Wullimpie schreef:Denkertje21 schreef:Met alle respect voor jou als persoon, maar ik kots van dit soort dooie godsdienst dat niets ander is dan een aaneenschakeling van dooie woorden! Er is NIETS van je zelf bij en NIETS van je eigen BEVINDING!
En daar leg je nou gelijk de vinger op de zere plek van der Gereformeerde Gemeenten e.a. Het net als goed bier in een droog glas waar nog wat eigen afwasmiddel in zit: Het slaat dood.
Spoel eerst je glas maar eens in fris en levend water en moet je de werking van het schuim eens zien!
Misschien dat dit respect ook wat meer kan doorklinken in je berichten.
Ik ben het met je eens dat er dingen misgaan in de GerGem (waar niet?), maar ik mag gelukkig getuige zijn van het feit dat er ook nog heel wat levend geloof is in dit kerkgenootschap.
Sorry Wullimpie, maar ik ben bang dat je niet helemaal dit topic hebt gelzen. Dan zou je hebben kunnen lezen hoe dierbaar de Gereformeerde Gemeenten mij zijn. Ik ben er gedoopt, ik ben er tot levend geloof gekomen, net als mijn beide ouders, mijn zussen en broers. Dus mij hoor je niet zeggen dat er geen levend geloof is in de GerGem.
Ik reageerde hier op ons aller Jantjes, die bijna exemplarisch lijkt te zijn voor alles wat fout gaat in de GerGem: Hij mept met de wet en zalft niet met de liefde.
Dát is het zwakke punt van de GerGem. Uit angst voor afglijden probeert men te menselijk alle andere standpunten of gezichtspunten af te kappen. Mensen als Bart en Van der Zwaag zijn toch niet de minsten. Maar zo zijn er veel meer. Het gezag dat wordt uitgeoefend neemt bijna paselijke vormen aan.
En dan is het voor mij een groot wonder als ik zie dat God ook in de GerGem nog blijft wereken en Zijn kinderen vergadert. Nog steeds...