Abortus of baby houden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 sep 2008 22:26

haring schreef:Hoe zou dat voelen om te zien dat iemand anders jou kind opvoed?? Lijkt me ook geen pretje.

Dat lijkt me inderdaad ook geen pretje. Maar je uitspraak over het eraan vastzitten wanneer je tekent voor adoptie is niet waar en dat wilde ik even zeggen. Prettig of niet: je zou jullie kind wel een kans op leven geven.

Jullie situatie is echt geen prettige situatie en ook ik wil jullie sterkte wensen. Voor jou is het zwaar, maar - en dit bedoel ik niet verkeerd - voor je vriendin misschien nog zwaarder. Ik bedoel het op deze manier: het gebeurt in haar lichaam. Zij voelt het letterlijk aan haar lijf, in haar buik groeit op dit moment een kind. En wat jullie ook kiezen: het gaat allemaal in haar lijf gebeuren. En van beide keuzemogelijkheden is de impact op haar lichaam en psyche (ook in de toekomst) bewezen.

Als zij ook maar enige twijfel voelt over het aborteren van haar kind, dan vind ik het jouw verantwoordelijkheid om de abortus tegen te houden. Die twijfel zal namelijk van stil stemmetje tot een harde schreeuw worden in haar hart. Of dat nu een week na de abortus is of 30 jaar later. En dit zeg ik niet omdat ik tegen abortus ben, maar gewoon omdat het bij veel vrouwen zo werkt. Ik heb geen bron voor je, maar er zijn tal van onderzoeken gedaan die de impact van een abortus in het verleden behandelen (schuldgevoelens ten opzichte van het geaborteerde kind, vooral bij een volgende zwangerschap, etc.).

Heel veel wijsheid en sterkte toegewenst aan jullie beiden.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 sep 2008 22:30

haring schreef:Ik heb het vandaag ook verteld aan aan mijn chef op mijn werk (wat ook een soort van vertrouwens persoon is). Die kon mijn houding ook goed begrijpen en vond ook dat wij nog veel te jong zijn om aan kinderen te beginnen. Ik bedoel je moet wel realistisch blijven. Maar goed, dat heb ik al eerder verteld.

Ik denk dat je ook realistisch moet zijn in dat wat je chef denkt: de buitenwereld zal namelijk altijd een mening hebben. Wat je ook doet in je leven. Of dat nu gaat over kinderen krijgen of die nieuwe baan die je graag wilt hebben. Het spijt me dat ik het zeg, maar om nu bij zo'n ingrijpende beslissing de mening van je chef in je overweging mee te nemen, vind ik nogal onrealistisch (en dat zou ik ook vinden als je chef graag ziet dat je 10 kinderen verwekt).
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 sep 2008 22:39

**
Laatst gewijzigd door haring op 09 okt 2008 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
*onderschrift verwijderd door moderator*

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 11 sep 2008 23:26

Lijkt me iid erg belangrijk dat je vriendin uiteindelijk (onafhankelijk) 'beslist' het is haar lichaam! Hopelijk kan je haar steunen bij elke beslissing die genomen gaat worden!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 sep 2008 05:12

MIjn zus was 18 toen ze ongepland zwanger werd. Ze zijn 8 weken na het verteld te hebben getrouwd. Op dat moment waren zij er ook niet aan toe. In het begin was ook moeilijk om er aan te wennen. Zeker ook omdat mijn zwager door de weeks niet eens thuis is.
Ze is niet in een sociaal isolement geraakt. Dat heb je zelf natuurlijk grotendeels in de hand. Ze kan ook gerust een avond weg of mesnen komen bij haar. Dan past haar schoonmoeder of schoonzusje op.
Daar is vaak wel een mouw aan te passen.

Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat ze abortus hadden gepleegd op mijn nichtje.

Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst bij het maken van jullie keuze.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 12 sep 2008 05:42

Het was natuurlijk te verwachten dat je op een christelijk forum zulke reacties krijgt. Dat had je van te voren kunnen bedenken. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat het niet de reacties zijn waar je in jouw situatie op zit te wachten.
Het is jullie kindje en jullie zullen uiteindelijk de beslissing over zijn of haar leven nemen. Het kindje heeft er niet om gevraagd om verwekt te worden, maar jullie eigenlijk ook niet...
Sjonge, dit is echt heel moeilijk en het lijkt me verschrikkelijk om een keuze te moeten maken.

Nogmaals heel veel wijsheid toegewenst!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 sep 2008 07:07

heb je al over die optie nagedacht, dat iemand anders tijdelijk zorgt voo rje kindje? ouders? familie? vrienden?

verder veel sterkte!

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 12 sep 2008 07:48

Haring,

Veel succes met de te nemen beslissing. Super om te zien hoe serieus je met het vraagstuk omgaat, dat je niet zo 1,2,3 zegt van: het is onverwacht, dus abortus.

Persoonlijk vind ik dat je altijd de consequenties van je daden onder ogen moet zien. Ik weet dat ik makkelijk praten hebt, nu ik binnen een huwelijk op 24-jarige leeftijd een kleine verwacht. Maar ik kan me ook herinneren uit vroeger tijden, dat mijn vrouw en ik ook weleens ‘bang’ waren om zwanger te zijn. Het bleek elke keer niet zo te zijn, maar als het wel zo was geweest, had ik denk ik abortus nooit overwogen. Voor mijn gevoel zou ik dan blijven lopen met een schuldgevoel, iets wat je erg lang blijft achtervolgen. Ik stel het me altijd voor als volgt: Stel je hebt voor miljoenen aan fraude gepleegd, maar niemand is er achter gekomen. Maar diep onbewust ben je toch bang dat mensen er ooit achter zullen komen.

Maar zoals ik al zei dit is mijn mening.
Laat je leiden door Hem!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 sep 2008 08:07

Tussen haakjes, is er ooit iemand die net zwanger was écht toe geweest aan een kind? Het is in het begin doodeng! En de meerderheid van de mensen denkt het niet te gaan kunnen, en schiet af en toe in de stress.
Ik ben zelf ook jong, en het is me de eerste maanden echt wel eens naar de keel gegrepen hoor. Dan dacht ik: wow, wie van 22 kan nou echt een kind opvoeden, hoe moet dit allemaal, gaat het ooit goed komen?
Nouja, nu hebben we er wel alle vertrouwen in, dus het moet groeien.
Ik geloof absoluut dat die 9 maanden nodig zijn, om aan het idee te wennen. Ik vind het vaak jammer dat abortussen zo snel plaats vinden, want mijns inziens kún je dan helemaal nog niet zeggen hoe je het gaat vinden. Dat kan pas als het kindje er is. En een beetje cru, maar als je écht geen kind wilt, omdat je die verantwoordelijkheid niet aan wilt gaan, dan moet je geen seks hebben. Dan is die kans tenminste uitgesloten.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 sep 2008 08:13

MissF schreef:Ik vind het vaak jammer dat abortussen zo snel plaats vinden, want mijns inziens kún je dan helemaal nog niet zeggen hoe je het gaat vinden. Dat kan pas als het kindje er is.

En als je dan concludeert dat je het toch niet zo geweldig vindt? Dan is er geen weg terug. Maar in feite is er nu al geen weg terug.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 12 sep 2008 08:34

Ik begrijp heel goed dat het moeilijk is om nu een kindje te krijgen en dat het niet goed uitkomt. Aan de andere kant, het is wel een leventje, het is een klein mensje. En zou je die dan uit de weg ruimen om zelf volwassen te worden? Ik weet zeker dat jullie leven nooit meer hetzelfde zou zijn als een paar weken/maanden geleden. Maar welke beslissing jullie ook nemen, jullie leven is al veranderd! Ik wens jullie heel erg veel wijsheid toe in deze beslissing. Wel wil ik je meegeven, Haring, leg niet de druk van een abortus bij je vriendin neer. Hoe denkt zij hierover? Wat wil zij graag?

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 12 sep 2008 09:44

MissF schreef: En een beetje cru, maar als je écht geen kind wilt, omdat je die verantwoordelijkheid niet aan wilt gaan, dan moet je geen seks hebben. Dan is die kans tenminste uitgesloten.

Precies. Dat bedoelde ik met volwassen willen leven maar niet de consequenties willen dragen. Los gezien van de verantwoordelijkheid die jullie genomen hebben voor het gebruiken van een voorbehoedsmiddel. 19 jaar is op zich niet superjong voor het krijgen van een kind.

Krijg de indruk dat Haring voor zichzelf al weet wat hij wil, maar ik denk echt dat de vrouw de beslissende rol in dit soort zaken heeft!
Aan de andere kant...het is gewoon logisch dat het enorm op je afkomt. Een kind krijgen heeft veel impact. Dus geen overhaaste beslissing nemen (doen jullie heus niet) maar het even de tijd geven. En niet teveel luisteren naar wat andere mensen zeggen. (waaronder wij op dit forum :lol: )
Wijsheid gewenst hoor!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 12 sep 2008 10:02

En een beetje cru, maar als je écht geen kind wilt, omdat je die verantwoordelijkheid niet aan wilt gaan, dan moet je geen seks hebben. Dan is die kans tenminste uitgesloten.

Dat bedoelde ik met volwassen willen leven maar niet de consequenties willen dragen.

Ik ben het daar toch niet mee eens. Er zijn aardig wat mensen die gewoon helemaal geen kinderen willen hebben en ik zie niet in waarom je dan niet toe zou kunnen zijn aan seks. Seks is er om te genieten van de liefde tussen twee mensen en is dus totaal wat anders dan de verantwoordelijkheid voor het opvoeden van een kind. Daarnaast zijn er nog aardig wat mensen die gewoon echt geen kind op kunnen voeden (lichamelijk, geestelijk of verstandelijk) zou toch rot zijn als die mensen daarom nooit seks kunnen hebben.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 12 sep 2008 10:27

Ja oke, dat is wel zo, maar dan is het dus nooit voor 100% uit te sluiten dat er geen kindjes van komen.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 12 sep 2008 10:31

Idd en ook om die reden vind ik dat kinderen van 16 gewoon nog te jong zijn voor seks. Omdat ze de verantwoordelijkheid voor een eventuele zwangerschap/kind vaak nog niet aankunnen.

Terug naar “Archief”