Man met 2 linkerhanden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 22 apr 2008 19:14

rosekapje schreef:als ik mijn man probeer aan te sporen om wat te doen in of om het huis, dan zegt hij dat ik zeur. Dus echt niet alle mannen zien het en als ze erop gewezen worden dan zien ze het nog niet, zal wel iets zijn van oostindisch blind oid 8)

maar als hij eenmaal bezig is met bv verven dan is het wel snel af, dat moet ik hem wel nageven.

Ik denk eigenlijk dat een man als ie zeker is van zijn handen geniet van die dingen te kunnen doen en het geeft hem trots. Dus als ie iets goeds doet gewoon een dikke vette pluim in zijn kont steken en herhalen. dat motiveert veel meer dan aanmoedigen. Mannen zijn net kinderen, als hij het gevoel krijgt een sticker in zijn schriftje te krijgen van de juf dan kan dat heel motiverend werken.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 apr 2008 19:17

Michael schreef:
rosekapje schreef:als ik mijn man probeer aan te sporen om wat te doen in of om het huis, dan zegt hij dat ik zeur. Dus echt niet alle mannen zien het en als ze erop gewezen worden dan zien ze het nog niet, zal wel iets zijn van oostindisch blind oid 8)

maar als hij eenmaal bezig is met bv verven dan is het wel snel af, dat moet ik hem wel nageven.

Ik denk eigenlijk dat een man als ie zeker is van zijn handen geniet van die dingen te kunnen doen en het geeft hem trots. Dus als ie iets goeds doet gewoon een dikke vette pluim in zijn kont steken en herhalen. dat motiveert veel meer dan aanmoedigen. Mannen zijn net kinderen, als hij het gevoel krijgt een sticker in zijn schriftje te krijgen van de juf dan kan dat heel motiverend werken.

:schaterlach:

Tè mooi :D

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 22 apr 2008 19:57

rosalie83 schreef:
jamillah schreef:Hij legt de kids altijd op bed als hij op tijd thuis is en past zaterdags op als ik werk.

Dat vind ik altijd heel apart, als een vrouw zegt dat haar man 'op de kinderen past'. Als jij er voor ze bent thuis noem je dat toch ook geen oppassen?

dat snap ik dus ook nooit, mijn man die zegt dat ook altijd dat als ik wegben hij dan aan het oppassen is. :roll:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 22 apr 2008 19:58

Michael schreef:

leuk bedacht :D

maarruh mijn man zou dan denken dat ik wat van hem nodig heb ofzo :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 apr 2008 20:09

Rolf schreef:
pol schreef:hoe herkenbaar. Hier zweeft ook alles rond en ik ruim bijv. de schuur niet op. Hij bekijkt het maar. Af en toe moppert hij dat het zon bende is. Nou en... laat je handen wapperen en ruim het op

Over concentratieproblemen: kan ook best zijn.

Maar gisteravond heb ik gewerkt en het huis was aan kant en er was gestofzuigd, dus langzaam winnen we terrein. Tegen die tijd dat we 50 jaar getrouwd zijn....... :shock:
Kan hij ook de tuin onderhouden?
Heerlijk in de frisse lucht.

Hij is hovenier van beroep en kan heel goed de tuin onderhouden... .en daar heb ik ook nooit geen zin in. Dus DAT komt heel goed uit!

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 22 apr 2008 20:11

rosekapje schreef:leuk bedacht :D

maarruh mijn man zou dan denken dat ik wat van hem nodig heb ofzo :wink:

Heb je toch ook? :) Kan ie alvast wennen aan het idee.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 22 apr 2008 20:15

Een hovenier met twee linkerhanden, ik kan het me bijna niet voorstellen.
Verder, je zegt zelf dat er vorderingen zijn. Dat kan toch (een beetje)
moed geven?
En, het is goed dingen te leren als het nog kan. Later wordt het steeds
moeilijker.
Een ouder familielid wilde vroeger nooit leren koffiezetten ed.
Nu is het nodig, maar het lukt gewoon niet meer.
(Vele andere dingen nog wel.)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 22 apr 2008 20:20

rosekapje schreef:
rosalie83 schreef:
jamillah schreef:Hij legt de kids altijd op bed als hij op tijd thuis is en past zaterdags op als ik werk.

Dat vind ik altijd heel apart, als een vrouw zegt dat haar man 'op de kinderen past'. Als jij er voor ze bent thuis noem je dat toch ook geen oppassen?

dat snap ik dus ook nooit, mijn man die zegt dat ook altijd dat als ik wegben hij dan aan het oppassen is. :roll:

Ehm nee idd, dat ik het typte kwam eigenlijk omdat mn moeder de dinsdag dat ik werk oppast en schoot het gewoon uit mn vingers dat hij de zaterdag oppast. In principe moest ik zeggen: zaterdag is man thuis en zorgt hij voor de kids als ik aan het werk ben :wink:

slakje en zout 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 apr 2008 21:03

Speedy schreef:
Lalage schreef:Speedy: als jij full-time buitenshuis werkt en je vrouw brengt geen cent in, dan mag zij toch mooi het huishouden opknappen...

??? Lees jij meer dan ik lees?

Nee, maar ik zeg 'als'.
Als je allebei evenveel werkt, dan is het redelijk om het huishouden ook gelijk te verdelen. Logisch toch.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 apr 2008 21:29

Rolf schreef:Een hovenier met twee linkerhanden, ik kan het me bijna niet voorstellen.
Verder, je zegt zelf dat er vorderingen zijn. Dat kan toch (een beetje)
moed geven?
En, het is goed dingen te leren als het nog kan. Later wordt het steeds
moeilijker.
Een ouder familielid wilde vroeger nooit leren koffiezetten ed.
Nu is het nodig, maar het lukt gewoon niet meer.
(Vele andere dingen nog wel.)

Op klusgebied krijgt hij nog geen gat in de muur. Er liggen al 5 jaar schilderijen te wachten om op te hangen en noem dat soort dingen maar op! Opruimen..... waarom is dat nodig, morgen is het weer een bende!

Rolf

Berichtdoor Rolf » 22 apr 2008 22:00

De voordelen van opruimen:
1 Minder stof, en rommel, enongedierte, o.a. spinnen.
Niet opruimen van bijv. etensresten is levensgevaarlijk. Een familielid
van mij werkt bij een waterschap. Zijn taak is o.a. kalamiteitenbestrijding.
Het gebeurd heel vaak dat er ergens ratten zijn waargenomen, en dat de
oorzaak is, een huishouden die slordig met etensresten omgaat!
2 Opgeruimd staat netjes is het gezegde, je roept er het beste mee op.
Je geest wordt er als 't ware helderder door. En door rommel troebel.
3 Een schone woonomgeving is gezonder.
4 Als iets opgeruimd is, kun je het van je af zetten.
Iets wat niet af is, blijf je maar over nadenken.

Ik kan me voorstellen, dat het een kwestie is van (zeer) lange adem,
wat geduld en moed vereist. Misschien dat langzamerhand er
het voordeel van ingezien wordt. Kan hij wel met een PC overweg?

Een idee.
Alles zelf doen, een gat in de muur boren, de rommel opruimen, enz.
Geen kwaad woord uiten, gewoon vrolijk doorgaan.
Net zolang tot er een "vonkje overspingt".
Laatst gewijzigd door Rolf op 26 apr 2008 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.

sela

Berichtdoor sela » 22 apr 2008 23:03

:mrgreen:

wat een afschuwelijke post weer.
maar ook heerlijk uitgebreid.
je bent me er 1.

Ron60

Berichtdoor Ron60 » 23 apr 2008 07:40

Zou een antwoord van mij kunnen zijn. Klopt ik ben ook een man, zelfs een huisman.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 23 apr 2008 12:07

Fiep schreef:Zou een antwoord van mij kunnen zijn. Klopt ik ben ook een man, zelfs een huisman.

Dus jij bent een ster in het huishouden!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 apr 2008 12:21

Mijn man is eigenlijk ontzettend handig. Wat hij ziet, kan hij ook maken. Ook met het huishouden kan hij alles.....alleen hij doet het niet zoveel. Hij heeft er gewoon geen zin in....... Ik ook niet, maar ik stoor mij er meer aan dan hij.

Daarom krijgen wij vanaf 7 mei een huishoudelijke hulp....hebben we die discussies ook niet meer.

Terug naar “Archief”