T was huppa, spuitje, trekken, gaasje erop en binnen een half uur was het bloeden gestopt en toen de verdoving uitgewerkt was ook echt helemaal niks gevoeld. Dus ik laat liever trekken dan boren.
Mijn tandarts heeft het gedaan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jan 2009 11:44

Lorijntje schreef:

Als je te weinig gaat krijg je vaak problemen met de verzekering. Die gaan namelijk niets uitkeren als je eens in de 3 jaar gaat ofzo en dan wat ergs blijkt te hebben :)

Ik ben er toch niet voor verzekerd ;) Volgens mij voor helemaal niks, ook niet na een bepaald bedrag ofzo. Tenminste, dat dacht ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Mrgreet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mrgreet » 07 jan 2009 11:46

Zit je in de basisverzekering MissF? Ik dacht dat je daar wel wat vergoed kreeg maar dat het wel minimaal is. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jan 2009 11:49

Mrgreet schreef:Ik vind het ook meevallen, dus een geruststellend verhaal.
Mijn bovenste twee verstandskiezen zijn getrokken (schijnt verschil te maken of het boven gebeurt of onder, boven schijnt makkelijker te zijn). T was huppa, spuitje, trekken, gaasje erop en binnen een half uur was het bloeden gestopt en toen de verdoving uitgewerkt was ook echt helemaal niks gevoeld. Dus ik laat liever trekken dan boren.
Mijn tandarts heeft het gedaan.

Ja, die bovenste was echt in 30 seconden eruit. Tangetje erin, je hoort even *krak*, ander tangetje, je voelt wat getrek en klaar. De onderste hebben ze in twee stukken geboord en er daarna uitgehaald.

Terug naar “Archief”