Pauline schreef:ja ik vroeger ook.
niet meer, te veel mensen daarvoor met bijnadoodervaringen die zien een wit licht, en ook bekende, overleden mensen.
die vallen dus niet in slaap, die ervaren dingen.
+ dat verhaal van de rijke en lazarus, praat over een dodenrijk.
waar mensen heen gaan.
ik geloof dat nu, dat we daar zijn. en niet dat we slapen.
Prediker 9:10 Alles, wat uw hand vindt om te doen, doe dat met uw macht; want er is
geen werk, noch verzinning, noch wetenschap, noch wijsheid in het graf, daar gij heengaat.
Job 10:20 Zijn mijn dagen niet weinig? Houd op, zet van mij af, dat ik mij een weinig verkwikke; 21 Eer ik henenga (en niet wederkom) in een land der duisternis en der schaduwe des doods;
22 Een stikdonker land, als de duisternis zelve, de schaduwe des doods, en zonder ordeningen, en het geeft schijnsel als de duisternis.
Job 17:13 Zo ik wacht, het graf zal mijn huis wezen; in de duisternis zal ik mijn bed spreiden. 14 Tot de groeve roep ik: Gij zijt mijn vader! Tot het gewormte: Mijn moeder, en mijn zuster! 15 Waar zou dan nu mijn verwachting wezen? Ja, mijn verwachting, wie zal ze aanschouwen? 16 Zij zullen ondervaren met de handbomen des grafs, als er rust te zamen in het stof wezen zal.
Nog even een opmerking over een eerder aangehaalde tekst.
SVV Mt 10:28 En vreest u niet voor degenen, die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel.
AV Mt 10:28 And fear not them which
kill the body, but are not able to
kill the soul: but rather fear him which is able
to destroy both soul and body in hell (GEHENNA).
Let op!!! er staat niet overal kill. er staat eerst 2x kill en dan: to destroy.
iedereen kan de betekenis opzoeken van het woordje destroy.
destroy gaat nog een stapje verder dan killing.
de leer van de onsterfelijke ziel is uit het heidendom ingevoerd. helaas heeft het zich er in verankerd en het is de duvel gelukt mensen erin te laten geloven. daarmee heeft hij het voor elkaar dat massa's christenen geloven in een God die een hel in staand houdt. mensen eeuwig leven al bij zich dragen als zondaar, en het is de duvel gelukt de kracht van de opstanding krachtelos te maken.
de mens is een ziel. dat leert de Schrift.
Groet,
Madel
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.