Te jong voor relatie?!?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 sep 2008 07:13

Wij zijn inderdaad in dezelfde richting veranderd, gelukkig maar, anders was het nog lastig geworden...

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 10 sep 2008 07:57

Ik had inderdaad ook jong een relatie, maar ik woon nu heerlijk op kamers, terwijl mn vriend en ik eerst in dezelfde plaats woonden.
Ik geniet van het studentenleven hier, en we combineren dat doordeweeks gewoon met een avondje lekker samen!
En de weekenden probeer je inderdaad wel zo veel mogelijk samen te zijn, maar als dat een keertje niet gaat, tsja, dan zien we elkaar weer op een ander moment :wink:
Al is et inderdaad wel zo dat je wel meer rekening houdt met wat iemand anders voor plannen heeft, je leeft niet alleen ´voor jezelf´.
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 10 sep 2008 11:53

Wij woonde allebei nog thuis voor ons trouwen, maar zagen elkaar alleen in het weekend. Dat was dan ook van ons en de rest van de week voor vrienden en vriendinnen. En ja tuurlijk gebeurde het regelmatig dat het weekend ook voor vrienden was. Ging ook vaak pas 's avonds naar hem toe en hij was meestal niet voor achten bij mij.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 sep 2008 15:04

Maar dan kan het echt een shock zijn als je ineens 2 weken constant bij elkaar bent toch? Ik vind dat echt wel anders dan 1,5 dagje...
Mijn moeder vindt dat je zeker 3 keer met elkaar op vakantie moet voor je gaat trouwen, dan weet je in ieder geval of je het na al die dagen nog steeds leuk vindt. Daar zit best wel wat in denk ik :)
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 sep 2008 15:06

Niemand is hetzelfde, ook geen enkel stel.
Ik vond het erg fijn om veel samen te zijn geweest tijdens onze verkeringstijd. Ik denk dat mede daardoor de overgang naar altijd samenwonen niet zo groot was,
Mijn zus en zwager zagen elkaar alleen de weekenden, maar zijn nu, getrouwd, ook super gelukkig hoor. Al denk ik wel dat zij iets langer moesten wennen aan het op elkaars lip zitten. Maar geen stel is hetzelfde denk ik. De ‚‚n heeft meer tijd nodig met elkaar dan de ander.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 10 sep 2008 15:46

Jo'tje schreef:Maar dan kan het echt een shock zijn als je ineens 2 weken constant bij elkaar bent toch? Ik vind dat echt wel anders dan 1,5 dagje...
Mijn moeder vindt dat je zeker 3 keer met elkaar op vakantie moet voor je gaat trouwen, dan weet je in ieder geval of je het na al die dagen nog steeds leuk vindt. Daar zit best wel wat in denk ik :)

Dan gaat het bij ons wel lukken. :wink:
Zelf zie ik mijn vriend ook wel redelijk vaak. Door de week een avond (meestal pas vanaf half 9), vrijdag of zaterdag avond (ook vanaf half 9) en zondag heel de dag.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 10 sep 2008 16:04

Een echte shock wil ik het niet noemen. Maar tis wel lastig hoor! Vooral in het begin moesten we erg wennen. Nu nog wel eigenlijk. Verder hebben we het super!! Het wennen zit bij ons vooral in het ritme. Ik moet voldoende nachtrust hebben en hij heeft zo onregelmatig werk dattie soms echt pas laat thuis is. Hierdoor heb ik moeten leren om niet te zitten wachten alshet misschien vroeg zou worden, maar gewoon me eigen dingen doen. Verder moeten we echt op letten om elkaar regelmatig en rustig te zien. Nee, je hoort mij niet klagen, ik vind dat ik de geweldigste man heb!! :mrgreen:

MissA

Berichtdoor MissA » 10 sep 2008 19:29

Wij waren allebei 17 toen we verkering kregen. Ik vind het zelf wel jong maar ik heb er nooit spijt van gehad.
Doordat we ver bij elkaar vandaan woonden en jong waren hebben we het in het begin bewust rustig aan gedaan. We zagen elkaar in het eerste jaar van onze verkering om het weekend of zelfs om de drie weekenden.
Nu hebben we 3 jaar verkering en zien we elkaar elk weekend en meestal één avond in de week.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 10 sep 2008 22:12

Napoleon schreef:
Hippieblijhoofd schreef:
MissF schreef:Maar als je nu jong trouwt, dan gaat op kamers wonen niet meer.

Dat waag ik tegen te spreken. Als ik en mijn vriend gaan trouwen, en hij krijgt een baan hier in de buurt, gaan wij wellicht in een studentenflat wonen met z'n tweeen. Dan zouden we hetzelfde wonen als dat mijn vriend nu met zijn twee huisgenotes woont, niets anders aan. Ik snap niet waarom 'trouwen' ook altijd zoveel beperkingen met zich mee zou moeten brengen. En aangezien ik nog wel even studeer, kan ik dan ook gewoon naar borrels en verenigingsactiviteiten en zo ook genieten van het studentenleven. Maar misschien hang ik dan liever burgerlijk bij manlief op de bank. Je weet het nooit natuurlijk.. ;/ ;/

jullie inschattende zal het wel bankhangen worden, en dan alle realitysoaps kijken 8)

Tssk! :shock: :P
Ik vind het in ieder geval prettig dat ik nu veel kan reizen en andere leuke dingen doen. ik weet wel dat je zulke dingen als je een relatie hebt zeker niet helemaal op hoeft te geven, maar het zal voor mij toch best lastig zijn een eventuele relatie in mijn agenda in te passen :wink:

Dat vind ik inderdaad ook wel een nadeel aan het hebben van een relatie. Niet dat ik nou zoveel reis als jij doet, maar ik heb wel de droom om een of meerdere grote reizen te maken. Ik heb het geluk dat mijn geliefde dat ook wel ziet zitten maar soms ben ik wel bang dat het voorbij gaat omdat er nu dubbel zoveel verplichtingen zijn wat betreft baan en studie en geld :) Nouja, we hebben afgesproken dat ons dat niet overkomt 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 sep 2008 22:22

mijn vriend is pas nog met z'n vriend op vakantie geweest een reis gemaakt. Ik ben daar niet zo'n type voor. Ik heb liever dat hij een reis wat hij graag wil maken gaat doen met een vriend dan dat ik mee ga en het niet leuk vindt.

zo ga ik ook weleens een weekend alleen naar m'n ouders en blijft hij gewoon thuis.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 10 sep 2008 22:26

Ja, voor een weekje vakantie kan ik me dat voorstellen, maar ik zat meer te denken aan een reis van een half jaar oid. En ook al vond ik dat eerder altijd belachelijk; ik geloof niet dat ik mijn geliefde een half jaar wil missen ;/

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 sep 2008 22:52

t waren iets meer weekjes.. maar voor een paar maanden zou ik het ook niet erg vinden. Als hij een droom heeft om samen met een vriend bijv. een rondreis door Australie wil maken, moet die dat zeker doen. Ik zou hem zeker missen... maar waarom zou ik hem die kans niet geven?

dwaler
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dwaler » 10 sep 2008 23:37

Wat lees ik allemaal mooie verhalen.
Mijn relaties mislukken...
Bij mijn eerste vaste relatie was ik 15 en hij 21. Na bijna 10 jaar uit elkaar gegaan.

Nu 2 jaar later ben ik wederom alleen en momenteel wil ik dat ook heel graag blijven.

Als ik lees bij sommige, het vertrouwen dat ze in hun partner hebben, dat vind ik heel moeilijk om dat op te brengen.
Het lijkt me heel mooi als je kan zeggen ga jij maar met een vriend op vakantie, ik blijf wel thuis.
Ik kan dat niet en miss kan ik dat wel nooit en is het idd beter voor mij om alleen te blijven.

Naja, genoeg ellende. Denk dat als er wederzijds respect, vertrouwen en liefde is, het niks uitmaakt op welke leeftijd je elkaar hebt leren kennen.
Elke relatie kent zijn hoogte en diepte punten.
Maakt denk ik niet uit op welke leeftijd je elkaar leert kennen.

liefs,

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 11 sep 2008 08:10

Mijn eerste relatie is ook mislukt, dus je bent niet alleen :wink:
Ik was ook 16 en hij 21. Leeftijd speelt inderdaad geen rol denk ik, er kunnen veel meer dingen op je pad komen waardoor een relatie kan mislukken. Mijn relatie heeft toen ook 10 jaar geduurd. (Verdere uitleg ga ik hier niet geven, dat heb ik ergens anders al een keer verteld meen ik :roll: )
In deze relatie merkte ik wel dat ik ook moeilijk kon vertrouwen. Werd ook wel een beetje in de hand gewerkt...

Nu ben ik al bijna weer 2 jaar gelukkig getrouwd en ik vertrouw m'n man volledig en als hij een poos weg wil zou ik daar absoluut geen moeite mee hebben. Ik ben wel enorm 'gegroeid' in de jaren dat ik alleen was, vandaar dat ik er misschien geen moeite mee heb. 'k Ben heel zelfstandig geworden in die periode.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 sep 2008 09:14

MissF schreef:Niemand is hetzelfde, ook geen enkel stel.
Ik vond het erg fijn om veel samen te zijn geweest tijdens onze verkeringstijd. Ik denk dat mede daardoor de overgang naar altijd samenwonen niet zo groot was,
Mijn zus en zwager zagen elkaar alleen de weekenden, maar zijn nu, getrouwd, ook super gelukkig hoor. Al denk ik wel dat zij iets langer moesten wennen aan het op elkaars lip zitten. Maar geen stel is hetzelfde denk ik. De ‚‚n heeft meer tijd nodig met elkaar dan de ander.

Hmmm als je elk weekend op elkaars lip zit, vind jij dat dan nog niet genoeg? Wij waren bijna elk weekend bij elkaar en hoefden amper te wennen aan het samen wonen, was eerder rustgevend. Het maakt natuurlijk wel uit of je elkaar bij je ouders ziet of dat je allebei op jezelf woont!

Terug naar “Archief”