Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 16 mar 2008 00:06

Galateia schreef:
MrSokkie schreef:
Galateia schreef:Gespierd hoef ik dan weer niet te worden :wink:

Ik heb het idee dat je een vrouw bent, en dan hoef je je daar niet zo snel zorgen om te maken.

Haha, ja ben een vrouw ja!

Nou, ik bedacht net: ik moet weer gaan dansen. Dan word ik niet gespierd, maar precies goed. Dus ik ga mijn balletschoenen uit de kast toveren :mrgreen:

grin, dansen, dat kan ik dus echt niet. Heb totaal geen ritme of coordinatiegevoel, haal zelfs vaak links en rechts door elkaar. Nee, doe mij dus maar een hometrainer of een halter. :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 mar 2008 11:16

Klassiek ballet is wat ik weer op ga pakken. Daarmee train je spieren waarvan je niet eens wist dat je ze hebt. Is echt goed voor je lijf. Ben er paar jaar geleden mee gestopt, maar weet nu eigenlijk niet meer waarom...

Ritmisch dansen etc is ook leuk, maar dat is gaaf zo af en toe op een zaterdagavond/nacht in een goede club.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 16 mar 2008 17:25

jamillah schreef:Wow Essieee!! Toppie hoor!
(Kom ik aan met mn supertrots: -3.2 :mrgreen: )

Hoe lang ben je eigenlijk bezig met afvallen?

Bij elkaar nu een jaar of 2, en dat worden er nog wel twee!
Maar dat is prima!

En terecht dat je trots bent, ik moet er veel meer dus relatief gezien is het resultaat hetzelfde :wink:

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 16 mar 2008 20:46

Galateia schreef:Klassiek ballet is wat ik weer op ga pakken. Daarmee train je spieren waarvan je niet eens wist dat je ze hebt. Is echt goed voor je lijf. Ben er paar jaar geleden mee gestopt, maar weet nu eigenlijk niet meer waarom...

Ritmisch dansen etc is ook leuk, maar dat is gaaf zo af en toe op een zaterdagavond/nacht in een goede club.

Salsa dansen....héérlijk. En na twee uurtjes dansles heb je idd. wel flink lopen zweten.

Ik wil er wat buikvet af hebben, maar heb eigenlijk geen idee hoe; want ik ben een lange, slanke knul en als ik ga afvallen, word ik mager - vooral in mijn gezicht is dat merkbaar en ik wil toch graag mijn frisse, blozende wangetjes behouden. Sinds kort doe ik elke ochtend buikspieroefeningen, we zullen zien of dat op termijn wat oplevert.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 16 mar 2008 21:21

Giovannino schreef:Ik wil er wat buikvet af hebben, maar heb eigenlijk geen idee hoe; want ik ben een lange, slanke knul en als ik ga afvallen, word ik mager - vooral in mijn gezicht is dat merkbaar en ik wil toch graag mijn frisse, blozende wangetjes behouden. Sinds kort doe ik elke ochtend buikspieroefeningen, we zullen zien of dat op termijn wat oplevert.

Het enige wat dat gaat opleveren is dat je je buik langer in kunt houden als dat nodig is. :P

Buikvet verdwijnt, helaas, op het laatst. Dus inderdaad, eerst een magerder gezicht, dunnere vingers, en pas daarna verdwijnt het vet waar je het weg wilt hebben. Wat versta je trouwens onder lang en slank? Wil je niet mager worden, dan kan je altijd nog gaan krachttrainen natuurlijk, de extra spieren op armen, schouders en borst compenseren veel. Je kunt dus beter gaan opdrukken dan crunches doen. Allebei is natuurlijk nog beter.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 mar 2008 09:29

-12,2 :D

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 mar 2008 11:06

Wow, super!
pobody's nerfect

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 17 mar 2008 11:08

Twee weken gaf de weegschaal 65 aan, ik helemaal blij :lol:. Maarre sinds die tijd wil het gewoon totaal niet, en ben volgens mij weer aangekomen :?. Durf me nu niet meer te wegen. Kon wel merken dat ik een paar kilo kwijt was, me rokken gingen weer wat gemakkelijker aan. Maar merk nu gewoon aan me buik dat er weer wat aan zit. Maar weer vol goede moed beginnen. Wil in ieder geval op 63 zitten, het liefst 60 maar dat gaat denk wel heel moeilijk worden. Dat is denk wel 5 jaar geleden dat ik dat woog.

Van me gezicht mag wel weer wat af, wil niet van die bolle wangen hebben. M'n bovenbenen en buik. Heb al smalle polsen en die mogen niet smaller worden. Krijg nog steeds n nieuw horloge van me ouders, alleen steeds als ik een mooie zie dan blijken me polsen tesmal te zijn en gaan de schakeltjes knieken :x. En dat is dus geen gezicht :oops:.

Iedereen heel veel succes deze week!!
Wat de toekomst brengen moge........

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 17 mar 2008 13:48

MrSokkie schreef:Het enige wat dat gaat opleveren is dat je je buik langer in kunt houden als dat nodig is. :P

Buikvet verdwijnt, helaas, op het laatst. Dus inderdaad, eerst een magerder gezicht, dunnere vingers, en pas daarna verdwijnt het vet waar je het weg wilt hebben. Wat versta je trouwens onder lang en slank? Wil je niet mager worden, dan kan je altijd nog gaan krachttrainen natuurlijk, de extra spieren op armen, schouders en borst compenseren veel. Je kunt dus beter gaan opdrukken dan crunches doen. Allebei is natuurlijk nog beter.

Lang en slank = 1.93 m. zijn en extra lange benen en lange armen hebben. Ik heb niet het silhouet van een spijker, maar ben ook verre van een 'brede bodybuildert'. Zes jaar geleden ben ik door 3 maanden minder te eten (dat is dus niet snoepen, wel gewoon royale lunches en diners) van 83 kg naar 73 gegaan, nu zit ik op 79 kg. Enkele kg eraf zou wel mogen, vooral dat buikje... maar ik kan me herinneren van 6 jaar terug dat ik naast een woest aantrekkelijk lijf ook een wat hol gezicht kreeg, en dat wil ik liever niet.
Dikke tepels gaan kweken dan maar :P

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 17 mar 2008 14:18

Ik ben binnen een maand van 61 naar 67 gegaan. Nog 3 kilo te gaan en dan zit ik op mijn streefgewicht. Volgens mij ben ik een van de weinigen die er kilos bij wil hebben. :P
Auf Wiedersehen!

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 17 mar 2008 14:22

Hoe doe je dat Lindeman? Want bij sommige mensen schijnt aankomen maar niet te lukken...

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 17 mar 2008 14:28

Giovannino schreef:Hoe doe je dat Lindeman? Want bij sommige mensen schijnt aankomen maar niet te lukken...

In ieder geval helpt veel vet eten niet. Het klinkt heel cliche maar een eet patroon is belangrijk. Ik heb nu het volgende patroon:

09:30: 2 volkoren Liga's
12:00: 4 bruin volkoren boterhammen
15:00: 2 volkoren Liga's
16:00: Tussendoortje zoals bijv. Mars, Twix
17:30: Warme maaltijd
20:00: Koekje erbij
22:00: Biertje

Edit: Ik heb overigens vrijwel geen beweging en een hekel aan sport. 8)

Bij lukt het eerst ook niet. Ik at veel chips en veel snacks, maar daar kom je niet blijvend van aan. In mijn geval was het ook een psychologisch iets. De rede dat ik zo afgevallen was, had met stress te maken. Die stress is nu behoorlijk verminderd en mijn lichaam laat zich dat goed welgevallen. :wink:
Auf Wiedersehen!

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 17 mar 2008 20:01

-12,1 kg...

TJ.. volgens mij ga jij wel errug hard of ni??

Ik ben nu vandaag aan het nieuwe boek van Sonja begonnen.. De 9 weken van het 1e boek zitten er nl op!

Succes allemaal! :mrgreen:
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mar 2008 20:29

Wauw, goedzo Jan10e!

Wel leuk, mensen zien nu al aan mij dat ik 2 kilo kwijt ben. Dat zie je sowieso supersnel bij mij. Dan is opeens mijn onderkin weer weg en mijn buik minder. Leuk hoor. Geeft me moed om nog lekker even door te gaan
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 17 mar 2008 21:36

Giovannino schreef:Lang en slank = 1.93 m. zijn en extra lange benen en lange armen hebben. Ik heb niet het silhouet van een spijker, maar ben ook verre van een 'brede bodybuildert'. Zes jaar geleden ben ik door 3 maanden minder te eten (dat is dus niet snoepen, wel gewoon royale lunches en diners) van 83 kg naar 73 gegaan, nu zit ik op 79 kg. Enkele kg eraf zou wel mogen, vooral dat buikje... maar ik kan me herinneren van 6 jaar terug dat ik naast een woest aantrekkelijk lijf ook een wat hol gezicht kreeg, en dat wil ik liever niet.
Dikke tepels gaan kweken dan maar :P

Oei, 73 kg bij 1.93 is inderdaad wat weinig, maar zelfs 79 lijkt me weinig. Ikzelf ben 1.86 en streef naar een gewicht tussen de 80 en 85.

Vergeet niet dat je niet puur naar je gewicht moet kijken, eigenlijk is je verhouding vet- en spiermassa veel belangrijker. Spieren wegen mee, maar ik hoor maar weinig mensen die willen afvallen door spiermassa kwijt te raken.

Terug naar “Archief”