tenminste houdbaar tot...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 27 dec 2007 14:08

Rolf schreef:Het onderwerp afval is hiervoortgezet.

Ja maar ja, ik moest hier reageren anders zie ik door de bomen het bos niet meer.... Ik zal ontopic gaan nu heur 8)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 dec 2007 15:15

Braaf 8) :mrgreen: ik ga denk ik ook op m'n gevoel af hoor bij die houdbaarheidsdata's. Meeste staan er op en dan denk ik nog: tssss dat slaat ook nergens op :? ik gebruik nog gewoon paneermeel wat over de datum is (is gewoon verpakt & luchtdicht afgesloten), eieren over datum gooi ik wel weg, ik heb nu boerenkool ingevroren (in een zakje gekocht, voorgesneden). Was goed tot begin december, maar zolang het ingevroren is kan het nog best gebruikt worden. Ik maak van de week weer stamppot dus ik vind het best zo :D vleeswaren gooi ik ook weg als ze over de datum zijn trouwens...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 jan 2008 22:55

Vleeswaren, die bewaar ik in zo'n speciaal doosje... en dus gooi ik de verpakking na 't openmaken direct weg en weet ik niet welke datum erop stond. En da's maar goed ook :), nu ruik ik eraan en kijk hoe 't eruit ziet en dan blijkt er vaak niks mis mee te zijn, terwijl ik het anders ongetwijfeld had weggegooid zodra het 1 dag over de datum was. Dat doe ik met melk bijv. ook... ik vertrouw het dan niet meer en ga vanalles proeven.

Maar goed, gelukkig gaat er zelden wat over de datum. Da's het voordeel als je boven de winkel woont: ik haal desnoods elke dag boodschappen en let er verder op dat 'first in' ook 'first out' gaat. Da's ook een erfenis van het werken in de supermarkt: mijn koelkast 'spiegel' ik zelfs :lol:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 05 jan 2008 14:34

Hmm, wij hebben ons eens iets van twee maanden verkeken op de houdbaarheidsdatum van gevulde koeken. Deden we er een hap van :?
Bij een nadere inspectie bleek de onderkant groen te zijn. IEKS...
Het heeft meer dan een jaar geduurd voordat wij weer gevulde koeken wilden eten.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 05 jan 2008 14:40

Yech!!!!

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 05 jan 2008 15:59

koekie schreef:ik heb laatst nog fritesaus gegeten wat houdbaar was tot juli dit jaar, twas wat klonterig maar voor de rest proef je er niks van en ik ben nog niet ziek geworden 8)

Dat iets over de datum is betekend niet dat je er ziek van word, er kan ook chemisch bederf zijn ontstaan.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 jan 2008 16:27

TheKeimpe schreef:Hmm, wij hebben ons eens iets van twee maanden verkeken op de houdbaarheidsdatum van gevulde koeken. Deden we er een hap van :?
Het heeft meer dan een jaar geduurd voordat wij weer gevulde koeken wilden eten.

Hahaha, dat gebeurde ook met de gevulde speculaas die in september gekocht had voor Sinterklaas. Kwam er pas op de avond zelf achter dus dat was niet zo leuk.

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 05 jan 2008 19:05

Ik heb net ook e.e.a. weggegooid:
Bouillonblokjes houdbaar t/m 06-2005
Spaghetti houdbaar t/m 05-2007
Spaghettisaus houdbaar t/m 01-2007
Pakje stroganoffsaus houdbaar t/m 04-2007

Handig om dat soort spullen in huis te hebben voor als je eens snel wat wilt klaar maken, maar dan moet wel goed kijken dat er niet in een hoekje wat van dat soort spul blijft liggen. Kijk, als dat soort dingen nou een maandje over datum waren, dan had het denk ik nog prima gekund. Maar dit was me toch net wat te gortig.

Ben ook nog wat dingen tegen gekomen die bijna aan datum zijn, die zal ik dan maar snel gaan gebruiken. Weggooien vind ik zo jammer!
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 jan 2008 19:12

Toen ik nog in een studentenflat woonde ging ik met m'n huisgenoot de koelkast en de vriezer eens goed uitmesten, omdat er een nieuwe koel/vriesding zou komen (errug fijn!!) Wat we toen allemaal tegenkwamen... er lagen dingen die al drie jaar over de datum waren. M'n huisgenoot draaide een potje jam open en ging bijna over z'n nek van de geur. Nouja we hadden veel lol, maar het blijkt maar weer dat je in een studentenhuis veel ruimte kunt kweken in de koelkast door af en toe even alle THT-data te checken :lol:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 jan 2008 19:28

Als ik de koelkast schoonmaak, of de aanrechtkastjes waar etenswaren instaat, kijk ik altijd naar de datum en dan gaat er heel weinig weg, je houdt het dan wel in de gaten. En is iets op of net tegen de datum snel opeten.
Ik weet eigenlijk ook niet hoelang vleeswaren of salades in de koelkast bewaard kunnen blijven als de verpakking open is?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 jan 2008 20:49

pol: in een studentenhuis weet je soms niet meer of iets nou van jou was of niet ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 jan 2008 21:40

ik hoef nooit iets te controleren!! k koop overal altijd maar zeeeer weinig van en als et op is sjok ik ff naar de supermarkt!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 jan 2008 00:11

TheKeimpe schreef:Hmm, wij hebben ons eens iets van twee maanden verkeken op de houdbaarheidsdatum van gevulde koeken. Deden we er een hap van :?

Mijn moeder had pas ook al zoiets, volgens mij is die koek alleen maar chemische meuk!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jan 2008 23:41

Vandaag pakte ik een doosje smeerkaas. Was al geopend. Ik wilde het weggooien, mn man vond het onzin. Wij naar de datum kijken:
houdbaar tot 08-2008. Na openen: beperkt houdbaar.

Ja, hallo, wat is beperkt houdbaar nou weer? Ik wist niet meer wanneer ie open gegaan was, dus heb het meteen weggegooid. Das net als met eieren, als je de doos niet meer hebt kun je niet zien wanneer ze niet goed meer zijn.
Maar 'beperkt houdbaar' vind ik wel vaag
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 jan 2008 09:11

Als een ei niet meer goed is, ruik je het wel ;)
En zolang er geen schimmel op smeerkaas zit, kan je het ook nog eten.

Terug naar “Archief”