Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 apr 2008 15:14

Galateia schreef:Die man mist een paar cruciale verbindingen in zijn hersenen...

Welke hersenen :?

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 09 apr 2008 15:28

Floefloe schreef:Ok, dat hoefde op zich niet, maar ik dacht een kleine disclaimer erbij zorgt misschien voor enige voorzichtigheid bij het lezen :wink:

Bij mij werkt dat doorgaans averechts. :wink:
Auf Wiedersehen!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 apr 2008 15:46

T. Lindeman schreef:
Floefloe schreef:Ok, dat hoefde op zich niet, maar ik dacht een kleine disclaimer erbij zorgt misschien voor enige voorzichtigheid bij het lezen :wink:

Bij mij werkt dat doorgaans averechts. :wink:

Ik werd inderdaad ook nieuwsgierig ja :wink: Maar je moet er wel tegen kunnen..

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 10 apr 2008 13:41

Staatsbosbeheer: Wolven in Oostvaardersplassen

Binnen twee jaar moeten er in de Oostvaardersplassen wilde zwijnen, paarden en edelherten lopen. Op langere termijn zouden in het natuurgebied in de provincie Flevoland zelfs wolven kunnen worden uitgezet.

Deze wilde dieren moeten fungeren als wegbereider voor andere dieren en planten. Dat stelt Staatsbosbeheer in een ontwikkelingsvisie over de toekomst van de Oostvaardersplassen.

'De wolf hoort hier thuis', vindt ecoloog Frans Vera van Staatsbosbeheer. Hij verwacht dat er ruimte is voor meer dan honderd wolven.

Kritiek
Het wilde zwijn moet wat hem betreft ook een plekje krijgen in het natuurgebied tussen Almere en Lelystad. Deze diersoort graast zijn omgeving helemaal kaal, waardoor er meer ruimte ontstaat voor nieuwe plantensoorten.

De organisatie voor natuurbeheer heeft de laatste jaren veel kritiek gekregen. Wilde hoefdieren die in de Oostvaardersplassen leven, zoals konikpaarden, edelherten en heckrunderen, worden 's winters niet bijgevoerd. Daardoor sterft in de wintermaandenbijna een kwart van alle grote grazers.

Natuurlijk proces
Staatsbosbeheer beschouwt die sterfte als een natuurlijk proces dat niet mag worden verstoord. De nieuwe wilde dieren zullen die processen versterken.

De ecologische langetermijnvisie van Staatsbosbeheer is een reactie op het advies (pdf) van de internationale commissie ICMO. Minister Gerda Verburg (CDA) van Natuur moet de nieuwe visie nog goedkeuren.

Elsevier

Staatsbosbeheer wil wolven in Nederland. Wat vinden jullie hiervan?
Bij dit soort berichten vindt je altijd de gedachtegang: "We willen graag dit of dat, maar mensen vinden het eng en dus komt het er nog maar niet van." Je had dat enkele jaren geleden met het nieuwe plan om kadavers te laten liggen. Eerst mocht dat helemaal niet, want stel je voor dat bezoekers dat zouden zien en in shock zouden raken... Iets vergelijkbaars had je een tijd geleden met de introductie van eetbare insecten in Nederland. Elk krantebericht daarover bevatte zinsnedes over de afkeer van de gemiddelde Nederlander voor dit soort voedsel, terwijl het toch zo gezond en voedzaam is en mensen het al duizenden jaren eten, blabla. Ik bespeur daarentegen bij mij eerder nieuwsgierigheid.

Nu ook weer met die wolven. Maar wie vindt dat nou eigenlijk eng, wolven in een omheind natuurgebied?? Ik niet, ik vind al dit soort dingen fascinerend. Van mij mogen ze er morgen al lopen, net als lynxen en ander ongedierte.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 11 apr 2008 19:19

'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 11 apr 2008 19:22

Whaha. Debiele partij, debiele leden.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 11 apr 2008 20:16

Ja, dit slaat natuurlijk nergens op. Maar er zullen ongetwijfeld weer mensen in het land zijn die zeggen 'bravo, die man van de pvv laat het haagse establishment een poepie ruiken'. :roll:
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 apr 2008 23:08

Het is toch om te huilen? Die nieuwelingen in de politiek tetteren dat iedereen zich maar moet aanpassen, maar zich aanpassen aan wat normaal is in de Kamer, dat vertikken ze?

De PVV zijn negen verloren zetels die op kosten van ons, hardwerkende Nederlanders, hun zakken zitten te vullen en anderen menen te kunnen beledigen. Excuses aan het hele Nederlandse volk en vooral aan Alzheimerpatiënten en hun familie zouden wel op z'n plaats zijn.

Overigens, was die Graus niet ook degenen met losse handjes? Hoe het ook zij, deze man is knettergek.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 12 apr 2008 00:16

Chapeau voor Ernst Cramer, de waarnemend voorzitter.
Die huilie van een Verbeet had hem gewoon zijn gang laten gaan.
Newby Ernst Cramer zet gewoon de microfoon uit.

Waarom moeten eigenlijk de grote partijen de Kamervoorzitter leveren?
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 apr 2008 10:01

Geef die voorzitter groot gelijk dat hij ingreep.
Wat een doetje is die Graus zeg :roll:
Doet mij denken dat het een kleuterpartij is. Kleuters willen ook nog wel is weg lopen of op de grond gaan liggen drammen als iets anders gaat dan zij willen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 12 apr 2008 11:06

Je zou bijna denken aan een complot; een infiltrant van extreem-links om bij de PVV de boel van binnen uit te hollen. :mrgreen:

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 12 apr 2008 12:08

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 apr 2008 12:15

tja en dat is tegen geweld :roll:

Vind het maar niets dat zulke mensen gewoon in de kamer kunnen zitten.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 apr 2008 16:55

Deense homo's krijgen eigen begraafplaats
Uitgegeven: 8 april 2008 21:20
Laatst gewijzigd: 8 april 2008 21:21

KOPENHAGEN - Deense homo's krijgen een eigen dodenakker in de hoofdstad Kopenhagen. Een homovereniging huurde een stuk grond op een bestaande begraafplaats en reserveert dat voor homoseksuele vrouwen en mannen.

Het terrein is niet bedoeld om onszelf te isoleren, benadrukte een van de initiatiefnemers dinsdag. De vereniging Regenboog ziet het als een soort familiegraf waar homo's voor elkaar kunnen blijven zorgen.

Kierkegaard

Op de begraafplaats Assistens liggen beroemde Denen als de filosoof/theoloog Soren Kierkegaard (1813-1855) en de sprookjesschrijver Hans Christian Andersen (1805-1875), die homoseksueel zou zijn geweest.

Bizar!
(www.nu.nl)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 apr 2008 16:59

net zo bizar dat protestanten en roomsen hun eigen deel hebben op een begraafplaats.

Begrijpen doe ik het niet.

Terug naar “Archief”