het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 dec 2007 15:41

lammetje schreef:ik mag dat toch gewoon jammer vinden!!!! Sorry hoor ik vind dat jullie een beetje snel op de kast zitten als ik mijn mening geef.

vind ik ook zo jammer... het lijkt wel of er maar niet (ik heb het niet alleen over heir) gepraat moet worden over positieve dingen van borstvoeding... want mensen die kv geven of willen geven voelen zich vaak zo snel aangevallen....

waarom???? als je toch achter je keuze staat, is dat toch prima??? dan trek je je er toch verder niks van aan wat anderen er van vinden?? waarom zou je je dan aangevallen voelen?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 05 dec 2007 15:45

trijntjejohanna schreef:vind ik ook zo jammer... het lijkt wel of er maar niet (ik heb het niet alleen over heir) gepraat moet worden over positieve dingen van borstvoeding... want mensen die kv geven of willen geven voelen zich vaak zo snel aangevallen....

waarom???? als je toch achter je keuze staat, is dat toch prima??? dan trek je je er toch verder niks van aan wat anderen er van vinden?? waarom zou je je dan aangevallen voelen?

Er mag wat mij betreft best gepraat worden over de positieve kanten aan borstvoeding. Met mijn vriendin die nu een baby heeft en borstvoeding geeft, heb ik het er gewoon over. Maar het gaat mij de manier waaróp.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 dec 2007 16:35

Boudin heeft 8 maanden BV gehad, Gerlinde 9 weken. De belangrijkste stofjes zijn dan wat mij betreft binnen en verder hadden mijn kids op dat moment meer belang bij een gezellige moeder. :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 dec 2007 16:54

rosalie83 schreef:
trijntjejohanna schreef:vind ik ook zo jammer... het lijkt wel of er maar niet (ik heb het niet alleen over heir) gepraat moet worden over positieve dingen van borstvoeding... want mensen die kv geven of willen geven voelen zich vaak zo snel aangevallen....

Er mag wat mij betreft best gepraat worden over de positieve kanten aan borstvoeding. Met mijn vriendin die nu een baby heeft en borstvoeding geeft, heb ik het er gewoon over. Maar het gaat mij de manier waaróp.

ik snap niet waar jij over valt... welke manier?? er wordt heir toch normaal gesproken met elkaar??

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 05 dec 2007 17:07

Ik snap ook niet echt waar Rosalie83 een probleem van maakt. Iedereen heeft hierover zijn/haar eigen mening en naar mijn inzien wordt dat gewoon door iedereen gezegd en niet op een boze manier ofzo...
Afbeelding

sela

Berichtdoor sela » 05 dec 2007 17:48

trijntjejohanna schreef:
jamillah schreef:Ik vind BV geven vreselijk. Dat gelek en gestroom als het weer bijna tijd is voor het voeden.
En kan iemand mij precies vertellen waarom je een ander niet de fles kan laten geven??
Wat een gemeut en ge-ophemel allemaal. Laat ieder het lekker voor zichzelf uitmaken. Mijn kinderen sliepen heerlijk door toen ik met de fles verder ging. Heerlijk!

dacht efkes, ik ga maar niet in dit topic reageren. maar ik zie dat er gelijkgestemden zijn..
'vond het meer mijn plicht dan dat het fijn was om borstvoeding te geven.
maar als je eenmaal bezig bent lukt het wel enzo. daarnaast vind ik het geven ervan een persoonlijke aangelegenheid. idd.. je bent een vreemde in je eigen lichaam. en er veranderd van alles. dat maakt je gewoon wat onzeker. daarnaast is het intiem op je kindje zo te voeden. dat het door sommigen zo wordt opgehemeld is iets waar ik niet direct bij voel. ik wil er eerder van wegrennen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 dec 2007 18:30

Best raar ja dat de een het helemaal niet leuk vind en zich er totaal niet lekker bij voelt terwijl de ander niets liever doet :lol:

Ik moet er ook niet aan denken dat ik het met tegenzin zou doen, waarschijnlijk was ik dan snel gestopt. En je kunt ook overdrijven, zo moeilijk doen om de borstvoeding op gang te houden door ieder vrij moment te gaan kolven enzo, als het niet lukt, ga jezelf dan niet pijnigen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 05 dec 2007 18:57

Doordat Christiaan de eerste tijd na zijn geboorte in het zh in de couveuse heeft gelegen en ik hem de eerste paar uur eigenlijk niet heeft gezien hapte hij totaal niet op de borst, hapte hij een keer goed dan dronk hij niet. Op een gegeven moment geven ze in het zh een flesje vanplaats uit een tuitje of vingervoeden en dat was ook niet bevorderlijk. Uiteindelijk heb ik 4 maanden gekolfd het heeft veel pijn en moeite gekost (laten we zeggen bloed, zweet en tranen :mrgreen: ). Dus toen ik weer zwanger was zeiden we ook gelijk we gaan niet weer zo tobben. het moet gelijk leuk gaan en makkelijk, wel was ik vastbesloten er wel van alles aan te doen. Simon geboren, hapt niet goed, 1 dag aangekeken en er een lactatiekundige bij gehaald die helaas meer verpest heeft dan goed gedaan. maar nog steeds ging het niet, elke keer als hij dronk zat ik tegen het plafond van de pijn. khad giga last van tepelkloven en later een ontsteking toen zijn we maar weer gestopt. Toch voelde ik het wel een beetje als falen van mijn kant. Vond me een beetje mislukt als moeder, maar gelukkig hangt het daar niet alleen van af.

Wat me ook ontzettend tegenviel en soms ronduit gekwets heeft is dat sommige personen zo pro bv zijn en dat dan zo laten merken dat ze het gewoon heel slecht van je vinden dat jij geen bv geeft. en bij Christiaan gingen ze er dan ook al bij voorbaat vanuit dat hij geen bv kreeg omdat hij een flesje kreeg terwijl ik daar zo veel moeite voor heb gedaan om dagelijks ik weet niet hoe vaak te kolven :|
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 dec 2007 19:11

Sela, vreemde in je eigen lichaam, dat zijn de juiste woorden ervoor. En dan had ik er ook nog altijd een schoonmoeder boven hangen die het voeden zoooooo geweldig mooi vond. Bleghh... Bij de tweede heb ik wel gezegt dat er geen mannen de kraamkamer in komen als ik aan het voeden was. Zooo genant. :P

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 dec 2007 19:12

Moeilijk hoor Rosekapje, zeker als je het wel graag wilde. :? Reacties van mensen ook altijd :(

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 05 dec 2007 19:17

jamillah schreef:Sela, vreemde in je eigen lichaam, dat zijn de juiste woorden ervoor. En dan had ik er ook nog altijd een schoonmoeder boven hangen die het voeden zoooooo geweldig mooi vond. Bleghh... Bij de tweede heb ik wel gezegt dat er geen mannen de kraamkamer in komen als ik aan het voeden was. Zooo genant. :P

Bij mij mocht er niemand bijzijn behalve manlief en kraamverzorgster. Normaal gesproken laat ik ook niet aan iedereen mijn borsten zien 8-[
overigens vind ik het ook erg genant als er mensen in mijn omgeving zo maar met de mama's bloot gaan uitgebreid alles laten zien voordat het kind gevoed wordt, daar heb ik ook geen belang bij om dat te zien.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 dec 2007 19:20

rosekapje schreef:
jamillah schreef:Sela, vreemde in je eigen lichaam, dat zijn de juiste woorden ervoor. En dan had ik er ook nog altijd een schoonmoeder boven hangen die het voeden zoooooo geweldig mooi vond. Bleghh... Bij de tweede heb ik wel gezegt dat er geen mannen de kraamkamer in komen als ik aan het voeden was. Zooo genant. :P

Bij mij mocht er niemand bijzijn behalve manlief en kraamverzorgster. Normaal gesproken laat ik ook niet aan iedereen mijn borsten zien 8-[
overigens vind ik het ook erg genant als er mensen in mijn omgeving zo maar met de mama's bloot gaan uitgebreid alles laten zien voordat het kind gevoed wordt, daar heb ik ook geen belang bij om dat te zien.

Nee inderdaad, als ik merk dat het ergens voedertijd is dan ren ik bijvoorbaat al weg. En mijn eigen moeder/ zus/ schoonzus waren bij mij wel eens in de buurt maar die gaan er ook niet met de neus bovenop hangen. Verder kon ik het aardig subtiel, blootloos voeden zegmaar 8)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 dec 2007 20:07

zelf heb ik nog niet aan bv gedaan.. hoop ik te gaan doen!! als alles lukt en et drinkt goed dan mag iedereen erbij zijn!! er hangt vaak al een shirt of trui half over het kind heen en ik vind zelf dat er weinig te zien is van een blote borst!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 dec 2007 20:11

rosekapje schreef:Doordat Christiaan de eerste tijd na zijn geboorte in het zh in de couveuse heeft gelegen en ik hem de eerste paar uur eigenlijk niet heeft gezien hapte hij totaal niet op de borst, hapte hij een keer goed dan dronk hij niet. Op een gegeven moment geven ze in het zh een flesje vanplaats uit een tuitje of vingervoeden en dat was ook niet bevorderlijk. Uiteindelijk heb ik 4 maanden gekolfd het heeft veel pijn en moeite gekost (laten we zeggen bloed, zweet en tranen :mrgreen: )|

ik vind het echt knap van je dat je het kolven zolang hebt volgehouden!!!! d:)b d:)b

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 dec 2007 20:12

paprikameisje2 schreef:zelf heb ik nog niet aan bv gedaan.. hoop ik te gaan doen!! als alles lukt en et drinkt goed dan mag iedereen erbij zijn!! er hangt vaak al een shirt of trui half over het kind heen en ik vind zelf dat er weinig te zien is van een blote borst!

vind ik ook hoor! ik voed overal en nergens.. ik zorg er gewoon voor dat er geen bloot te zien is!

Terug naar “Archief”