joepie schreef:Ik heb als vraag voor deze topic: Hoort roken nog wel bij een Christelijke levensstijl?
En als jij daar andere vragen aan wil verbinden, zou zeggen begin een andere topic.
Want het is helemaal niet belangrijk waarom iemand dat is gaan doen.
Is het zonde en past dat bij een Christelijke levensstijl.
Ik denk dus niet.
Net zoals stelen. Waarom iemand gaat stelen is eigenlijk niet belangrijk, wel dat stelen je tot een dief maakt en niet past bij een Christelijke levensstijl.
Pas als je daar met elkaar over eens bent kunt je gaan kijken hoe je dat dan uit kunt gaan bannen.
En volgens mij is de eerste stap door het gewoon zonde te noemen.
Niet alleen maar dat het slecht is, maar zonde.
Het waarom is zeker wel dé vraag die ene christen zich moet stellen. We leven in vrijheid, ook in christelijke vrijheid. En de intensies zijn dus erg belangrijk, want die laten zien of je God wel of niet kent namelijk.
als je zou zeggen: ik blijf roken omdat ik dat lekker vind, dan zou dat kunnen betekenen dat het je niets kan verotten wat GOd er van vindt.
En als je zegt: roken is slecht omdat het slecht is, dan heeft dat ook geen geestelijke achtergrond maar aardse redenaties.
We leven voor God en alles wat we doen moet tot eer van God zijn. Dus intenties zijn zeker wel belangrijk.