Wat is je beroep/werk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 10 mei 2008 13:08

over het algemeen zijn de assistenten wel te doen ja. En de co's kunnen er soms wat van, maar dat is snel genoeg afgeleerd :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 10 mei 2008 13:18

Ik zit nu voor 2e keer in 4 havo, dus volgend jaar examen.
Hierna wil ik wiskunde lerares of verpleegkundige worden.
Als ik voor de verpleeging kies wil ik door stromen tot de eerste hulp, ambulance of trauma. Misschien nog tot physical assistant. Ligt er allemaal nog even aan.

Lerares lijkt me leuk omdat je met jongeren omgaat en ja ieder zo een eigen gedachtengang over dingen heeft. Ja ik weet niet precies uit te leggen maar is een gevoel dat wel leuk maakt.
Verpleegkundige lijkt me mooi en dankbaar beroep, je komt in contact met mensen, je helpt ze. Ook een gevoel. Wilde vroeger als klein kind altijd al arts worden, kan alleen niet door opleiding die ik nu doe.

Mijn bijbaantjes.
In vleescentrale gewerkt, hier verpakking maken, later nog ingepakt. Dit is gestopt door faillisement.
Een hoogseizoen lelie's koppen, opzich wel aardig werk en gezellig was alleen eindje weg en maar tijdelijk
Serveertjes bij een partycentrum, werk leuk, bazin was heel wat minder. Contract was niet verlengd door mijn eigenwijzigheid.
Ondertussen werk ik al weer een jaar in een kantine op een camping hier in de buurt. En wat ik er leuk aan vind is ook wel afwisseling, je doet veel dingen en hebt veel vrijheid. Leuke collega's erg gezellig. Wat ik minder aanvindt dat ik maar tot 23.00 uur mag werken en dus nooit tot sluit kan en altijd maar ingedeeld sta op de minste uren. (Vorig jaar wel volle bak gewerkt, door inspectie mocht dat niet meer)
Leef je droom.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 10 mei 2008 16:41

em_ma schreef:
mw schreef: De arrogantie van een groot deel van de artsen is ook niet echt mijn ding :oops:

Nee, inderdaad. Kan mij ook gruwelijk ergeren aan die broekies die net komen kijken en alles onder zich als een slaafje behandelen of alleen maar in het Latijns tegen je kunnen praten.

Praat gewoon in plat dialect terug :P
Stap voor stap, weer een stapje verder.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 10 mei 2008 16:52

keessie schreef:
em_ma schreef:
mw schreef: De arrogantie van een groot deel van de artsen is ook niet echt mijn ding :oops:

Nee, inderdaad. Kan mij ook gruwelijk ergeren aan die broekies die net komen kijken en alles onder zich als een slaafje behandelen of alleen maar in het Latijns tegen je kunnen praten.

Praat gewoon in plat dialect terug :P

Pardon, wat zagt u? Ik versta u niet (met aardappel in de keel) 8)
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 10 mei 2008 16:55

Ik studeer geneeskunde en heb met name belangstelling voor de gynaecologie. Nu ik stage loop op de Urologie vind ik dat eigenlijk ook wel heel erg leuk. In ieder geval een gedeeltelijk 'snijdend' vak spreekt me het meest aan. Ben nog niet klaar met mn studie maar de coschappen komen wel in zicht ( help :)

Ik heb verschillende bijbaantjes naast elkaar en allen op oproepbasis. Ik ben doktersassistente in een huisartsenpraktijk in den Haag, werk als Neuropsychologischonderzoeksafneemster ( yeah right :) in het AZM/Slingerland Doetinchem voor het CAMERA project naar migraine, werk sinds deze week ook als verzorgende in een verzorgingstehuis en begeleid werkgroepen van eerstejaars gnk-studenten.

Allemaal superleuk!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 mei 2008 18:55

loucom schreef:Lerares lijkt me leuk omdat je met jongeren omgaat en ja ieder zo een eigen gedachtengang over dingen heeft. Ja ik weet niet precies uit te leggen maar is een gevoel dat wel leuk maakt.

Probeer eens of je ergens achterin mag gaan zitten, gewoon een lesje observeren. Dat is echt heel boeiend om een indruk van het mooie vak te krijgen.
Ik kan je het onderwijs van harte aanbevelen!

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 10 mei 2008 21:25

Er komen veel beroepen voorbij die de maatschappij wat beter moeten maken, onderwijs, geneeskunde enz. Maar ook die het leuk vindt om in een vrachtwagen te rijden.
Ik heb ook een beroep waar ik gewoon mijn geld verdien om te leven. Ik ben drukker, toen wij trouwden vond ik het leuker dat de ambtenaar van de burgelijke stand zei, dat mijn beroep typograaf was, dat klinkt toch anders als drukker.
In het "loodtijdperk" begonnen, maar nu ken je het vak niet meer terug.
Een 25 jaar geleden begon ik een eigen drukkerijtje, toen kon ik alles zelf, zetten, drukken, afwerken, zaterdagavond orders uitrekenen en mijn vrouw aan de overkant van de tafel typte de facturen. Een tijd van hard werken maar wel heel spannend en leuk, maar die tijd is voorbij. Het is nu DTP en digitaal en persen met Zip 3.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 10 mei 2008 21:41

TheKeimpe schreef:
loucom schreef:Lerares lijkt me leuk omdat je met jongeren omgaat en ja ieder zo een eigen gedachtengang over dingen heeft. Ja ik weet niet precies uit te leggen maar is een gevoel dat wel leuk maakt.

Probeer eens of je ergens achterin mag gaan zitten, gewoon een lesje observeren. Dat is echt heel boeiend om een indruk van het mooie vak te krijgen.

Je mag ook wel oefenen door mij een lesje te geven over de normale verdeling! In normaal Nederlands alstublieft. Ik begrijp er werkelijk níks van..
Gelukkig heb ik een antwoordenboek bij de hand, zodat ik alles netjes over kan schrijven om toch maar alle sommen af te hebben om mn cijfer terug te krijgen(hoewel ik ongeveer wel weet wat het is: zal wel tussen de 2 en de 3 liggen, ben nl. op mn tentamen na vraag 1 gestopt..) :wink:

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 10 mei 2008 23:18

Maaikje schreef:
TheKeimpe schreef:

Je mag ook wel oefenen door mij een lesje te geven over de normale verdeling! In normaal Nederlands alstublieft. Ik begrijp er werkelijk níks van..
Gelukkig heb ik een antwoordenboek bij de hand, zodat ik alles netjes over kan schrijven om toch maar alle sommen af te hebben om mn cijfer terug te krijgen(hoewel ik ongeveer wel weet wat het is: zal wel tussen de 2 en de 3 liggen, ben nl. op mn tentamen na vraag 1 gestopt..) :wink:

Normale verdeling heb ik net gehad met wiskunde D.

Maar TheKeimpe ik heb wel eens achterin de klas gezeten maar goed is toch heel anders. Kinderen gedragen zich meestal al wat anders als er iemand bijzit. Heb ook wel eens lesgegeven aan 1e klas en ging wel goed en ook heel leuk. En als we voor klas presentatie houden of met gym lesgeven doe ik gewoon even. Maar ook het idee om het altijd te doen. Ben bang dat ik het saai ga vinden.
En de zorg ik heb ik als klein kind altijd al willen doen, maar verpleegkundige ja weet niet, je bent ondergeschikt aan die arts(hetgeen wat ik o zo graag wilde zijn).
Lerarenopleiding lijkt me wel weer veel leuker dan HBO-V. Maar ja dat zijn maar 4 jaartjes en gaat wel om de rest.
Leef je droom.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 11 mei 2008 13:49

Lovely schreef:
dE bAdEeND schreef:Hoe kan zo'n iemand überhaupt leven?

Wat een nare opmerking, sommige mensen hebben gewoon maar een beperkt verstand waar zij verder niets aan kunnen veranderen, dus een IQ van 55 of minder.

Dan gaat het om een uitzondering, die persoon kan er niets aan doen. In het televisieprogramma ging het om een meisje met een normaal en gezond verstand, maar omdat zij totaal geen interesse toont in andere dingen en bezigheden dan "feesten", weet zij niet zoveel. Ik vond het ronduit beschamend dat ze de betekenis van 4/5 mei niet wist en er geen respect voor kon opbrengen. Dit is een voorbeeld van puur egoïsme, voortgekomen uit een sterk individualiserende maatschappij. Ik sta er niet bij te juichen en te applaudiseren.
Dus, dat.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 mei 2008 14:05

ik werk in de thuiszorg.

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 11 mei 2008 14:29

Ik werk als intercedent daarnaast studie.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 11 mei 2008 18:56

dit is leuk om de werk achtergrond van de forummers eens te lezen ;)

ik ben zelf 'medewerker automatisering' bij een woningcorporatie, me werk houd in dat ik oa de welbekende helpdesk rol vervul, maar dan wel zo dat we direct goed helpen, maar ook het beheer over de linux/netware servers, DTP ondersteuning voor PR collega's en natuurlijk ook de websites bijhouden. En in die laatste rol programmeer ik dan ook nog wat PHP

mijn bijbaantjes daarvoor en zelfs tijdens mijn huidige werk zijn geweest: vakkenvuler, emballage/orderpicker bij een DC, bosaanplanter en de meest opmerkelijke: keukenmedewerker in PI Veenhuizen.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 11 mei 2008 19:19

Ik heb het precies acht dagen (aan een stuk, dat wel) gedaan, maar ik durf wel te zeggen dat ik Game Linguistic Tester bén, al zit ik nu uitgeschakeld en zonder werk thuis. Als ik weer hersteld ben ga ik zeer specifiek weer in die hoek zoeken.

Als GLT testte ik vertalingen van computerspellen (playstation, nintendo, etc). Dus de spellen helemaal nalopen en alle tekst controleren op context, lengte, grammatica, spelling en betekenis (en als er tijd voor was of het er een beetje mooi uit ziet, de tekst dan). Fouten rapporteren en soms zelf corrigeren.

Het mooie is dus dat als je zo'n spel voor het eerst krijgt het dus barstensvol met fouten zit en elke dag met elke nieuwe versie gaat het er beter uit zien.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 mei 2008 19:36

@loucom: Als wiskundelerares ben je wel verzekerd van een baan, want daar is een flink tekort aan, dus als je daarvoor kiest... laat je niet tegenhouden door negatieve reacties die je soms kunt krijgen als je voor wiskunde kiest! 't is een mooi vak.

Terug naar “Archief”