Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 apr 2008 20:42

van harte lammetje en vlieg...

wat was het koud toen jullie trouwden!! maar wel een super leuke dag was het!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 apr 2008 21:36

Gefeliciteerd Lammetje en Vlieger!

Wij hebben gewoon van alles via marktplaats en van de grote zolder van mijn schoonouders. Die zetten alles wat ze krijgen van iedereen gewoon neer, bedden, banken, tafels, stoelen. Dus vonden we daar onze eetkamerstoelen. Verfje, nieuwe bekleding en ze zijn supermooi.
Tafels komen van MP, stoelen en kast ook. Alleen de bank wilde ik persé nieuw, omdat ik stof vies vind van een ander, je weet nooit wat ermee gebeurd is. Dus die kwam van Leen Bakker. En daar hebben we zelfs al de goedkoopste van uitgezocht. Omdat we daar toch geen extreme voorkeur voor hadden.

Het enige waar we minder op bespaard hebben is het bed. We wilden sowieso een boxspring, nieuw. Wel heb ik toen heel internet doorgezocht naar de goedkoopste. Omdat een perfecte boxspring duizenden euro's kost, en tussen de goedkoperen volgens mij amper verschil zit, dus dan maar de goedkoopste.

Eigenlijk raar, ik ben totaal niet geldbewust opgevoed, er was altijd zat enzo en er werd zat uitgegeven. En toch ben ik zelf veel prijsbewuster geworden. Al wordt het nu ik meer verdien ook iets minder. In het begin deed ik nog voor 30 euro p.w. boodschappen, dus redden we dat niet meer (als we willen wel natuurlijk)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 apr 2008 19:37

lammetje schreef:wij hebben vandaag nergens naar gekeken en uitgegeven waar we zin in hadden 8) Vandaag nml 2 jaar getrouwd en lekkere gebakjes gekocht, vanmiddag een lekker ijsje gehaald en vanavond chinees besteld :D
gefeliciteerd lammetje & vlieger!! hoe was de heugelijke dag?? nog ook met fam. gevierd of niet ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 apr 2008 11:08

we hebben het met ons eigen gezinnetje gevierd! Was echt gezellig! Leuke foto's gemaakt ook 8) Zal er vanmiddag als ik tijd heb wat in foto's van refowebstellen zetten :)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 14 apr 2008 11:13

Zijn er mensen die de beginjaren van hun huwelijk met familie vieren?
Dat kan ik me nou echt niet voorstellen.
Mijn ouders vinden het wel leuk om wat met het gezin te doen soms enzo, dat is nog wel logisch, maar ik moet er niet aan denken dat ik een jaar getrouwd ben en dat de familie op de stoep staat!

Ik hoorde ook een keer dat het in sommige families gewoonte is om op de trouwdag weer in de jurk rond te lopen. Mensen die dat ook doen? Waar komt dat vandaan en waar is het goed voor?
pobody's nerfect

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 apr 2008 11:24

Mijn moeder komt op of rond de trouwdag van de kinderen altijd even een bosje bloemen brengen, maar verder gaan we gewoon lekker samen uit eten ofzo. En nee, niet in m'n trouwjurk :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 apr 2008 11:37

Wij gaan dan lekker samen weg hoor, zonder verder nog mensen.
En we hebben ons nu al voorgenomen om elk jaar samen een weekendje weg te gaan rond die tijd :)
Het lijkt mij wel leuk om op onze trouwdag mijn jurk weer aan te doen, vooral om te kijken of ie nog past. Ik heb namelijk nogal wat voorbeelden in mijn omgeving van mensen die met het jaar dikker werden. niet dat dat erg is, maar ík wil dat niet. Dus zodra ik niet meer in mijn jurk pas, dan moet ik er echt iets aan gaan doen :)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 apr 2008 11:51

Mijn jurk is te wijd geworden :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 apr 2008 12:59

de mijne ook :lol:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 14 apr 2008 21:29

Het scheelt qua inrichting wel dat er bij ons weinig in te richten valt 8)

Mijn vriend wil een hoekbank en een flatscreen (komt boven de nephaart hoe je dta ook noemt..) dan nog een salontafel, een eettafel en 6 stoelen, een roomdevider hebben we al (zat bij het huis) en dan past er heel weinig bij, op wat kleine kastjes na dan. Ik zou het liefst white wash willen alleen qua kosten is dat niet leuk en we hebben een oranjige grenen vloer waarover we nog niet uit zijn wat we daar me doen. Laten we hem zitten moeten het witte meubelen worden, gaat hij er uit kan alles.

Scheelt dat het e.e.a. blijft staan, gratis, niet dat ik dat mooie meubelen vind, maar oke... En Marktplaats ben ik niet zo fan van.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 apr 2008 20:04

wij hebben op vakantie ons 1week jubileum gevierd :lol: wel alleen met een taartje en een vette laag slagroom :oops: ik denk wel dat we ons 1jarig jubileum vieren (da's trouwens al over 2 maanden :P ), we gaan zowiso de week daarna op vakantie dus dat gaat heelmaal goed komen :P :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 apr 2008 20:54

Mijn vriendin gaat volgend jaar trouwen en zijn bezig met huizen kijken enzo. En met inrichting. Supertof, want ze heeft een beetje dezelfde smaak als ons huis is ingericht, en komt ze steeds even aan mij raad vragen. Zij is er ook zo ‚‚n die niet duizenden euro's aan inrichting uit wil geven. Dus kunnen we elkaar lekker tips geven enzo. Heerlijk! De Ikea site is al helemaal binnenstebuiten gekeerd, Ikea is tof :D:D

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 17 apr 2008 06:01

hehe wij hebben deze maand ook overleefd. De rekening van de gemeentelijke heffingen, de wegenbelasting en een knoepert van een rekening van de vaatwasser. Effe niet gaan shoppen deze maand!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 17 apr 2008 07:51

Gemeente is hier ook een duur grapje. In juni moeten wij de andere helft nog betalen. Wij hebben nu ook heerlijk alles weggewerkt en zelfs al een klein beetje gespaard deze maand ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 apr 2008 08:03

Al die bedragen...idd gemeentebelastingen enzo, voorlopige aanslag van de belasting, belasting voor de auto's. Dta is wel het vervelende, al die rekeningen houden nooit op, zolang je nog in je huis woont en een auto hebt.
Naja, er hoeft natuurlijk niet voor niets gewerkt te worden, maar soms is het wel irritant.

In juli gaan we onze hypotheek omzetten, zodat ons spaargeld weer vrij komt. Dat is nogal vaag nu, we hebben het nu op een beleggingsrekening staan. Het is niet mogelijk dat ons spaargeld minder wordt, maar er bestaat wel een kans dat het inet meer wordt, dat de rente zo laag wordt dat het amper iets oplevert. Dus ben ik blij als het op een gewone spaarrekening staat, dan levert het tenminste iets op :)

Terug naar “Archief”