hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 02 dec 2007 23:01

ajl schreef:die 4 dochters komen voor hun 18e het huis niet uit en daarna worden ze uitgehuwelijkt. :mrgreen:
8)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 dec 2007 23:19

ajl schreef:Wij willen zeker wel graag kinderen, maar zeker geen 10! Dat lijkt mij persoonlijk helemaal niets. Ik wil namelijk ook blijven werken ( heb namelijk niet voor niets gestudeerd)en dat is met 10 kinderen zeker niet mogelijk. Mijn man roept altijd dat hij 4 dochters wil :mrgreen: . Eerst nog maar zien of een eerste kindje kunnen krijgen. :wink:

Wat als het jongens blijken te zijn?

Wij hebben wel een droombeeld van de toekomst. Een gezinnetje met ongeveer 3 kinderen. Ik weet nu al dat ik 10 kinderen niet ga trekken. Dat zou van mij echt te veel vragen.

Eerst maar is trouwen e.d., dan maar is kijken of we een eerste kindje kunnen krijgen en daarna zien we wel weer verder.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 02 dec 2007 23:43

Gerdien B. schreef:Wij hebben wel een droombeeld van de toekomst. Een gezinnetje met ongeveer 3 kinderen. Ik weet nu al dat ik 10 kinderen niet ga trekken. Dat zou van mij echt te veel vragen.

Eerst maar is trouwen e.d., dan maar is kijken of we een eerste kindje kunnen krijgen en daarna zien we wel weer verder.

Als je tegen die tijd nog een peetoom zoekt, dan hou ik me aanbevolen hoor!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 dec 2007 08:57

Lalage schreef:Rhode, mag ik vragen waarom je hierover piekert op je 21ste...

Op je 21ste kun je ook al moeder zijn en/of (nog een keer) moeder willen worden :wink: En ik heb het ook regelmatig over 'hoeveel kinderen'... ben ook nog 'maar' 21 :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 dec 2007 09:03

Mijn man komt zelf uit een jongensgezin ( heeft 3 broers) en daarom lijkt hem een meidengezin heel leuk. Als het zover mag komen, maakt het hem niets uit. Hij is dan dolgelukkig dat hij vader mag worden.

rhodé1986
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rhodé1986 » 03 dec 2007 10:59

Inderdaad, zoals lammetje zegt, op je 21e kun je ook moeder zijn! ~:)
Ik geniet met volle teugen, maar snel alweer één lijkt me te zwaar.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 03 dec 2007 11:48

Wij willen graag een groot gezin. Mij lijkt 5 of 6 kinderen wel mooi, mijn man wil graag een nog groter gezin. Zelf komt hij uit een gezin van 15 kinderen en hij kan er eigenlijk alleen maar voordelen van opnoemen.
Het aantal zal uiteindelijk wel grotendeels afhangen van de karakters van de kinderen en onze psychische gesteldheid.
Gelukkig is Thomas een heel makkelijk ventje. Als we meer van zulke kinderen krijgen, zou ik het absoluut niet erg vinden om een nog groter gezin te krijgen dan 5 of 6 kinderen.
Eerlijk gezegd was het de laatste tijd al weer aardig aan het kriebelen en ben ik er volgens mij lichamelijk ook weer sterk genoeg voor. Maar nu komt er in januari een puppy ons gezin verrijken en daardoor zijn de kriebels weer afgenomen. Ik denk zomaar dat we het dan voorlopig druk genoeg hebben met een half jaar oude baby en een puppy...
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 03 dec 2007 11:51

Leuk Bloempie! Ik zou ook graag een puppy willen, maar mijn man is absoluut tegen. Vreselijk bang voor krassen op de vloer en haren overal...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 03 dec 2007 11:57

rhodé1986 schreef:
We gaan wel off topic, want het gaat hier over het aantal en ik denk dat de topicstarter dan doelt op het verschil tussen een gezin van 2 of 3 kinderen of een gezin van 10 kinderen.

inderdaad, en hoe je daarmee omgaat, t.o.v van anticonceptie.

Wat betreft anticonceptie, hebben wij het na ons huwelijk laten komen zoals het komt. Het voelde voor ons niet goed om als kerngezond jong gelukkig stel ervoor te kiezen anticonceptie te gebruiken. We wisten dat we het psychisch en financieel aan konden en wilden het overlaten aan God. Hij kent tenslotte je toekomst en weet wanneer de beste tijd is om jou een kind te schenken.
Nu we Thomas hebben, vinden we niet dat we weer direct zwanger zouden moeten worden. Je moet wel verantwoord met je lichaam en je gezin omgaan. Een bepaalde tijd rust nemen is juist goed. God heeft ons niet voor niets verstand gegeven. We hoeven niet achter elkaar kinderen te baren. Je weet zelf wanneer je er weer klaar voor bent. En natuurlijk is het gebed het belangrijkste aspect hierbij.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 03 dec 2007 11:59

jamillah schreef:Leuk Bloempie! Ik zou ook graag een puppy willen, maar mijn man is absoluut tegen. Vreselijk bang voor krassen op de vloer en haren overal...

Ach ja, met kinderen in huis blijft je huis ook niet nieuw denk ik maar. 8)
En wat die haren betreft denk ik dat je met een goede verzorging dat aardig kunt reduceren.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 dec 2007 12:49

Wij vonden het na 2 kinderen wel goed zo.
Ineens was dat weg en "gingen" we voor een derde. In no time kregen we er nog een 4e bij. Alle vier zeer gewenst.

Ik vind wel nu ik er 4 heb (en de jongste 2 vrij kort op elkaar) dat ik aan het huishouden weinig toe kom. Wil ik het huishouden goed doen komen de kinderen aandacht te kort. Het is dus steeds een afweging maar ik hou zeer goed voor ogen: over 4 jaar zijn ze allemaal naar school en dan kan ik nog huishouden wat ik wil. Dus laat mij maar lekker hersenloos eendjes voeren, luiers verschonen en heel veel knuffelen met mijn kinderen, lachen om de leuke manier waarop ze leren praten enz.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 03 dec 2007 13:17

wij hebben nu twee kinderen 1 van bijna 2 en 1 van ruim 4 maanden.
'vroeger' had ik nooit gedacht dat ik fulltime thuis zou zitten en dat ik dat ook nog eens leuk zou vinden. ik had 'grootse' plannen. Toen ik uiteindelijk serieuze verkering had begon het eigenlijk al te kriebelen en na ons trouwen duurde het negen maanden en een dag en toen was ons eerste kindje er. Ik vond het fantastich, voelde me op en top moeder. Ik wilde gelijk al we een tweede. die is uiteindelijk 19 maanden later geboren. Iedereen waarschuwde me dat het wel druk zou zijn met twee kleintjes eerlijk gezegd vind ik het nog wel meevallen. Ik heb genoeg tijd voor mijn huishouden, mijn kinderen te verzorgen en met ze te spelen en te wandelen etc. naast mijn kinderen en mijn huishouden heb ik een oppas kindje (in dit geval een neefje, hij is 1 jaar) twee dagen in de week. geef ik 1 keer in de 2 weken club, zit bij de zusterkring van de kerk(wij organiseren uitjes voor en bezoeken de 'oudjes' in de kerk) vanaf januari zit ik in het woord en daad comite (plaatselijk) loop ik af en toe een collecte, zit ik met mijn man op een bijbelstudie kring en dan nog heb ik tijd voor hobby's zoals een beetje knutselen en lezen. Wat mij betreft zijn er nog meer kinderen van harte welkom, wat natuurlijk niet wil zeggen dat God er ook meer voor ons in gedachten heeft. Voor mijn man hoeft het nog niet direct, maar ik heb zoiets van we zien wel.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 dec 2007 13:36

marjo schreef:Ik heb een zoon van twee jaar. Mijn zwangerschap is enorm zwaar geweest. Mijn zoon had een slechte start. We hebben nu het gevoel dat alles eindelijk in evenwicht aan het komen is. Ik weet me vaak met mijn gevoelens geen raad. Ik zou graag een tweede willen, maar ik ben ook bang voor wat er komen gaat. De druk uit de omgeving is best groot. En ik wil ook heel graag vertrouwen hebben in hoe het lopen gaat. Maar hoe het gaat lopen, weet ik op dit moment niet.

De druk uit de omgeving is best groot

Dit vind ik zo erg. Waar halen mensen toch het lef vandaan om daar opmerkingen over te maken. Als je zoiets vraagt aan een vriendin of (schoon)zus waar je heel goed mee kent, oke, maar verder heeft daar niemand toch wat mee te maken? Voor het oog kan het er allemaal prima uit zien maar ze zien niet hoe jij je van binnen voelt. Misschien ben jij pas aan een volgende toe als je zoontje 5 is, nou ja, boeie. Je kind(eren) is/zijn meer gebaat bij een moeder die goed in hun vel zit dan een moeder die zich net een sloofje voelt omdat ze het niet aan kan!!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 dec 2007 19:22

rhodé1986 schreef:

Inderdaad, zoals lammetje zegt, op je 21e kun je ook moeder zijn! ~:)
Ik geniet met volle teugen, maar snel alweer één lijkt me te zwaar.

ok, ik vroeg het me gewoon af. Ik kan me goed voorstellen dat je daar dan over piekert.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 04 dec 2007 11:14

Dit vind ik zo erg. Waar halen mensen toch het lef vandaan om daar opmerkingen over te maken. Als je zoiets vraagt aan een vriendin of (schoon)zus waar je heel goed mee kent, oke, maar verder heeft daar niemand toch wat mee te maken? Voor het oog kan het er allemaal prima uit zien maar ze zien niet hoe jij je van binnen voelt. Misschien ben jij pas aan een volgende toe als je zoontje 5 is, nou ja, boeie. Je kind(eren) is/zijn meer gebaat bij een moeder die goed in hun vel zit dan een moeder die zich net een sloofje voelt omdat ze het niet aan kan!!!

Je hebt helemaal gelijk. Fijn om eens zo'n geluid te horen. Ik geef het nog even rust en misschien moet ik eens met een gynacoloog gaan praten inderdaad.

Om op het onderwerp terug te komen, mijn droombeeld is 4 kinderen. Maar met 1 ben ik ook heel gelukkig.

Terug naar “Archief”