gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 feb 2008 20:34

weer een duidelijk bewijs dat het dus heel gevaarlijk is om huishoudelijk werk te doen, Laura!

enne mannen die bij mij de wc bevuilen mogen hem zelf schoonmaken. Reken maar dat dat werkt!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 feb 2008 20:44

*Annet* schreef:weer een duidelijk bewijs dat het dus heel gevaarlijk is om huishoudelijk werk te doen, Laura!

enne mannen die bij mij de wc bevuilen mogen hem zelf schoonmaken. Reken maar dat dat werkt!

Ik bedoel maar! Mijn man krijgt 'gevarengeld' in de luchtmacht....vraag me af of huisvrouwen daar ook aanspraak op kunnen maken :)
Mijn man heeft helaas een dode hoek voor vuil.... ik zag het echt niet, schat....dat geeft mij nou echt jeuk!!!

Esther89
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Esther89 » 11 feb 2008 20:48

@paprikameisje: als ik hele dagen van half 7 tot half 5 naar school ben, en daarnaast nog werk en daarnaast nog mijn huiswerk moet doen, waar moet ik dan de tijd vandaan halen om haar te helpen? Ze vind het echt niet erg hoor. En als ik wel een x tijd over heb dan help ik haar heus wel, met eten koken of met het poetsen, niet te negatief over me denken....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 feb 2008 22:21

wahhahahahah...geweldig die huishoudelijke werkzaamheden foutjes.

pas liep ik met een volle wasmand naar beneden en stond er een accu op de trap (nu heeft m'n vriend niet zo'n brede trap) dus ik viel over de acuu naar beneden met een volle was mand. Met als gevolg: een zere enkel (schaafwond) en een gat in de vloer (yes eindelijk)... tis me gelukt.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 feb 2008 22:51

liefie schreef:nou dan ga ik niet bij jou op de wc evelien. wat lammetje al zegt moet je eens onder de bril kijken en een man plast meestal staand die van mij dan wel altijd vliegt er wel iets hoor.
En hoe weinig tijd kost het om heel de wc schoon te maken mij amper 5 min om alles te doen kleine moeite dus.

Je hebt seks met die kerel en je bent bang voor een pis-spetter? Whahaha!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 feb 2008 22:55

Acire schreef:Je hebt seks met die kerel en je bent bang voor een pis-spetter? Whahaha!

Hahaha, dat heb je elegant neergezet Acire! Ik heb niets tegen zijn 'restjes' maar mijn visite hoogstwaarschijnlijk wel :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 feb 2008 23:09

Acire schreef:
liefie schreef:nou dan ga ik niet bij jou op de wc evelien. wat lammetje al zegt moet je eens onder de bril kijken en een man plast meestal staand die van mij dan wel altijd vliegt er wel iets hoor.
En hoe weinig tijd kost het om heel de wc schoon te maken mij amper 5 min om alles te doen kleine moeite dus.

Je hebt seks met die kerel en je bent bang voor een pis-spetter? Whahaha!

hysterisch-smile

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 12 feb 2008 00:00

M'n ma roept hier ook altijd dat de kerels/jongens maar moeten gaan zitten :wink:. Hier word er ook iedere dag wel n doekje over de wc gehaald.

Woon nog thuis, maar hoe m'n ma het huishouden/poetsen doet, dat zou ik zelf dus echt nooit zo doen! Voorbeeldje over dweilen van de keuken, als ik dweil zet ik alle stoelen op tafel, prullebak etc. in de gang. Eerst de stofzuiger over vloer, en daarna begin ik met dweilen. Eerst kletsnat en daarna goed uitgewrongen, ben ik aan de ene kant is de andere kant al droog. M'n ma gooit eerst alle ramen open, schuift de tafel met stoelen na 1 kant, en begint kletsnat te dweilen. Alle troep die op de grond ligt gaat dus mee in het water. Heeft ze de ene helft gedaan, gaat ze eerst wat anders doen. Bijv. was ophangen. Na 20 minuten is de vloer eindelijk n beetje droog. Dan schuift ze de tafel weer op z'n plek, stoelen dr omheen en gaat ze de rest doen. Na n uur is dan pas de keuken helemaal gedweild en droog. Dan denk ik van, mens wat doe je nu moeilijk, neem gewoon mijn manier aan :P. Zegt m'n pa ook wel ns, maja ze doet het op dr eigen manier. Of ze dweilt even met de franse slag, dan blijven de tafel en stoelen wel op z'n plek, dan zegt ze..... zo voor het gezicht is het weer schoon :mrgreen:.

Ben nu eenmaal wat preciezer als m'n ma, en heb n gruwelijke hekel aan troep. Niet dat het n dikke puinhoop bij ons in huis is, maar haar manier van werken dat past gewoon niet bij mij. Dan doet ze n keer dit en dan dat. Niet n vaste volgorde. En waar ik al helemaal niet over uit kan..... de vaatwasser is leeg maar de vaat laat ze op het aanrecht staan :roll:! Of hij staat nog gewoon vol, en het hele aanrecht staat vol. Hmmzzz dan gaat het bij mij kriebelen, dan was ze gewoon druk met wat anders. Maar heb zelf zoiets van 's morgens eerst de vaatwasser leeg, kan zo de vuile vaat dr in. Is het aanrecht weer leeg. In 5 minuten tijd heb je hem leeg. Het aanrecht moet gewoon netjes opgeruimd zijn. Net zoals met de was, is de wasmachine klaar, volgende erin. Soms staan hier 2 wasmanden vol was, dan heb ik zoiets van wassen met die hap. Maja dan heeft ze eerst iets anders in de planning en de was komt wel. Bijv. laatst op n zaterdag, ik was met m'n vriendin weg weest. Kom om half 11 thuis, kon zien dat ze niet gedweilt had, n vlek zat dr 's morgens ook al. Ja zegt ze ik had geen in meer, vond het wel goed. Heb alleen maar ff gestofzuigd. Over zulke dingen kan ik dus heel erg vallen. Op zaterdagmiddag dweil ik eigenlijks altijd, zaterdag moest ik werken. Maar heb eerst gedweild, heb zoiets van anders gebeurd het gewoon niet. Kan het gewoon niet uitten als ze het niet doet. Zal ook wel wat temaken hebben met me perfectionisme, maar toch :wink:.

Zelf help ik m'n ma wel regelmatig in het huishouden. Ze heeft ook haar beperkingen, om het zo maar ff te noemen. En begrijp dan ook best dat soms iets blijft liggen, maar soms...... Vind het ook helemaal niet erg om wat te doen in het huishouden, enja ik hou van schoon en netjes. Maar als ik uit huis ga, hoe wil ze het dan gaan redden. Weet dat ik het niet mag denken, maar soms doe ik het toch wel; ze kan niet zonder me :?. Heb dat dr ook wel ns verteld dat dat m'n gevoel is. En wil dr echt niet de negatieve grond in trappen, dat ze niks uitvreet in het huishouden en ik alles kan doen. Want dat ik totaal niet zo, maar soms heb je van die gevoelens.

M'n eigen kamer maak ik zelf schoon, moet trouwens ook nodig weer n keer gebeuren :P. Als ik tijd heb, doe ik gewoon wat ik op dat moment nodig vind. Ga echt niet tegen me ma zeggen, ga nu de dit of dat doen. Ze ziet en ruikt het vanzelf :wink:. Is de wasmachine leeg, nou dan stop ik de volgende erin. Zijn de ramen vies, dan zeem ik ze etc.

Zelf zou ik n planning maken, die dag dit en die dag dat. In ieder geval elke dag stofzuigen en wc schoonmaken, minimaal 2 keer in de week dweilen. Ramen 1 keer in de 2 week en zo nodig (Als er bijvoorbeeld een vogel op het raam gepoept heeft, terwijl ik net n uurtje daarvoor de ramen heb gezegd voor m'n ma, vlieg ik al weer na buiten. Kan anders niet rustig na buiten kijken :mrgreen:.) Badkamer iedere week, 1 keer in de 2 week uitgebreid. 1 keer in de week kamer, keuken en slaapkamer, dan ook gelijk bed verschonen. Niet dat ik hm dan helemaal op z'n kop zet, dat 1 keer in de maand. Maar gewoon overal eventjes een doekje over, planten verzorgen etc. Dat alles weer netjes en schoon is. Magoed woon nu nog thuis, en tegen die tijd zal alles er netjes en schoon uitzien in m'n huisie!
Wat de toekomst brengen moge........

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 12 feb 2008 00:10

*Annette* schreef:Ramen 1 keer in de 2 week en zo nodig

:shock:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 12 feb 2008 00:21

Harm-J schreef:
*Annette* schreef:Ramen 1 keer in de 2 week en zo nodig

:shock:

Doe het gerust iedere week..... ze moeten gewoon schoon zijn. Kan er niet tegen als ze vies zijn. Heb ze vandaag voor m'n ma gezeemd, zit er morgen bijv. vogelpoep op het raam, dan begin ik weer van begin af aan :lol:.
Wat de toekomst brengen moge........

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 12 feb 2008 01:00

Annette, mijn ramen zijn vuil, heb je even... 8-[
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 feb 2008 07:09

Anette, een nieuw vak misschien "huishoud-nanny"

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 feb 2008 09:12

haha Annette, daar heb je toch een dagtaak aan. Als jij later een paar kinderen hebt, dan heb je wel wat beters te doen ;)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 feb 2008 09:15

ALs er hier onverwachts iemand kom wil ik gewoon dat de wc schoon is. EN ik ben nergens vies van want dan zou ik dit werk niet doen af en toe moet je ongeveer huizen in met een gasmasker of met handschoenen om dat het te vies is om zo te pakken. Maar ik vind het gewoon belangrijk dat het schoon is en ik heb er tijd voor dus waarom niet?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 feb 2008 09:54

En toch snap ik het niet, bij ons zitten er nooit spetters aan de onderkant. Ik maak die wc soms echt schoon, voor Jan met de korte achternaam ofzo. Ik heb gelukkig een zittende man, en we gaan zelf bijna alleen maar boven naar het toilet, die beneden wordt amper gebruikt. Ik vind eens per week echt wel goed. Spetters heb ik nog nooit gezien op de onze. Keurige man heb ik :lol:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”