Hoe was jouw zondag?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riannee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Riannee » 15 jun 2008 20:23

Vanmorgen een goede preek gehoord over romeinen, thad ook met vaderdag te maken.. en dat je wel vaak van ongewenste zwangerschappen hoort, maar nooit over een ongewenste adoptie. En voor God zijn wij helemaal niet ongewenst, hij wil ons graag 'adopteren' en onze Vader zijn.

Vanmiddag ff tv gekeken en ook nog versneld de eojongerendag terug gekeken(we hebben alles opgenomen). Erg leuk om alles nog eens vanaf een andere kant terug te zien en het commentaar enzo.

Nu ben ik half voetbal aan het kijken en aan het internetten en moet eigenlijk nog 2 tentamens leren voor morgen :P

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 15 jun 2008 21:09

Ken je dat, dat je zo bijgetankt bent op zondag?... Het was Vaderdag. Vaders krijgen cadeaus.
En het liefste wat God de Vader wil hebben, is jouw hart, jouw leven!

Dat was slechts de inleiding.

De tekst kwam uit Romeinen 8 "Want gij hebt niet ontvangen den Geest der dienstbaarheid wederom tot vreze; maar gij hebt ontvangen den Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader!"

Dit werd gelikt aan de oudste zoon uit de gelijkenis van de verloren zoon.

Als je echt iets moois wilt horen klik dan HIER

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 15 jun 2008 21:53

Vanmorgen ben ik niet naar de kerk geweest; ik moest werken.
Vanavond ging de preek over HC Zondag 35, over het tweede gebod. Een duidelijke preek, waar ik ook wel wat aan had.
Afbeelding

Riannee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Riannee » 15 jun 2008 22:04

Denkertje21 schreef:Ken je dat, dat je zo bijgetankt bent op zondag?... Het was Vaderdag. Vaders krijgen cadeaus.
En het liefste wat God de Vader wil hebben, is jouw hart, jouw leven!

Dat was slechts de inleiding.

De tekst kwam uit Romeinen 8 "Want gij hebt niet ontvangen den Geest der dienstbaarheid wederom tot vreze; maar gij hebt ontvangen den Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader!"

Dit werd gelikt aan de oudste zoon uit de gelijkenis van de verloren zoon.

Als je echt iets moois wilt horen klik dan HIER

help, jij zit niet toevallig bij mij in de kerk toch? haha ik had precies dezelfde!

alles wat jij zegt werd in mijn preek ook gezegd! :D

maar ik zie dat je in bodegraven kerkt.. zal wel een vaker gekozen gedeelte zijn voor vaderdag :)
heb jij toevallig ook dominee van der Meer? Dat is onze oude dominee en volgens mij staat hij nu in Bodegraven..

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jun 2008 06:51

MissF schreef:Vanmiddag een erg goede preek over vreemdeling zijn hier op aarde. En juist dat hier genieten ontzettend goed is, maar dat je in je achterhoofd moet houden dat het pas na onze dood of bij de wederkomst echt genieten wordt.

Ja en daar verlang ik zo naar! Maar als ik dat aan een andere christen vertel, krijg ik meestal een reactie van: nou ik hoop dat Jezus nog niet terug komt, want ik wil nog *dit en dat* doen. Terwijl ik zo hoop dat het niet lang meer ga duren en eerlijk gezegd verwacht ik ook dat het niet meer 100 jaar gaat duren.

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 16 jun 2008 08:15

ja het is heerlijk om daar naar te kunnen verlangen!

maar als je er allemaal nog niet zo uit bent is het ook wel iets om met angst naar te kijken.
Ik word heel vaak heel onzeker als ik kijk naar al die verschillende kerken, wie doet het nu goed? en dan heb ik het vooral over leer en niet zozeer praktische dingen.
en als ik dan denk dat Hij elk moment terug kan komen... :shock:

sowieso er staat toch ergens dat Hij pas terug komt als iedereen van Hem heeft kunnen weten? laatst nog een volk ontdekt in de oerwouden toch? :wink:
Afbeelding Afbeelding

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 16 jun 2008 10:00

Wolkje schreef:ja het is heerlijk om daar naar te kunnen verlangen!

maar als je er allemaal nog niet zo uit bent is het ook wel iets om met angst naar te kijken.
Ik word heel vaak heel onzeker als ik kijk naar al die verschillende kerken, wie doet het nu goed? en dan heb ik het vooral over leer en niet zozeer praktische dingen.
en als ik dan denk dat Hij elk moment terug kan komen... :shock:

sowieso er staat toch ergens dat Hij pas terug komt als iedereen van Hem heeft kunnen weten? laatst nog een volk ontdekt in de oerwouden toch? :wink:

Hij komt pas terug als overal het Woord is gebracht ja...maar dat neemt niet weg dat je voor die tijd al kunt overlijden en dan moet je er klaar voor zijn... :?
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 16 jun 2008 10:11

Gisteren 2 keer naar de kerk geweest. 's Morgens een preek over zondag 13:

Vraag 33
Waarom is Hij Gods eniggeboren Zoon genaamd, zo wij toch Gods kinderen zijn?
Daarom, dat Christus alleen de eeuwige natuurlijke Zone Gods is, maar wij zijn om zijnentwil uit genade tot kinderen Gods aangenomen.

Vraag 34
Waarom noemt gij Hem onze Heere?
Omdat Hij ons met lichaam en ziel van al onze zonden, niet met goudof met zilver,maar met zijn dierbaar bloed gekocht, en van alle heerschappij desduivels verlost heeft, en ons alzo zich tot een eigen gemaakt.

Ik kon m'n aandacht er niet zo bijhouden dus kan niet terugvertellen hoe de uitleg was :oops:

's Middags een preek uit het Hooglied. Hooglied 1 vers 5:

Ik ben zwart, doch liefelijk (gij dochteren van Jeruzalem!), gelijk de tenten van Kedar, gelijk de gordijnen van Salomo.

Een hele mooie preek en ik heb goed kunnen luisteren.

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 16 jun 2008 10:41

nm
Laatst gewijzigd door Alphonsus op 24 jul 2010 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit het feit dat iets niet wit is, moet men nog niet opmaken dat het zwart is

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 16 jun 2008 10:43

Alphonsus schreef:
Lalage schreef:
MissF schreef:Vanmiddag een erg goede preek over vreemdeling zijn hier op aarde. En juist dat hier genieten ontzettend goed is, maar dat je in je achterhoofd moet houden dat het pas na onze dood of bij de wederkomst echt genieten wordt.

Ja en daar verlang ik zo naar! Maar als ik dat aan een andere christen vertel, krijg ik meestal een reactie van: nou ik hoop dat Jezus nog niet terug komt, want ik wil nog *dit en dat* doen. Terwijl ik zo hoop dat het niet lang meer ga duren en eerlijk gezegd verwacht ik ook dat het niet meer 100 jaar gaat duren.

100 % meen eens. Het zal zeker geen 100 jaar neer duren.

Let op Israel en de ontwikkelingen in Iran.
(wil dat wel verder toelichten, indien gewenst, maar is dan wel off topic)

Ik ben wel benieuwd hoe je dat ziet dan ja... Of daarover een nieuw topic openen.

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 16 jun 2008 10:49

nm
Laatst gewijzigd door Alphonsus op 24 jul 2010 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit het feit dat iets niet wit is, moet men nog niet opmaken dat het zwart is

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 16 jun 2008 10:53

Alphonsus schreef:
Ansje schreef:
MissF schreef:Let op Israel en de ontwikkelingen in Iran.
(wil dat wel verder toelichten, indien gewenst, maar is dan wel off topic)

Ik ben wel benieuwd hoe je dat ziet dan ja... Of daarover een nieuw topic openen.

Komt op korte termijn dan een nieuw topic over.

Oké!

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 16 jun 2008 11:02

Gisteren 2 keer naar de kerk geweest. We hadden Heilig Avondmaal. Dat vind ik echt altijd een feestdag dan. 's morgens hadden we dus HA en er gingen een heel aantal mensen voor het eerst aan, daar wordt ik echt blij van :wink: . In de week van voorbereieing zat ik best met een aantal vragen en gisterenmorgen werden die in de preek allemaal beantwoord.
's middags hadden we dankzegging en toen ging de preek over dat als we in Hem blijven we veel vrucht zullen dragen. Sloot mooi aan op de preek van 's morgens.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 16 jun 2008 12:52

Weet je, het maakt mij ook echt blij en dankbaar als ik al jullie verhalen lees. Soms vraag ik me in een sombere bui wel eens af: gebeurt er nog wel wat in onze kerken!
Nou dan is het super bemoedigend om te lezen dát er wat gebeurt!

Zo is er dan nu geen verdoemenis voor degenen, die in Christus Jezus zijn

Laat alsjeblieft horen wat God doet in je leven!

Ger(nl)
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ger(nl) » 16 jun 2008 13:18

Gisteren een geweldig preach gehoord!

Daniel 3:17 Want als de God die wij vereren ons uit een brandende oven en uit uw handen kan redden, zal hij ons redden. 18 Maar ook al redt hij ons niet, majesteit, weet dan dat wij uw goden niet zullen vereren, noch zullen buigen voor het gouden beeld dat u hebt opgericht.’

Deze jonge mannen waren zo vol geloof en overtuiging over hun (en mijn) God dat ze het niet in hun hoofd haalde om te buigen voor het beeld wat de koning had laten maken. En dat terwijl ze echt niet zeker wisten dat ze gered zouden worden uit de oven.
Verder nog 1 heel mooie les uit dit hoofdstuk. De vrienden gingen gebonden de oven in en werden door het vuur werden ze bevrijd en liepen ze vrij door het vuur rond. God wil ons door het vuur zuiveren en bevrijden. Maar de vraag is hoe gaan we met dit zuiveringsproces in ons leven om. Zelf vind ik de volgende tekst in dit kader erg mooi en bemoedigend:

1 petrus 4:12 Geliefde broeders en zusters, wees niet verbaasd over de vuurproef die u ondergaat; er overkomt u niets uitzonderlijks. 13 Hoe meer u deel hebt aan Christus’ lijden, des te meer moet u zich verheugen, en des te uitbundiger zal uw vreugde zijn wanneer zijn luister geopenbaard wordt.
Kortom ik ben blij als ik door het vuur ga omdat ik weet dat God mij wil zuiveren!

Terug naar “Archief”