Pleegzorg

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 okt 2008 18:40

Hoe oud is hij, Dippie?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 11 okt 2008 22:13

LeChat schreef:Hoe oud is hij, Dippie?

Hij is 9 jaar.
Ben vanaaf even langs gweest, het is echt een droppie!!
Tot nu toe is ie echt lief en een behoorlijke bijdehande kletskous :wink:
Hopen dat dat voorlopig zo blijft..!
Hij begon al gelijk uit te leggen hoe het komt dat hij een andere huidskleur heeft dan ons en waarom wij dan wel blank zijn :P
Leuk om allemaa aan te horen :)
Afbeelding

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 14 okt 2008 13:04

Ik heb een vraagje over pleegzorg. Ik vind dat best interessant allemaal, maar volgens mij moet je ook wel dingen regelen met je werkgever.
Stel dat je crisispleegzorg doet. Dan kan het dus ineens zijn dat je een paar dagen later een kind in huis hebt.
Of kun je helemaal niet allebei werken als je aan pleegzorg doet?

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 14 okt 2008 13:18

Ja, die vraag leeft bij mij ook.
Of is het nodig dat een van de partners geen betaald werk heeft?
Want je kunt zo'n kind toch niet op de naschoolse opvang/ creche droppen?
Ben benieuwd of er iemand meer van weet.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 14 okt 2008 18:31

ik ken alleen pleegouders, waarvan er dus 1 thuis is idd.
een stel zijn allebei thuis, die zijn pleegouder in en pleeghuis, dus wonen ze in een huis van de stichting vangen 4 kids op

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 okt 2008 18:37

Het is idd van belang dat je thuis bent en dus niet werkt. Dus dan heb je ook geen problemen met je werkgever.
Je moet gewoon altijd klaar kunnen staan voor je pleegkindje en dat kan idd niet als je werkt. En daarbij komt dat het natuurlijk dubbel zo belangrijk voor het kind is dat jij gewoon altijd thuis bent voor hem/haar. Wat ze vaak van hun eigen ouders hebben moeten missen...
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 okt 2008 21:54

Mijn schoonzus werkt er idd ook niet meer bij.
Maar als wij dus pleegouders zouden willen worden (en dat willen we in principe wel), dan zou ik stoppen met werken, en dat wil ik dus echt niet. En de extra inkomsten zijn ook wel handig, anders moeten we wat zuiniger leven. Want wat je voor een pleegkindje krijgt is zo goed als niks. (nouja, alleen voor kost en kleding enzo ben je het wel kwijt)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 okt 2008 06:43

ach ik zou er wel voor willen stoppen met werken. Misschien geef ik volgend jaar mijn baan wel op en ga ik voor een gastouderburo werken.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 15 okt 2008 08:22

Evelien schreef:ach ik zou er wel voor willen stoppen met werken. Misschien geef ik volgend jaar mijn baan wel op en ga ik voor een gastouderburo werken.

Wel gaaf dat je zoiets wil doen. Maar er zijn ook mensen die het financieel niet trekken met 1 inkomen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 okt 2008 10:06

Nouja, dat bedoel ik idd. Ik vind mijn werk veel te leuk om op te geven, ik wil niet fulltime huismoeder zijn. MAar dat zou dan wel moeten. Terwijl zo'n kindje ook echt neit zit te wachten op 24/7 aandacht van mij :)
Maar er wordt zoveel gevraagd naar pleegouders, maar als er zo ontzettend weinig geld wordt gegeven (het was voor kids onder de 8 iets van 400 euro p.m. waar alles van betaald moet worden), dan is het niet echt aantrekkelijk. Dus ik vraag me af waarom ze het niet wat aantrekkelijker maken.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 okt 2008 10:22

Ik vind 400 euro per maand best veel klinken eigenlijk. Pleegzorg doe je natuurlijk ook niet om het geld.
Ik zou het best willen, maar kvind het een behoorlijk grote stap. Heeft natuurlijk enorm inpact in je leven.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 okt 2008 10:33

Wat de kosten van (pleeg)kinderen betreft, daar heeft het Nibud allerlei informatie over. Globaal stellen zij het volgende:

Veel ouders vragen het Nibud hoeveel hun kind hen 'hoort' te kosten. Een globale vuistregel is: één kind kost ongeveer 17%, twee kinderen 26% en drie kinderen 33% van uw netto-inkomen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 okt 2008 10:45

Je doet het ook niet om het geld, dat is ook zo (nouja, waarom eigenlijk ook niet? SPH is een prima opleiding die daarbij past, op mijn werk krijg ik ook gewoon betaald). Maar ik bedoel: als je een tweede inkomen nodig hebt, en je wilt erg graag pleegouder worden, dan is dat dus bijna niet mogelijk. En dat vind ik wel erg jammer.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 okt 2008 10:48

Tja, dan kom je dus weer bij de discussie: wat is 'nodig'.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 15 okt 2008 11:25

Kun je er echt helemaal niet meer bij werken? Mijn ouders hebben ook een pleegkind, maar mijn moeder werkt ook, hoewel geen volledige baan natuurlijk. Het gebeurt wel eens dat ze niet thuis is als hij uit school komt, dan gaat hij eerst naar buren of een vriendje. Dat is toch niet zo erg, dat gebeurt met de eigen kinderen ook.

Ik kan me voorstellen dat ze niet willen dat je er een (bijna) volledige baan naast hebt, maar helemaal niet meer werken is volgens mij ook niet aan de orde.

Oja, misschien scheelt het dat mijn ouders aan netwerkpleegzorg doen, het is dus een bekende die in huis is, dat is langzaam zo gegroeid, ze hebben zich niet eerst 'opgegeven' om pleegouders te worden.

Terug naar “Archief”