mealybug schreef:Hoe weet jij dat allemaal ?
Door een relatie met God en een gezond verstand, waarin ik allerlei dingen die ik lees en hoor en meegemaakt heb, bij elkaar voeg.
Moderator: Moderafo's
mealybug schreef:Hoe weet jij dat allemaal ?
Bambi schreef:Want dan had God hen wel inzicht gegeven en het hen wel aan jou laten vertellen, dat dat de oorzaak was.
Boerin schreef:God gebruikt weleens gewone niet-gelovige fysiotherapeuten om je wat te vertellen.
Bambi schreef:Daar had je dus beter gelijk naar toe kunnen gaan, i.p.v. naar die gebedsgenezers, klinkt toch ook wel door in die boodschap, vind je niet?
Pcrtje schreef:Het hele idee van 'genezen zijn' tijdens een dienst is puur een placebo-effect. Vergelijk het met een schrikmoment. Iedereen kent het stofje adrenaline wel. Dat komt vrij wanneer je heftig schrikt en zorgt ervoor dat je hartslag omhoog gaat, je heel alert bent en eventuele pijntjes niet voelt. Door de grote spanning en druk op het podium komt er onder andere ook adrenaline vrij. Immers, iedereen kijkt naar je, je hebt hoge verwachtingen want er staat veel op het spel, je komt in de buurt van the great leader, enzovoorts. Door deze lichamelijke reactie wordt de drempel verhoogd om pijn te kunnen voelen en kunnen mensen die in een rolstoel staan plotseling staan, mensen met hoofdpijn hebben geen hoofdpijn meer en mensen met RSI hebben ook geen last meer. Puur placebo.
Er is al duizenden keren doorheen geprikt. Op de camerabeelden en uit vele getuigenverslagen blijkt dat de gebedsgenezer (of diens cornuiten) alleen mensen op het podium toelaten die een 'onzichtbare kwaal' hebben. Ik bedoel daarmee vage klachten waarvan niet iedereen meteen kan zien dat die persoon ze heeft. Befaamd tijdens dat soort diensten zijn de bekkeninstabiliteit, RSI en hoofdpijnen. Mensen die hun leven gebonden zijn aan een rolstoel komen het podium niet op, alleen de mensen die zelfstandig kunnen lopen maar voor de langere afstanden een rolstoel hebben worden toegelaten. Ten eerste zijn dat klachten die niet opvallen: ik kan ook zo het podium oplopen en zeggen dat ik altijd last heb van hoofdpijn. Ten tweede manifesteren dergelijke klachten zich vaak in episoden (dus: je hebt er niet altijd last van). Ten derde zijn ze eenvoudig te maskeren door onder andere het placebo-effect. Ten vierde worden klachten mensen 'aangepraat': ze hebben helemaal geen klacht maar de gebedsgenezer doet een leuk goocheltruucje en doet alsof je genezen bent. Voor diegenen die het Engels machtig zijn raad ik aan eens dit filmpje en dit filmpje te bekijken.
Zolang er geen geamputeerde benen aangroeien hecht ik geen enkele medische noch theologische waarde aan dergelijke gebedsgenezingsdiensten en -predikers.
Over Jan Zijlstra trouwens, die doet het betrekkelijk netjes. Ik ben daar geweest en het valt relatief mee vergeleken met de praktijken in Amerika...
Boerin schreef:God gebruikt weleens gewone niet-gelovige fysiotherapeuten om je wat te vertellen.
Pcrtje schreef:Zolang er geen geamputeerde benen aangroeien hecht ik geen enkele medische noch theologische waarde aan dergelijke gebedsgenezingsdiensten en -predikers.
Jess schreef:Tijdens een dienst was er gelegenheid voor gebed, om je leven opnieuw over te geven aan de Heere. Ik verkeerde in een moeilijke periode maar op dat moment kon ik al mijn last kwijt bij Hem. Daarna werd ik doorstraald door warmte in het lichaamsdeel waar ik vaak pijn heb. Dat is niet van mezelf, niet van de voorganger maar dat kreeg ik van Hem, Die mij kracht geeft. Heerlijk een paar weken geen pijn gehad.
Bambi schreef:Deze paranormale genezeres vertelt hoe haar werkwijze werkt.
Klinkt toch aardig hetzelfde als die van bijv. dhr. Zijlstra:
http://www.annemarie-paragnost.nl/magne ... egging.htm
Boerin schreef:Ze legt ook handen op inderdaad. En Jezus legde ook handen op en zei: Op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen. Het verschil zal 'm dan wel in de Naam van Jezus en de Heilige Geest die het doet zitten.
Wij hielden genezingsdiensten in Tiel, Jomanda was er al jaaaaren weg, we waren net een paar weekjes begonnen en raad eens wie er weer terugkwam en 20 meter verderop ging zitten? Het verschil tussen christelijke genezingsdiensten en die van Jomanda is dat mensen thuis geen deuren horen klappen enzo als ze geweest zijn. Zijlstra is kosjer, aan de vruchten ken je de boom. Todd Bentley enzo moet je wel mee oppassen. Zijlstra heeft geen geleide-engel die hem dingen opdraagt hoor, dat is gewoon de Heer.
Bambi schreef:[Ook Zijlstra is niet kosjer.
Dus wat er gebeurd bij bijv. dhr. Zijlstra, dat alle zieken de handen opgelegd wordt, aan de lopende band en er wordt maar een klein deel genezen, dat klopt niet bij wat er in de Bijbel staat over genezen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten