Maar even een vraag: Moet het dan in de huwelijksnacht?
Je kunt toch ook gewoon wachten tot het weer "vanzelf" gaat?
Het is toch geen verplicht nummertje?
Moderator: Moderafo's
ChupaChups schreef:"elvira (gast): Ik weet bijvoorbeeld nog, dat toen mijn man ik op een gegeven moment ons bruiloftsfeest verlieten, er enkele kennissen van mijn man opmerkingen maakten in de trant van 'zet m op, he!' ... vreselijk vond ik (vonden we) dat. "
Dit is echt triest ja![]()
Dat is inderdaad een nadeel van wachten tot je huwelijk: iedereen denkt te weten wanneer jullie 'eerste keer' is ......
Ik weet het! Mijn ouders hebben geen liefde meegekregen van hun ouders (mijn vader werd letterlijk met de stok grootgebracht helaas...) Ik denk dat als ik hun een brief schrijf dat mijn vader helemaal flipt. Zijn zus heeft het met mijn zus ook gedaan (dus mijn tante aan mijn zus) ze hadden toen geschreven dat ze het niet eens waren met de manier waarop ze zijn gaan samenwonen. Zij noemen dat namelijk "hokken".Evelien schreef:Je moet ook niet vergeten dat sommige mensen ook geen liefde gekent hebben door dat ze die niet gekregen hebben van hun ouders.
Mijn ouders bijv. vonden het heel erg lastig om over het geloof te praten. Puur omdat ze niet wisten hoe ze daar mee om moesten gaan en het ook van huis uit niet mee hebben gekregen.
Schrijf je ouders eens een brief. En dan geen brief met alleen maar verwijten maar juist ook de positieve dingen benoemen. En dat kan soms goed uitwerken.
Helaas met mijn vader is het wel zo. Hij begrijpt dat soort dingen niet. Als mijn oma bijvoorbeeld iets zou zeggen wat hij niet zou moeten doen (mijn vader is diabeet en mijn oma zegt al jaren dat hij minder moet eten) mijn vader wordt daarin zo boos! Hij schreeuwt dan gewoon dat ze nergens mee moet bemoeien, doet ze dat wel hoeft ze nooit meer op visite te komen. Maar dit wordt erg inhoudelijk, mijn vader flipt gewoon. Ik weet ook niet waarom eigenlijk.Evelien schreef:Ik heb mijn ouders ook weleens een brief geschreven.
Het ligt er wel aan hoe je het brengt.
Als volwassene zou je niet hoeven te gaan flippen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten