huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 23 apr 2008 09:47

Hihi, ik had het niet durven zeggen Rosalie, maar ik vind het ook. Echt niet mijn smaak.

Wat ik wel cool vind, is dat het echt stijl heeft. Iemand heeft het met smaak ingericht. Ik betwijfel of ik dat zelf zou kunnen. Heb namelijk het idee dat ik geen smaak heb...

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 23 apr 2008 10:05

Tuinfluiter schreef:Hier nog wat foto's van ons huis.

Echt heel mooi en stijlvol :D

Zelf wil ik (als ik groot ben) in een vrijstaand huisje wonen dat ik ingericht heb met meubels in verschillende wit-tinten. Van strak en modern houd ik niet, dat heeft een kille uitstraling. Ik ga voor landelijk en romantisch. Dat past ook wel bij een boerderij-achtig huisje denk ik. Alleen is wit een beetje lastig te combineren met kinderen denk ik zo...
Dus, dat.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 apr 2008 10:14

dE bAdEeND schreef:Van strak en modern houd ik niet, dat heeft een kille uitstraling.

Dat is dus echt een misvatting. Het kán een kille uitstraling hebben. Wij hebben ons huis dus strak en modern ingericht, voornamelijk grijstinten, met knalrode accenten. Veel chroom en glas. Maar reken maar dat het supergezellig en knus is. Want er staan duizend kaarsen (maar dan wel op strakke glazen platen) en we hebben heerlijke kussens op de bank (maar wel effen knalrood, geen tierelantijntjes), overal bloemen (rode tulpen, rozen, gerbera's, anemonen etc, maar wel in strakke glazen vazen).

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 apr 2008 10:18

Ghe..ik krijg ook zin om in te richten. Vooral als je kijkt in de woonbladen deze tijd, helemaal in lentesfeer, ruime lichte huizen, in oude stijl enzo. Briljante ideeën, echt geweldig! :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 apr 2008 10:21

Heel gaaf om even binnen te kijken.

Ik vind jouw meubels heel gaaf, Tuinfluiter, alleen persoonlijk vind ik het behang erbij te druk. Ik hou van meer leeg zeg maar. Maar verder vind ik het echt gaaf!
Bumba, ook mooi! Ik hou wel van die donkere leren stoelen :)

Een fotootje van ons uitzicht:

Afbeelding

Dit is wel vanuit het zolderraam. Als ik vanaf onze slaapkamer fotografeer staat er teveel van de huizen tegenover ons op, en dat vind ik niet zo netjes om hier te plaatsen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

sela

Berichtdoor sela » 23 apr 2008 10:36

mooi uitzicht joh.
'kom trouwens wel eens in de koningshof..

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 apr 2008 10:49

Ik vind dat het ook wel scheelt wat voor soort huis je hebt, als wij het hier heel modern zouden hebben dan komen alle oude dingen niet zo tot z'n recht.
Wel leuk om te zien hoe de smaak van iedereen hier is.

@Misff, over dat behang... daarom hebben we ook expres maar 1 wand behangen en de anderen muren gewoon licht gelaten, we hebben ook best veel ramen en lichte vloerbedekking dus het is echt niet zo heel donker in de kamer.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 23 apr 2008 11:05

Erg leuk om zo bij iedereen binnen te kijken. Blijf posten zou ik zeggen!!

Wij wonen nu net 3,5 week in ons huis en dit is (volgens de interieuradviseur) gewaagd strak ingericht. Alle wanden zijn wit (9016 voor wie het iets zegt), massief eikenhouten vloer, wit tv-dressoir, witte salontafel en boekenkast (1 serie), bruin leren bank, 2x bruin leren fauteuils, bruine tafel met grijswash, witleren eetkamerstoelen met een rugleuning die tot de grond loopt (zonder armleuningen). De vloer, tafel en eetkamertafel zijn voorzien van V-groef. Foto's komen miss. nog wel een keer. Oja, aan de muur hangt een olieverfdoek met abstrakte lijnen in bruin en wittinten (1,52 x 40).

André

Berichtdoor André » 23 apr 2008 11:11

Tuinfluiter schreef:...het huis is ook van 1850.
Ik dacht het al te zien aan de voordeur en de betegeling in de hal, mooi hoor.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 23 apr 2008 12:33

Dit zijn foto´s van de site van vtwonen, maar als ik in mijn eigen huisje woon dan denk ik dat het hier wel op lijkt. Iets minder klassiek, iets meer romantischer:

Afbeelding
Dus, dat.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 apr 2008 12:46

Dat is exact mijn stijl!
Alleen vond ik het nu wel leuker om nog wat moderner te hebben, omdat we nog jong zijn. Dit vind ik meer bij mensen van over de 30 ofzo passen. Maar wel heeel erg gaaf!
(helaas vindt mijn man dit niks)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 apr 2008 12:47

Jep, bij ons ook! :wink:

Wit is gewoon mooi :P

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 23 apr 2008 12:50

Ik vind wit ook mooi, maar staat dat ook bij lichte muren. Zeg maar creme ofzo, niet knalwit?
Ik vind dat wit het mooist als ik in n meubelzaak loop, maar het moet wel staan natuurlijk.... :roll:
Ons bed wordt wel wit 8) Yeah!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 apr 2008 12:52

Wij hebben dezelfde kleur muurverf als gewone verf gekocht. We hebben dus alle meubels in precies dezelfde kleur geschilderd als de muren.
maar volgens mij is een beetje verschil juist wel gaaf. Kan helemaal geen kwaad.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 23 apr 2008 13:19

Als ik niet alleen ga wonen in mijn toekomstige huisje moet ik natuurlijk wel rekening houden met de wensen van mijn partner. Ik ken trouwens niet echt veel jongens die zich bezighouden met wooninrichting, dus misschien heb ik wel geluk en mag ik alles zelf kiezen :D
Dus, dat.

Terug naar “Archief”